Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,930   Posts: 1,585,405   Online: 1002

Results 1 to 3 of 3
    Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7

Samling af fotoudstyr

Der er meget fotoudstyr jeg gerne ville prøve eller bruge til enkelte projekter, men jeg har på ingen måde pengene til at købe det eller pladsen til at opbevare det. Det fik mig til at tænke på om der er basis for at der blev lavet en samlig af udstyr som man kunne låne/leje på favorable vilkår. Man kunne måske få Fotografisk Center eller Fotomuseet til at hjælpe med opbevaring, vedligeholdelse og alt omkring udlån. Jeg kunne forestille mig at det ville være rimelig let at få fonde og firmaer til at støtte projektet. En sådan samling kunne rumme alt fra de mindste formater til de største samt fremkalderudstyr og f.eks. UV lyskasser og andet til alternative fremkaldelseprocesser.

For jer andre i Norden, så kan jeg forestille mig at sådanne samlinger skal være lokale af hensyn til omkostningerne ved forsendelse. Der ville også give mulighed for at låne udstyr hvis man er på rejse og pludselig føler at man mangler noget helt specielt udstyr til et fotoshoot.

Lad mig høre hvad I synes om ideen. Er det noget der er værd aat arbejde videre med ?

mvh
    Mikkel

Shooter
    Large Format
    Images
    7
    Mikkel.... Hvad har du brug for.... min såkaldte 'samling' råder over er række besynderlige ting......
    så send en PM.... måske kan jeg hjælpe..... min hustru mener jeg samler for meget......
    MEN din Ide er nok svær at gennemføre.......

niels-erik

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Det er nu ikke noget specielt jeg lige står og mangler. Men hvis jeg nu en dag gerne ville bruge et 20x24" polaroid kamera, så er det jo ikke et man lige trækker op af hatten. Hvis der var et sted hvor man kunne låne kameraet (næsten) gratis så det kun var omkostningerne til billederne som skulle dækkes. Helt realistisk er det jo ikke så ofte at man har brug for den slags. Jeg tror at det største problem er at finde nogen der vil stå for den logistiske side af det hele.

mvh
    Mikkel

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin