Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,925   Posts: 1,556,757   Online: 1030

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 37
    kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Det er jo bestandig en kameranerd som kunne trenge et sånt kamera hvis Gandolfi ikke ønsker, men jeg har ikke noen 8x10 filmkassetter, så det måtte bli noe annet.

Kent

Shooter
    Multi Format
    Jeg har jo nå gjort en avtale med Gandolfi så det måtte bli opp til dere å avtale videre. Det måtte jo så-sett være lettere å få dette til Sandefjord men som sagt stående avtale er gjort med Gandolfi.
    Bortsett fra at det har vært nevnt tidlig i denne tråd at 8x10 filmkassetter er av interesse så har ikke Gandolfi og jeg på noen måte snakket om bytteobjekt, så hva som kommer ut av dette er egentlig ikke av så stor interesse, selv om et eller annet ville være hyggelig ) dette er av annen betydning .
    Men som sagt Gandolfi er i min sfære nå innehaver av dette

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Quote Originally Posted by BTE 1948 View Post
    Jeg har jo nå gjort en avtale med Gandolfi så det måtte bli opp til dere å avtale videre. Det måtte jo så-sett være lettere å få dette til Sandefjord men som sagt stående avtale er gjort med Gandolfi.
    Bortsett fra at det har vært nevnt tidlig i denne tråd at 8x10 filmkassetter er av interesse så har ikke Gandolfi og jeg på noen måte snakket om bytteobjekt, så hva som kommer ut av dette er egentlig ikke av så stor interesse, selv om et eller annet ville være hyggelig ) dette er av annen betydning .
    Men som sagt Gandolfi er i min sfære nå innehaver av dette
    hej - Jeg er glad for muligheden for at få dette danske kamera "hjem".
    Men det er jo ikke sådan at jeg behøver det...

Og jeg får lidt dårlig samvittighed, hvis der er andre der gerne vil eje det...

Jeg går i tænkebox (jeg får sandsynligvis inden for nærmeste fremtid besøg af en veninde fra Oslo - i bil... Måske kunne man lave en deal?)

Ang 8x10 tommer kassetter, så er jeg klar over, at vi ikke har aftalt noget, men jeg tror faktisk, at jeg har nogle liggende - jeg vil kigge efter...
    Det drejer sig om 8x10"; Ikke 18x24?

Shooter
    Multi Format
    Hei igjen,
    Tenkte jeg skulle nevne i forbindelse vedr eventuelt frakt i bil, stativet er ca 180 cm høyt så det krever sin plass
    Vedr 8x10 filmkassetter så var dette tenkt i forbindelse med å lage et pinehole camera men dette prosjekt ligger litt nede for tiden
    Så det kan vel sies slik at eventuelle bytteobjekt ikke er av den største betydning, men ett eller annet ville være meget hyggelig

Mange hilsen
    BTE
    Last edited by BTE 1948; 10-07-2010 at 08:15 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    Jeg planlegger (om jeg får det til) å ta en tur til Danmark selv nå om ikke så lenge

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Jeg planlegger (om jeg får det til) å ta en tur til Danmark selv nå om ikke så lenge
    så kom på besøg!

Shooter
    Multi Format
    Ja det kommer jeg nok til å gjøre, hovedtanken med turen er jo å få fragtet kamera til deg

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Ja det kommer jeg nok til å gjøre, hovedtanken med turen er jo å få fragtet kamera til deg
    fantastisk!

Shooter
    Medium Format
    Ja jeg skal gjerne prøve å stille nyskerrigheten med det lille jeg har til nå fått samlet. Dette er som sagt det jeg har fått av opplysninger ved min henvendelse til museumsleder Bjarne Meldgaard ved Danmarks Fotomuseum

Som sagt dette er en Skandia kamera produsert ved Skandinavisk camera industri i Danmark ved Ib Spangeberg. Skandiakamera kom på markedet i oktober 1954.
    Kamera var i produksjon frem til stopp i 1959. Noe om firmaet eller Ib Spangeberg vet jeg ikke. Hvor mange det er produsert vites heller ikke.
    Ved Dansk fotomuseum har man 2 stykker nr 304 og nr 405. Mitt har nr 356.

Mitt eksemplar er mest sansynlig desverre ikke 100& da det en gang er ombygget for å bruke et Linhof 4x5 bakstykke. Men det letes i skuffer og skap så hva som finne ettervært vites ikke.
    Jeg legger også ved en brochure.

Mvh
    BTE
    Jeg har nr 395
    Mvh Niels

Shooter
    Multi Format
    Hei igjen
    Historien rundt Skandia kamera prøver å avsluttes, Jeg har pga sykdom ikke kunnet gjøre noe med dette , men nu ser helsen bedre ut, så om jeg (etter flere henvendelser)greier å kommer i kontakt med Gandolfi så reiser jeg til Danmark med kamera nu førstkommende onsdag 23/11, billett er bestilt. Jeg har jo gitt dette til han så da får jeg jo prøve å holde ord.

Håper han kan kontakte meg eller at noe kan be han kontakte meg

BTE

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin