Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,682   Posts: 1,482,230   Online: 1110

Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 41 to 46 of 46
    sarahfoto's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    121
    Wow, Lith Mecca?! Det har jag missat och ändå jobbar jag runt hörnet...trodde alla analoga hängde enbart i Majorna
    Alla Apugare i Göteborg får gärna komma till min studio på lite glögg-mingel 18/12 mellan kl 17-20!
    Är absolut gärna med och arrangerar en mer planerad träff till våren om intresse finns?
    (och nu skall jag kolla tråden oftare, lovar!)
    - Sarah

sarahfoto's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    121
    Just det...studion ligger på Karlagatan 9, ni hittar karta på hemsidan www.sarahfoto.com

olleorama's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Är det någon som vill ha en småbildsapparat? Jag har en som jag inte använder som jag gärna skänker bort mot avhämtning. Eller byter mot ett tetra billigt rödtjut. Har försökt skänka den på fotosidan, men ingen har nappat hittills.

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Quote Originally Posted by sarahfoto View Post
    Wow, Lith Mecca?! Det har jag missat och ändå jobbar jag runt hörnet...trodde alla analoga hängde enbart i Majorna
    Alla Apugare i Göteborg får gärna komma till min studio på lite glögg-mingel 18/12 mellan kl 17-20!
    Är absolut gärna med och arrangerar en mer planerad träff till våren om intresse finns?
    (och nu skall jag kolla tråden oftare, lovar!)
    - Sarah
    You got it! Lithmecca it is. ;-)

Nåväl, vi har ambitionerna och själv är det nästan uteslutande lithkopiering för tillfället. Skulle därmed vara väldigt intressant att utbyta erfarenheter för såvitt jag vet finns inte många lithkopister överhuvudtaget i Sverige och än färre i Göteborg. Visst finns det analogister i Majorna. Också. Vi håller dock till i Linné.

Just den 18:e blir tyvärr svårt men det låter onekligen intressant. Kommer gärna förbi och tjötar nån dag ändå. Skall se hur intresset ser ut bland övriga i vårt lab och vi skulle kanske kan göra ett studiebesök nån dag. Kika på bilder och lite annat. Diskutera APUG-träff och lite så.

Mvh Per

Olof B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Det pratas en hel del om träff i Göteborg. Men jag kan inte utläsa att det har varit någon eller att det kommer att bli.
    Ska vi försöka få till en träff snart?

Själv hyr jag in mig hos Sarah i hennes mörkrum.
    Och fotar 6x6 och 4x5"
    "and if you do it wrong, you'll end up with lager"

Shooter
    Multi Format
    Hej

Svensk men som bor i Schweiz, fota mellanformat och storformat (Hasselblad och Sinar) . Mest street/dokumentär men även ett landskap i mellanåt. Tycker om att klättra i bergen och har tom haft med mig hasselbladaren med upp på några toppar.
    90% är svartvit och 10% läggs på ilfochrome.

cheers

Page 5 of 5 FirstFirst 12345

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin