Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,966   Posts: 1,523,358   Online: 1135

Results 1 to 8 of 8

Shooter
    Multi Format

Produkt tilgængelighed i Norden

Hmm ikke den mest fængende overskrift.
    Det er klart at mange af os køber kameraer, film, kemi med mere over nettet i udlandet men hvordan er tilgængeligheden egentlig I de Nordiske lande?
    Her i Danmark findes der flere mindre fotohandlere der sælger brugte kameraer og tilbehør dog ikke så seriøst som f.eks Photografica i København.
    Endvidere er der Den Blå Avis hvor man kan være heldig.
    Film og almindelig fotokemi kan skaffes hos enkelte fotohandlere hovedsageligt i de helt store byer. Jeg tvivler dog på at jeg kan få 13X18 film her i landet. Råkemi er efter min opfattelse umuligt at skaffe da de store forhandlere så som VWR og B&B ikke sælger til private. Er den enste mulighed virkelig Photographers Formulary?
    En anden ting er prisen. De fleste produkter er horribelt dyre her i landet set i forhold til priserne i udlandet.
    Mvh
    Søren
    Send from my Electronic Data Management Device using TWOFingerTexting

Technology distinquishable from magic is insufficiently developed

Søren Nielsen
    Denmark

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    Nå - vi har Fomafoto her i Norge, og Foto-Import, og Antonio Stasi's "godtebutikk" (brukte kameraer og utstyr) her i Bergen.

I og med at jeg har en registrert bedrift kjøper jeg råkjemikalier fra VWR.
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

Jerevan's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    I Sverige finns ju som bekant (?) Photax som säljer över nätet, annars är det väl bland annat LPfoto, Wibergs, Schönherrs i Stockholm som säljer analoga kameror, film och kanske kemi över disk. Fotokompaniet är nog den enda seriösa, kvarvarande butiken i Göteborg där film, papper, kemi och allt annat går att få tag på. I Malmö vet jag inte vad som finns. Ett tips är ju att man kan köpa saker i annat land och sedan få det skickat poste restante till ett postkontor nära gränsen om man bor tillräckligt nära för att kunna hämta sakerna.

Kemi är inga problem att få tag på här, åtminstone enklare saker som dikromater och silvernitrat. Men jag skulle gärna vilja ha tag på pyro-framkallare eller annan "staining developer" om det går.
    “Do your work, then step back. The only path to serenity.” - Lao Tzu

Shooter
    Large Format
    Images
    7
    Søren.... Og andre.....
    Som tidligere skrevet er danske leverandøre for dyre og kundegrundlaget her er for lille......
    Men www.fotoimpex.de og http://www.wephota.de/fotogra.htm er gode leverandøre.... og http://www.fomafoto.no/ ser ud til at være ok.....
    Kemi.... Har lige afprøvet din henvisning til http://www.moersch-photochemie.de/..... De viste sig at være helt OK... leverede hurtigt og betaling med PayPal.....
    SÅ du må nok bide i det sure æble og købe i udlandet......

niel-erik

PS... Jerevan... Kan man købe dikromater og sølvnitrat i Sverige ?????

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    I Danmark kan man købe Tetenal produkterne direkte fra Foss-Fotech. De har også Kentmere papir. Hother sælger Lumijet OHP film til digital negativer. Silverprint i UK og Retrophotographic er også gode og hurtige til at sende.

Men det er nu på en måde lidt ærgeligt at der ikke i det mindste findes en butik i København hvor man kan købe materialerne til fornuftige priser samt få god rådgivning.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Erik Hartmann View Post
    Søren.... Og andre.....
    Som tidligere skrevet er danske leverandøre for dyre og kundegrundlaget her er for lille......
    Men www.fotoimpex.de og http://www.wephota.de/fotogra.htm er gode leverandøre.... og http://www.fomafoto.no/ ser ud til at være ok.....
    Kemi.... Har lige afprøvet din henvisning til http://www.moersch-photochemie.de/..... De viste sig at være helt OK... leverede hurtigt og betaling med PayPal.....
    SÅ du må nok bide i det sure æble og købe i udlandet......

niel-erik

PS... Jerevan... Kan man købe dikromater og sølvnitrat i Sverige ?????
    Ja Erik det gør vi allerede via Fotoimpex, Fotomayr og Silverprint. Det jeg er ude efter er sådan en bemærkning som Jerevans mht sølvnitrat og -dikromat.
    Mvh Søren

Søren Nielsen
    Denmark

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    "Som tidligere skrevet er danske leverandøre for dyre "...
    det er altså ikke rigtigt, som generalisering!!

vi har et lille firma, "Fomadan" i Otterup, Fyn, hvor man kan købe FOAM produkter til mere end rimelige priser!!

De har ikke alt FOMA, men er villige til at skaffe hjem, ikke mindst hvis vi er nogen stykker, der udtrykker ønsker (og som faktisk køber det)...

Søren; her kan du købe 13x18 film - måske skal de bestilles, men jeg har gjort det! og billigt!!

Vi kan - efter undertegnedes lette pres - købe flydende emulsion der! (vær hurtig - ellers køber jeg det hele!!!

PS: ang forsendelse, som hurtigt kan løbe op - specielt fra udlandet: Hvis du/i køber fra FOMADAN, og bestiller for mere end 1000kr, så er forsendelsen gratis! værd at lægge mærke til!

Ang Kemi, så er det vel ikke helt umuligt at snakke med een der har et SE nr... få vedkommende til at købe den kemi i har brug for..
    (eller en kemilærer fra en skole - eller en højskolelærer....)

Kaliumdichromat er tricky under alle omstændigheder! Den kræver ikke bare et SE nr, men osse en polititilladelse!!

men det kan lade sig gøre.. Een "god" ting med vores regering! den har skåret så meget ned på personalerne rundt omkring, så selv en polititilladelse er til at få.... før i tiden skulle man frem og tilbage fra politi til arbejdstilsyn til bedriftsundhedstjenesten og tilbage igen.

Jeg er enig i, at det er træls, at vi er nødsaget til at købe i udlandet, men det er osse lidt vores egen skyld!
    ved ikke at efterspørge og købe her i landet, fjerner vi jo grundlaget for salg..

http://users.cybercity.dk/~ccc27233/home/fomainde.htm

PPS: denne "hjemmeside" må kandidere som verdens dårligste

(måske skulle vi lave en tråd om det?)

Shooter
    Multi Format
    Emil, det er jo knapt nok en hjemmeside
    Det må ikke være nemt at sælge noget hvis ingen ved at man gør det.
    Jeg må huske at bestille noget 13X18 film hos dem snart.
    Hmm kender jeg en (folkeskole)lærer der kan bestille kemi til Cyanotopi?? :rolleyes:
    Hvor kan man i øvrigt skaffe kontaktrammer billigt? Hvilke billedrammer er evt bedst egnet?
    Mvh
    Søren

Søren Nielsen
    Denmark

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin