Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,660   Posts: 1,481,536   Online: 1082

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 29

Shooter
    Large Format
    Images
    7
    Havde du ikke også købt en Plaubel Peco Universal 13X18?
    Mvh
    Søren

JA da : men det er ikke kommet til danmark endnu......

niels-erik

morkolv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    4x4 cm - (127) meget sjeldent!!
    6x6 cm - Det hender..
    6x9 cm - Har også hendt
    8x11 cm - (polaroid 600se) såvidt startet, vil få 4x5" bakstykke om jeg så må lage det selv!

4x5" - Lite for tiden, det er jo så lite!!
    5x7" - Ofte, men ikke ofte nok!:rolleyes:
    13x18cm - som 5x7

8x10" - Noen ganger, men også her ikke ofte nok
    18x24 cm - som 8x10

Morten :-)
    Morten :-)

"Please ! Bring me into the company of those who seek the truth, and deliver me from those who have found it."

loman's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    1
    Jeg holder mig til tre formater og fire kameraer, der alle bliver brugt flittigt!

24x36 nikon f3
    6x6 Hasselblad 500 c/m og et Yashica Mat fra 1957
    18x24cm toyo 810g der lige har fået en ny bælg!

Venlig Hilsen
    Mads

Shooter
    Multi Format
    Hvad afgør så jeres valg af format når i tager billeder?
    Jeg nævnte at 35mm blev brugt til billeder af min søn. Jeg bruger det hvor hastighed eller vægt er af betydning. Tidligere blev dette format også brugt til makro.
    6X7 bruger(brugte) jeg til stort set alt andet. Landskaber, close ups og kulturobjekter/arkitektur mm.
    13X18 forventer jeg at bruge til stillife, fundne stillife, udsnit af natur/det nære landskab og arkitektur mm altså langt hen ad vejen det samme som jeg bruger 6X7 til. Jeg kunne også godt tænke mig at lave nogle LF portrætter og nøgenbilleder til alternative processer, noget med skarpt/uskarpt og spændende forløb af disse
    Holgaen bliver ikke brugt helt så ofte og det er meget tilfældigt hvad den rettes imod
    Mvh
    Send from my Electronic Data Management Device using TWOFingerTexting

Technology distinquishable from magic is insufficiently developed

Søren Nielsen
    Denmark

bjazz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    11
    I dag har jeg brukt 6x6 og 4x5 - mest portretter. I tillegg må jeg tilstå at jeg har brukt noe som kalles dx - men det fungerer mest som lysmåler :-)

-Bj.

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    Quote Originally Posted by Soeren View Post
    Hvad afgør så jeres valg af format når i tager billeder?
    Hva med innfallsmetoden? "I dag har jeg lyst til å ta 18x24"?

35mm er "snapshooting", jeg bruker mest en Bessa-L (eller -T) med 16mm eller 21mm. Eller -T'en med 50, 55 eller 85mm, hvis jeg skal ta bilder i dårlig lys (bryllup i kirke og slikt).

MF er enten "reisekamera" eller "ekstrakamera". Det er ikke alltid det passer fint å ta med storformat på reise, men jeg kan alltid ta med en Bronica ("seriøst") eller en Zeiss Ikon (lommekamera) eller noe slikt.

Storformatvalget avhenger av hva jeg forventer å bruke bildene til. 6.5x9 til 4x5" blir stort sett forstørret, selv om en 9x12 kontaktkopi på POP kan være flott.

13x18 / 5x7" er "universalformatet". Stort nok til kontaktkopi, lite nok til forstørreren min.

18x24 og oppover blr bare kontaktkopiert, så det bruker jeg helst når jeg er sikker på at kontaktkopi er det jeg vil ha.

30x40 bruker jeg helst ikke; kameraet er rett og slett for stort og uhåndterlig!
    24x30 er derimot et nydelig format, bruken er bare begrenset av at belgen nesten er gjennomsiktig. På tide å kjøpe ny, kanskje...
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    Sortert etter hyppighet i bruk, går det mest i:

6x6 (Bronica S2A)
    35mm (Pentax SV og Spotmatic)
    4x5" (Sinar Norma)

Ellers har jeg en 6x9 Moskva, som jeg må justere avstandsmåleren på, og en 6x9 rapid adapter til Normaen som jeg omtrent ikke har brukt.

Jeg må innrømme at jeg er litt utstyrsnerd, og det har etterhvert blitt alt for mye. Så nå har jeg pålagt meg selv pålagt meg selv kamera-og-objektiv-innkjøpsstopp. Tross alt er det viktigere å bruke greiene, enn å akkumulere stadig mer stæsj (synes jeg da).

Vanligvis blir det til at jeg drar med meg Bronicaen, men dersom jeg trenger noe lett og smidig, eller rett og slett har lyst til å bruke 35mm, så tar jeg med meg SVen eller en Spotmatic.

4x5" har jeg dessverre problemer med å få tid til.

Hilsen Trond

BirgerA's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    38
    24x36 brukes klart mest
    6x7 deretter og
    4x5 en gang i blant

mvh

Birger A.

Kvistgaard's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Udelukkende 24x36 - dels af ergonomiske årsager (vægten af mit - relativt beskedne - 35mm udstyr er rigelig, jeg tør slet ikke tænke på hvor meget jeg skulle slæve rundt hvis jeg gik op til et større format. Måske er min ryg bare ikke bygget til fotografi ).

I øvrigt er min fotografiske udfordring lige nu overhodet at få tid til at fotografere, og den tekniske perfektion vejer knap så tungt. Jeg vil RIGTIG gerne forsøge mig med M/LF på et tidspunkt, men som sagt er det en kamp alene at få nogle billeder 'i kassen' - ud fra det ville det ikke rigtig give mening at begynde læreprocessen forfra med et større format.
    Søren

"We are much more likely to act our way into a new way of thinking than think our way into a new way of acting." - R. Pascale

aolsson's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Blog Entries
    3
    Images
    3
    Mest 6x6 (en Kiev 88CM)
    Sedan 24x36
    och så en 4x5 (Speed Graphic)
    Sätter ibland upp en 6x9 för att ta bilder av stjärnhimlen.

Ville gärna ha en 8x10 tums...

/Hilsen
    Åke

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin