Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,930   Posts: 1,585,389   Online: 979

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 46

Shooter
    35mm
    En svensk till, kör analogt och digitalt
    När det är analogt en storformatare eller min gamla hasselbladare.
    Mycket natur blir det i Nacka-Värmdö området utanför Stockholm.

/Stefan Jonsson

Jerevan's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Kul, Stefan! Välkommen in i gemenskapen! I de trakterna har jag en gång också härjat. Fotograferade en del ute på Ingarö men bodde i "Gurra B".
    “Do your work, then step back. The only path to serenity.” - Lao Tzu

AndersPS's Avatar
    Shooter
    35mm
    Här är en Svensk till. Ganska nytillkommen här på detta forumet. Bor på Öckerö, Göteborg!

En träff vore roligt. Har precis börjat att fotografera med analog kamera och är intresserad av att lära mig mycket kring mörkrumsarbete.

///Anders S

Bertil's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    181
    Och en till! Men norr om Dalälven (Umeå-Holmsund) och tydligen närmaste en rest från numera svunna analoga tider. Någon ytterligare APUGare i norrlandsregionen?
    Själv allt från småbild till 8x10", och länge mest Hasselblad, eget mörkrum.
    //Bertil

Galaxens President's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    30
    Trodde att jag skrivit i den här tråden tidigare men det hade jag visst inte.

Mätsökare, Hasselblad och 4x5". Det egna mörkrummet börjar bli klart nu. Bor i Knivsta mellan Uppsala och Stockholm men hjärtat är kvar i siljansbygden.

ninjarider's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Här är en till! Bor i Stockholm, kör analogt (Yashica 6x6, Contax RTS II, mfl objektiv) men även digitalt. Har komplett mörkrum men har inte fått upp det då det är badrummet som blir tillfälligt mörkrum. Planerar att kunna skapa riktiga bilder snart dock. :-) Framkallar sv/v film själv.

Erik Petersson's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    8
    Då är vi ju några från Stockholm eller i närheten ändå.
    Själv har jag inget mörkrum tyvärr, så jag scannar filmen. Men skulle gärna lära mig det där med mörkrum.

olleorama's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Ja, jag är också svensk. Kör mellanformat, småbild och snart storformat. Har ett improviserat mörkrum där jag kan förstora 35mm svartvitt, och har försökt träffa jerevan och se på deras mörkrum i Göteborg (som av en rad olyckliga tillfälligheter har det uteblivit). Ska hämta en storformatsförstoringsapparat i helgen så jag kan förstora mellan- och storformat också. Har fotat rätt länge men liksom aldrig blivit seriös, så nu tänkte jag ta tag i det på riktigt.

Jag hade gärnat haft någon träff i Göteborgsområdet. Kanske någon workshop till självkostnadspris? Eller bara en storformatsträff?

Shooter
    35mm
    Jag är svensk, finlandssvensk, bor i Vasa i Finland. Började med fotografering på 50-talet, framkallade och kopierade svartvitt i ett årtionde, övergick till färg, gjorde mina egna pappersbilder, men hade inte tid med det sen barnen kom på sjuttiotalet. Fotade dia till mitten på 90-talet. Efter tog jag mest familjebilder som storkopior tills jag köpte min första digitala kamera vid sekelskiftet. Har en Nikon D300 men har återgått till film det senaste året. Köpte en begagnad Nikon F 6:a för nån vecka sen, väntar nu på en MV-1 dataläsare som jag köpt på ebay. Min arbetsgång är den att jag fotograferar på negativ färgfilm som jag låter framkalla hos en lokal fotoaffär, filmen, en CD med bilderna och 2 indexkort får jag inom en halvtimme. Väl hemma tar jag in bilderna på hårdskivan. Nu fruktar jag mest att de skall sluta med filmframkallningen i vår stad. Går det så, så får jag väl lov att börja framkalla filmerna hemma som förr i världen.

K-G
    K-G is offline
    K-G's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Den här tråden har jag missat. Göteborgare av födsel och ohejdad vana och tillika inbiten analog svartvitentusiast. Numera huserar jag i eget stort och bra mörkrum, men har tidigare varit med i "Jerevan:s" mörkrum. Medlemsskap där kan rekommenderas ! Vi har fortfarande bra idé-kommunikation och träffas alltemellanåt. Fotokompaniet , numera på Ingenjörsgatan , är ett utmärkt vattenhål för alla analogtörstande entusiaster. Roligt att se att vi trots allt är så många.
    Bästa pixelfria hälsningar från
    Karl-Gustaf

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin