Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,936   Posts: 1,585,629   Online: 743

Page 13 of 14 FirstFirst ... 37891011121314 LastLast
Results 121 to 130 of 131
    Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Du kan starte dit mørkekammer med det Opemus 4 fremkalder app., som jeg har stående her og som søger et nyt hjem. Jeg er sikker på at vi kan finde alle de andre ting du skal bruge til et mørkekammer. Når du er klar til storformat, så sig til, så skal vi nok hjælpe dig med at finde noget udstyr.
    If a man does not keep in step with his fellows it may be because he hears a different drummer... Thoreau

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Quote Originally Posted by Klaus Kokholm View Post
    Jeg takker for den venlige modtagelse. -Og for advarslen om hvad man kan ryge ud i af "snavs"...

Ja det er lidt uhyggeligt at tænke på hvad man kan ryge ud i... Jeg skal da også indrømme at jeg har været lidt fristet af det dersens Lomo, Holga, Diana og andre "skodkameraer" men kan ikke rigtig se ideen med at bruge mediumformat til at skyde uskarpe billeder, så kan man lige så godt brænde linsen på et engangskamera med en lighter! Og hvis man ikke selv fremkalder er det også en noget billigere proces! Jeg tør ikke tænke på hvad det koster at få fremkaldt mediumformat hos fotohandleren (her i København er det vel Photographica, der jo er voldsomt dyre med det meste)

Jeg har selvfølgelig haft fotolære i skolen som så mange andre, så jeg kan da godt huske lidt af processen. Hvis man kunne ordne det med at fremkalde film uden at ombygge badeværelset ville det jo være lækkert (og både billigere og hurtigere end fotohandleren). En film/diasscanner har jeg alligevel kig på til alle mine gamle negativer.

mvh Klaus
    Klaus: først et velkommen til dig.

dernæst: en fremkaldelse er en fremkaldelse er en fremkaldelse...

så det må koste det samme som at fremkalde en 135mm film (dog med færre billeder på)

du kan selvf ødelægge et billigt kamera, men det er nu overhovedet ikke det samme. (don't get me started...)

og så: jeg holder kurser "hele tiden" på Vrå Højskole.

kom op - så skal vi lære di et eller andet.

http://www.emilschildt.com/____fotok...%20indhold.htm

det er hyggeligt!

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Emil,

Skulle du ikke snart få flyttet din undervisning herover på sjælland. Der er mange flere kunder og der er mange gode højskoler der godt kunne trænge til en opgradering med din viden.
    If a man does not keep in step with his fellows it may be because he hears a different drummer... Thoreau

Shooter
    35mm

hvor mange Danskere er vi her på APUG

[Jeg er lige kommet på og jeg bor i Glumsø i Storstrøms Amt. Jeg bruger 4,5x6, 35mm og 6x9(bælgkamera til gamle træspoler (620 vistnok)).
    mvh
    Morten P. Nielsen][/QUOTE]
    Quote Originally Posted by Soeren View Post
    Hvor mange Danskere er vi egentlig her på APUG nu?
    Meld ind.
    APUG-DK?????
    Mvh Søren

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Emil,

Skulle du ikke snart få flyttet din undervisning herover på sjælland. Der er mange flere kunder og der er mange gode højskoler der godt kunne trænge til en opgradering med din viden.
    ja - det er jo lidt træls at Sjælland ligger så langt væk fra alting......

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by gandolfi View Post
    ja - det er jo lidt træls at Sjælland ligger så langt væk fra alting......
    Der tager du fejl.
    Det er Jylland der er så forbandet langt væk fra alting. man kan jo ikke engang tage S-toget derover!!!! ;D

Men du skal da være velkommen til at komme over og holde nogen endags/weekendkurser her i Hovedstaden!!

mvh Klaus
    Olympus Trip 35

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Quote Originally Posted by Klaus Kokholm View Post
    Der tager du fejl.
    Det er Jylland der er så forbandet langt væk fra alting. man kan jo ikke engang tage S-toget derover!!!! ;D

Men du skal da være velkommen til at komme over og holde nogen endags/weekendkurser her i Hovedstaden!!

mvh Klaus
    well....

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by M. P. Nielsen View Post
    [Jeg er lige kommet på og jeg bor i Glumsø i Storstrøms Amt. Jeg bruger 4,5x6, 35mm og 6x9(bælgkamera til gamle træspoler (620 vistnok)).
    mvh
    Morten P. Nielsen]
    [/QUOTE]

Jamen så velkommen til dig også, Morten
    Vi er et par stykker der bor lidt syd for, i Næstved.
    Mvh Søren
    Send from my Electronic Data Management Device using TWOFingerTexting

Technology distinquishable from magic is insufficiently developed

Søren Nielsen
    Denmark

Shooter
    35mm
    Jeg hedder Andreas og jeg fandt dette forum i denne uge. Det ser jo alt sammen meget sjovt ud for en nybegynder som mig. Jeg har boet i Boston, USA siden sidste efterår, men nu skal jeg snart hjem til Danmark igen. Jeg er født og opvokset i Vendsyssel (Sæby) og har ellers boet i Aalborg et halvt dusin år. Dog flytter jeg til København for at finde noget arbejde når jeg kommer tilbage til DK i juni.

Jeg er først begyndt at tage billeder på film i februar. Det foregår først og fremmest med et Topcon Unirex SLR fra 70'erne - mit første SLR og det er meget sjovt at lære (jeg er meget glad for at der er lysmåler i så jeg ikke er helt på bar bund).

Jeg frygter for fremkaldelsesomkostningerne når jeg kommer tilbage til Danmark... Med den lave dollarkurs er jeg lidt forkælet hvad det angår.

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Quote Originally Posted by haugstrup View Post

Jeg frygter for fremkaldelsesomkostningerne når jeg kommer tilbage til Danmark... Med den lave dollarkurs er jeg lidt forkælet hvad det angår.
    velkommen Andreas.

wll, mht fremkaldelse af film så er min udgift til fremkalder ca 20øre pr film...

Lær at gøre det selv - det er sjovere/bedre/og meget billigere.

(skal gerne lære dig det, men jeg bor i Vrå - og du "flygter" langt væk..:rolleyes:

guderne må vide hvorfor..

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin