Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,936   Posts: 1,585,628   Online: 746

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17
    morkolv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    ett par til her... (5x7" negativ scans) to innendørs makro og en 150mm i vel ytterkant av bildesirkelen.. det blåste vel 20 m/s!! Så så veldig lang tid under darkcloth'en ble det ikke!! Kamera holdt fast med begge hender under eksponering!!

Mvh
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails pentax.jpg   yashica44.jpg   molen2.jpg  
    Last edited by morkolv; 11-25-2007 at 05:03 PM. Click to view previous post history.
    Morten :-)

"Please ! Bring me into the company of those who seek the truth, and deliver me from those who have found it."

Shooter
    Multi Format

Takk til alle våre gjester!

En stor takk til alle våre tilreisende gjester på fototreffet fra oss i Farris Fotoklubb. Det er veldig inspirerende å oppleve så mye entusiasme og fotoglede. Imponerende, Morkolv, at du allerede har lagt ut bilder, og til og med et skarpt bilde tatt under kulingen på Mølen. Det spørs om ikke et trestativ er uslåelig som vibrasjonsdemper.

Shooter
    35mm RF
    Ai! Dette var et flott treff, altså! Jeg hadde jo gått og gledet meg til dette lenge, og ble på ingen måte skuffet! Glimrende middag til nesten ikkeno' og mange koselige folk, med masse flott stæsj! Det var sågar så myeutstyr på bordet at noen til og med glemte igjen et objektiv, men jeg regner med at rett person har fått beskjed!

Jeg håper virkelig dette lar seg gjøre igjen i nær fremtid! (Og at enda høyere andel fremmøtte også kommer til middag!)

Tusen takk til Farris Fotoklubb for at dere stilte med helt topp lokaler, og ikke minst for at jeg fikk prøve mørkerommet deres! Jeg har dessværre alt for lite mørkeromserfaring (jeg tror det er 18 år siden sist!) med unntak av filmfremkalling, så dette var som å komme til Nirvana! Kjempestore kar og mange forskjellige forstørrere! For en fascilitet! For en kapasitet! Nei, dette var flott, altså!

Det værserer mange rykter om APUG-treffet til sommeren, og jeg har hørt noen av dem! Det sitrer i meg!

Her er lenken til det bildet jeg fikk til å smelle mest i mørkerommet: Right track
    Last edited by Halvis; 11-27-2007 at 01:59 AM. Click to view previous post history. Reason: Needed to ad a URL.

BirgerA's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    38
    Quote Originally Posted by Halvis View Post
    Her er lenken til det bildet jeg fikk til å smelle mest i mørkerommet: Right track
    Denne fikk jeg ikke til å virke.

Ellers så slutter jeg meg til gratulantene og sier takk for et hyggelig treff. Guttene mine var også veldig fornøyd, Karl henrik (minstemann) sov i bilen fra Larvik til Oslo og videre til Gardermoen. Bjørn Kaare syntes det morsomste var turen i mørkerommet.

mvh

Birger A.

Shooter
    35mm RF
    Hm. Det er mulig at jeg har klikket på noe som gjør det umulig å hive bildet opp på forum og slikt. Men DENNE lenken funker: http://cyboy.deviantart.com Bare klikk inn på galleriet, og så er det blandt de første bildene der. Forøvrig har jeg lagt ut fire pinholebilder tatt med mitt flotte, nye pinholekamera som ble kjøpt på lørdag! Hva heter han igjen, han jeg kjøpte det av? Jeg er så dårlig med navn... :P

Altså. Kidz Labs pinhole camera kit er supre greier! Jeg hadde trodd det kom til å lekke lys, men det gjorde det altså ikke. Det som litt kan ses ut som lyslekkasje er flair fra nålehullet, da bildet er tatt i motlys. Jeg har dessuten oppdaget at det er kjempeenkelt å modifisere dette kameraet til å bli mer vidvinkel ved å gi det mer enn 1cm kortere brennvidde! Det er jo interessant! Bare jeg får tak i ett til, nå! Noen som vet hvilke lekebutikker som har disse? Riktige Leker er tomme, og kan ikke gi meg noe tidspunkt for når det skulle komme inn ny bestilling.

BirgerA's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    38
    Øyvind Dahle hadde med kamera. Han hadde kjøpt det hos Sprell på Majorstuen.

Birger A.

Shooter
    35mm RF
    Quote Originally Posted by BirgerA View Post
    Øyvind Dahle hadde med kamera. Han hadde kjøpt det hos Sprell på Majorstuen.

Birger A.
    Ah! Supert! Jeg skal ringe og mase på dem! Hurra for pinholes!

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin