Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,974   Posts: 1,523,609   Online: 969

Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 10 of 46
    Jerevan's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Och var är svenskarna, då?

Ja, det kan man undra. Jag ser en och annan som postar i forumen, men det kanske är dags för en tråd för de svenska medlemmarna också. Själv håller jag till i Göteborg där det verkar finnas en ganska aktiv grupp människor som envisas med att använda film, jobba med alternativa processer och må gott. Så, var är ni?
    “Do your work, then step back. The only path to serenity.” - Lao Tzu

Struan Gray's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Jag är ursprungligen från Storbritannien, men har varit lundabo sedan sexton år. Använda film i mellan- och storformat, men har ingen stor emotionell forknytning till den (förlåt :-). Plåta mest lokalmiljöer, med ett stort interesse för rudermark och ogräs - och familjen förståss.

matti's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Hejsan. Vi svenskar är lite långsammare bara...
    Sedan Kameradoktorn gick i konkurs vet jag ingen butik som lagerför något större utbud av papper eller kemi här i Stockholm. Så förrutom någon utställning då och då så kunde jag lika gärna sitta var som helst i Europa dit posten kommer och min Durst 138 får plats. Jag har sett att Fotokompaniet i Göteborg anordnar intressanta kurser i alternativa tekniker. Men ingenting här.

/matti

abeku's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    53
    Vi svenskar fotograferar istället! Jag håller till i Stockholm och kör format från 18x24 mm till 18x24 cm, men mest blir det småbild och mellanformat. Familj och urbana miljöer är motiven...
    - You will develop when you become an analog photographer / Exposed Material / Monochromes

Thomas Bertilsson's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    291

Utvandrare

Sjalv foljde jag i stegen efter utvandrarna i Mobergs literatur och flyttade till Minnesota sju or sedan.
    Jag kommer inte so ofta till Sverige numera, mest eftersom dollar-kursen ar so svag. Det blir alldeles for dyrt. Men jag ar svensk, och jag huserar i USA.
    Jag fotar mycket naturmotiv, garna med vatten; jag gillar att fotografera manniskor men har inte haft so monga tillfallen; det blir lite stilleben ockso; och nar andan faller po blir det en hel del smott abstrakt arkitektur. Jag gillar ockso att fotografera olika medel av transportering, garna av gammal orgong.
    Om jag kommer hem till Sverige nogon gong kommer jag nog att holla till i Helsingborgs-trakten. Det ar nara till bode Kopenhamn, Goteborg, Malmo, och Lund darifron och jag undrar om nogon mer an Struan i Lund ar i narheten?

- Thomas
    "Often moments come looking for us". - Robert Frank

"Make good art!" - Neil Gaiman

"...the heart and mind are the true lens of the camera". - Yousuf Karsh

Shooter
    4x5 Format
    Images
    1
    Jag är också svensk!

Jag har en Sinar Norma format 4x5, 5x7 och 8x10 samt 645-612 i rullfilm.

Dessvärre är det ganska sällan jag får tummen ur och använder den.

Erik Petersson's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    8
    Och jag heter Erik, är precis invandrad, eller kanske återvandrad. Efter tre år i f.d. Sovjetunionen bor jag i Stockholm igen. Mitt fotointresse vaknade utomlands. Tillbaka i Stockholm vore det roligt att pröva kopiera på egen hand. Vet någon av er Stockholmare var man kan låna eller hyra in sig på ett mörkrum?

Jag tar mest bilder på människor, och hoppas på att bli en duktig gatufotograf framöver.

hälsningar
    Erik

Jerevan's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Erik, ett bra ställe att hyra in sig på är Maria fotolabb på Bastugatan på söder. Det finns säkert fler bra ställen också, men det är det jag känner till. Skicka ett pm om du vill veta vem du ska vända dig till i så fall.
    “Do your work, then step back. The only path to serenity.” - Lao Tzu

EmilGil's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Jag har visserligen gått i exil till Norge men jag är hemma i Alingsås/Göteborg ganska ofta.

Lägger tyvärr alldeles för lite tid på fotografi nuförtiden... =(
    The camera is merely the means of capturing the image.

Images
    1
    Ännu en svensk, göteborg. Alla format upp till 18x24. Kanske vi skulle kunna ordna en träff vid tillfälle?

Joakim
    N O Mennescio
    Spatial Nihilist

Page 1 of 5 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin