Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,206   Posts: 1,531,821   Online: 907

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17
    morkolv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

APUG gathering in Larvik 24 November, followup on the Oslo meeting

Farris Fotoklubb inviterer til analogt fototreff i Larvik, Norge,
    lørdag 24. november 2007.

Dette blir et oppfølgingstreff, etter Apug - treffet i Oslo 20. oktober, 2007.
    Vi håper på at dette blir et snarlig gjensyn med mange fra Oslotreffet, og selvfølgelig eventuelt nye som måtte føle for å komme, til et uformelt foto - fellesskap. Velkommen er dere alle.

Hvis noen ønsker å bli over til søndag, kan vi tilby enkel overnatting på Norskskolen i Larvik hvor vi har våre klubblokaler. Ta med sovepose og liggeunderlag. Muligheter for dusjing for damer og herrer. – De som ønsker mer komfort henvises til distriktets hoteller / gjestgiverier eller campingplasser.
    Eks. http://www.trudvang.no/

Vi benytter skolens kantines som samlingslokale. Røyking ute eller på terrassen ved kantina.
    Dette blir et enkelt spleiselag, der vi håper at hver enkelt bringer med noe brødmat og pålegg, som vi setter ut på et felles anretningsbord.

Vi ønsker å servere et varmt måltid lørdag ettermiddag/kveld. Derfor trenger vi en forhåndsindikasjon på hvor mange som kan tenke seg å komme.

Link til Norge i Bilder:
    Vestfold, Larvik http://www.norgeibilder.no/

Farris Fotoklubb,
    http://farrisfotoklubb.com/
    c/o Johannes Barth-Nilsen,
    Mob. tlf.: 98 23 10 40, etter kl.14.30

mail:
    minolta_md@yahoo.no

Morten på vegne av Farrisfotoklubb

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    Jeg regner med å komme. Kommer i tilfelle til å kjøre fra Oslo, og kan ta med andre fra området dersom noen er interessert. Hvor mange kommer litt an på mengden utstyr folk tar med seg.

Hilsen Trond

Shooter
    4x5 Format
    Lensmannsgården Fotoforening stiller!
    Jeg ankommer Larvik med Storformat, mellomformat og småbildekamera!
    Vi (Lensmannsgården) er en nystarta "analog" fotoklubb med eget mørkerom og hele 4 medlemmer.
    Har nettopp kjøpt et hus, så der er mulig jeg ikke har mulighet, men vi satser på at det går!

Shooter
    35mm RF
    Jeg har allerede sagt til Johs at jeg kommer! Jeg gleder meg skikkelig! Holder på med noen idéer til fotosafari/en eller annen aktivitet. Skattejakt, kanskje?

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    Johannes har kontaktet meg og bedt om påmelding, siden det er kjekt å vite om det skal lages mat til ti eller hundre.

Treffet anbefales sterkt for alle skandinaver som har anledning!

Kontaktinformasjon for Johannes står over, i første innlegg i tråden.
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Vedrørende lørdag 24/11-2007.

Kan vi få noen tilbakemeldinger på hvem som vil komme og evt. når de vil komme til Larvik? Det er også en åpen mulighet fordi som ønsker å overnatte og finne på noe på søndagen også etter frokost. Men si ifra nå på forhånd om dette i såfall slik at det kan legges til rette for.

Noen bor kanskje privat? noen bor kanskje på hoteller? Fint om vi får beskjed.

Vi satser på lørdag kl. 10:30 som utganspunkt for samling. Andre som ikke klarer å komme til denne tiden er selvsagt velkommen i løpet av dagen.

Formidagen går med til å gå rundt og fotografere og prate i sammen om ønskelig så lenge det er vær som tillater dette. Om ikke så finner vi på noe innendørs i eventuelt mørkerommet osv.

Jeg kan nåes på mobil: 98231040 for å få vite hvor vi til en vær tid er når vi er ute.

Vi samles på Norskskolen 16:30 hvor vi fortsetter innendørs.

Enkel bevertning etter spleiseprinsippet.

Slavomir Polivka kommer å besøker oss og har med seg film,papir og kjemi for salg.

Fomafoto
    99 26 48 46

Kl. 18:00 får vi besøk av Jarle Askim fra Askim Fag-Import as
    (Med et lite forbehold grunnet tilbakekomst fra utlandet samme dag)

Tar med noen forskjelligekamera-modeller fra Mamiya.
    Kanskje en demo av våre radio-styrte studioblitzer fra Hensel?

Johannes (Johs)

morkolv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    MamiyaImportøren må desverre melde avbud denne gangen.
    Derimot har de lovet å gjøre alt for å stille på et eller flere senere møter.
    Denne gangen, 24.nov 2007, vil de låne ut brukte Mamiya kamera for demo / salg. Brosjyrer og tilbud på fabrikk-nye Mamiya RB67Pro-SD vil også foreligge.

Shooter
    Multi Format

Jeg kommer.

Ja, i grunnen er jeg jo i Larvik hele tiden. Men jeg har altså satt av lørdagen til treffet. Hvis været er godt, kan jeg tenke meg litt fotografering i 9x12 og/eller 6x6. Kanskje hvis været er mindre godt også. Og så er jo mørkerommet klart.

Andreas

Shooter
    Multi Format
    APUG gathering in Larvik 24 november
    Vil bare få takke for invitasjonen fra Farris Fotoklubb vedr analog treffet nå om lørdagen.
    Det er helt utrolig å se hva av arbeide som er lagt ned der borte. Et stort mørkerom med etter hva jeg greide å telle 11 stk forstørrere i nær sagt alle størrelser, dette må bare oppleves for å forståes, stort møterom med bibliotek, muligheter for overnatting og det stilles til og med egen kokke, om jeg får lov til å tillate meg den betegnelse på en av medlemmene.
    Det fantes representant fra fomafoto tilstede http://www.fomafoto.no/index.php?opt..._frontpage&Ite... (link forkortet)
    slik at tilgangen til info og kjøp av film ,kjemi og papir er god.
    At representanten fra Mamiya ble forhindret fra å komme var leit, men det er flott at slike viser interesse for denne type virksomhet, mulig en tanke for andre fotorepresentanter også.

Mvh
    BTE 1948

morkolv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by BTE 1948 View Post
    APUG gathering in Larvik 24 november
    Vil bare få takke for invitasjonen fra Farris Fotoklubb vedr analog treffet nå om lørdagen.
    Det er helt utrolig å se hva av arbeide som er lagt ned der borte.
    Ditto!

Heftig høstvær på utsiden.. Trivelig fotoprat, meget- meget god mat og film/kjemi handel på innsiden

Stor takk til Farrisfotoklubb!! Og Fomafoto!!

Her er noen snaps.. (5x7" negative scans)

Mvh
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails molen1.jpg   Bord1.jpg   Bord2.jpg  
    Morten :-)

"Please ! Bring me into the company of those who seek the truth, and deliver me from those who have found it."

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin