Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,927   Posts: 1,585,168   Online: 783

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 11 to 20 of 46
    Erik Petersson's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    8
    Jag ses gärna vid tillfälle.

Jerevan's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Jag hänger gärna på en träff också. Det vore kul!
    “Do your work, then step back. The only path to serenity.” - Lao Tzu

aolsson's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Blog Entries
    3
    Images
    3
    Jag är svensk och bor strax söder om Ljungby (Småland). Bodde i San Francisco till för 2 år sedan och saknar litet den kreativa gemenskapen där.

Har ett litet men trivsamt labb i huset. (Fungerar fint upp till 6x6 neg) men skulle gärna öka ut med förstoringsapparat för (i vart fall) 4x5". Fotograferar mest natur och "strukturer"/abstrakt. Ställer ut då och då - mest lokalt.

Shooter
    35mm

Jag är svensk jag med

Håller till i Karlshamn och är ordförande i karlshamnsfotoklubb. Kämpar för att hålla i gång det svartvita så mycket som möjligt med det är trögt just nu ska jag säga.
    Besök gärna vår hemsida www.karlshamnsfotokubb.se.

Ljusdahl's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hejsan hejsan. Själv är jag en snart 20-årig grabb boende i Simrishamn, Skåne. Fotograferandet har legat på hyllan ganska länge, men när inspirationen flödar till så åker T-Max och Bronica ETR'an fram. Jag känner mig minst sagt ensam med filmanvändandet här. Det finns inte så många likasinnade i närheten vad jag känner till. Den lokala fotoklubben är i största del digital och diskussionerna kretsar kring photoshop, färgprofiler, autofokus osv.
    Om jag någon gång flyttar till Malmö/Lund för arbete eller studier så kanske det blir andra bullar.

Shooter
    Medium Format
    Bor i söder som Söder, plåtar allt från småformat till storformat (4x5"). Är ganska ny på det här. Skaffa min första kamera (en DSLR) för 1 1/2 år sedan, men sedan dess har det gått ganska fort. Nft plåtar jag nästan uteslutande mellanformat med min Mamiya 6, Kiev 60'an, Bronica'n eller någon av de andra kamerorna jag med stor förtjusning införskaffat. Ska börja framkalla E6 och C41 hemma i badrummet också är tanken, bara jag kan få min JOBO så...

Saknar också Kameradoktorn.

artorama's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hej.
    Bor sedan 14 år tillbaka i Faro (södra Portugal), men bodde tidigare i Lund i ca 21 år.
    Kör Minolta (35 mm och digitalt) och i mellanformat Pentax 67. Durst Laborator 1200, Jobo CPA2, Tri-X, FP4+, TMax, D76, Rodinal och sånt. Glad påsk!

matti's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Glad Påsk!/matti

Shooter
    Medium Format
    Är också svensk (Kungsängen utan för Stockholm) kör mellanformat och storformat (4x5")./Micke

Jesper's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    En sökning på Lund för att se vad som händer i närheten gav en träff på denna tråd. Det verkar som om det trots allt finns några stycken som fortfarande plåtar analogt (åtminstone för ett år sedan eller vad det nu är sedan det förra inlägget).
    Själv finns jag i Lund och plåtar allt från småbild till 8x10" med funderingar på något större när ekonomin tillåter. Det finns ett par andra i kretsen som också roar sig med att fotografera på riktigt.
    Det vore trevligt att höras av om det händer något kul.

Om någon känner någon fotointresserad som behöver en lägenhet i Lund från och med augusti (-09) så hör av er. Huset där jag bor har två lägenheter och en tvåa blir ledig. Jag behöver kanske inte säga att det finns ett välförsett mörkrum i källaren.

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin