Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,872   Posts: 1,583,504   Online: 998

Page 4 of 14 FirstFirst 12345678910 ... LastLast
Results 31 to 40 of 131
    Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Tak for de gode links. Jeg er pt. igang med et kameraprojekt og er ved at læse Dan Burkholders (se mere her: http://www.danburkholder.com) bog "Making Digital Negatives for Contact Printing". Den er spændende og et godt bindeled mellem det digitale og det alternative.

Er der nogen der ved hvorfor der findes så lidt 18x24 eller 8x10" udstyr i Danmark ?

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Hvor køber i materialer ? Findes der et sted i Danmark eller skal alt hentes hjem fra udlandet ?

Shooter
    Large Format
    Images
    7
    Har sendt en PM.....

Shooter
    Multi Format
    Send from my Electronic Data Management Device using TWOFingerTexting

Technology distinquishable from magic is insufficiently developed

Søren Nielsen
    Denmark

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    og jeg er fra Ølsted.
    Kan I ikke skrive hvad jeres interesser er. Jeg er herinde for at få inspiration til storformat og alternative processer.

mvh
    Mikkel
    Ok, lidt om mig selv.

Jeg startede for alvor i -98 da jeg skiftede mit gamle Olympus ud med en Nikon F90X. Ret hurtigt blev det til en 50mm 1.4 og to Sigmaer, en 24mm og en 105mm makro. Natur-/Makrofotografi på Dias var i en del år min store interesse indtil jeg fik øjene op for S/M og MF Først med en Yashica MAT124, siden en Bronica SQA-i. Da jeg blev far for to år siden troede jeg at fotografiet skulle lægges på hylden og jeg solgte derfor Bronicaen. Det varede dog ikke længe før jeg måtte på den igen og jeg købte en gammel Pentax 6X7.
    For ca 1½ uge siden blev det så til en Sinar Norma 5X7 med 4X5 reduktionsbagstykke, en 90mm f/8 Super Angulon, en 150mm f/5,6 APO Symmar og en masse 4X5" bagstykker + meget mere. Den har jeg indtil nu skudt 12 skud med på 13X18cm ADOX 100ISO.

Mit foretrukne motiv område er Natur og landskab samt ældre menneskeskabte indslag i dette herunder fiskelejer og havnemiljøer.

Jeg vil bruge de strore negativer til Alternative processer startende med Cyanotopier + blegning/toning af disse. Jeg købte Christina Andersons bog "Alternative processes condensed" men jeg synes ikke at det er den bedste bog efter at have set "Spirits of Salts". Der findes en del andre bøger om emnet.
    Nogen anmeldelser??

Forstørrelser af 24X36 og 6X7 ligger lidt i bero for tiden da jeg ikke har ordentlig adgang til mørkekammer men vi har dog planlagt et isoleret skur/garage hvori jeg forventer det kan foregå.
    Indtil videre står min Durst 707 AC og Meopta Axomat 5 i et værelse og samler støv
    Er der nogen der ved hvor der står et 5X7" forstørrelseapparat?
    Mvh Søren
    Send from my Electronic Data Management Device using TWOFingerTexting

Technology distinquishable from magic is insufficiently developed

Søren Nielsen
    Denmark

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Der var på et tidspunkt tiltag til noget omkring s/h foto i forbindelse med Brandts Klædefabrik og fotomuseet. Blev det til noget ? Nogen der ved mere ? Det passer jo fint i dette forum.

loman's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    1
    Det eneste sted jeg kender, der forhandler 8x10 (18x24) i Danmark er fotographica. Nogen vil måske sige at de er lidt dyre (emil!), det synes jeg dog ikke. Du får et års garanti og 60 dages returret på alt brugtudstyr du køber. Det betyder bl.a. at jeg pt. får lavet en ny bælg i england (hos camerabellows) til min toyo 810g, under garanti. Jeg kender ingen andre steder der er villig til at gøre det, med udstyr der er over tyve år gammelt.
    Desuden er det den eneste fotoforretning i danmark jeg kender (jeg siger ikke der ikke er flere, jeg kender dem bare ikke), hvor de har mere analogt udstyr end digitalt.
    Ja, undskyld i kan nok høre at jeg er fan af den forretning, men sådan er det bare. (Fik også repareret et hasselblad 500 c/m + objektiv (huset er fra 85, planaren fra 77) som jeg købte hos dem, under garanti, da det viste sig at spejlet ikke sad ordentligt, og lukkeren var lidt sløv, det synes jeg altså er genialt!)
    Bedste Hilsner
    Mads Hartmann

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    .

Er der nogen der ved hvorfor der findes så lidt 18x24 eller 8x10" udstyr i Danmark ?
    jeg har købt det hele---

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Som en fattig studerende på SU synes jeg at Photografica er dyre, men deres udvalg er stort og de er meget hjælpsomme. Hother er også super dygtige, men deres analoge udvalg er ikke helt så stort.
    Hvem har i best erfaring med at handle med i udlandet. Jeg har handlet hos Bostic & Sullivan. De er dygtige og hurtige til at få shippet tingene og de er gået gennem tolden uden problemer.

Linow's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    6
    Der var på et tidspunkt tiltag til noget omkring s/h foto i forbindelse med Brandts Klædefabrik og fotomuseet. Blev det til noget ? Nogen der ved mere ? Det passer jo fint i dette forum.
    Det må siges at det var en god ide, men et halvhjertet forsøg. Ideen var god men uden en rigtig pland.
    Det de fik laved blev aldrig rigtig til noget.

Page 4 of 14 FirstFirst 12345678910 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin