Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,715   Posts: 1,483,040   Online: 778

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 24
    Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    om et møde på Vrå Højskole bliver til realitet, har vi jo sådan set allerede opfyldt ét af Linows mål.
    Et miljø, der ikke nødvendigvis er dansk, men i høj grad internationalt.. , og/eller et skandinavisk fellesskap.

I Larvik har vi i Norge allerede hatt flere samlinger i vår historiebok for året 2007. Det er vel ingen umulig oppgave for dere i Danmark å få til det samme. Det krever selvsagt mye arbeide, uten tvil. Men selv med få mennesker så er det fullt mulig å få det til om vilje, lyst og entusiasmen er til stede. Jeg ønsker å besøke dere i Danmark på nyåret for å eventuelt dele med dere våre erfaringer eller hente ny inspirasjon for vårt eget planlagte sommertreff i juli i Larvik 2008.

Enten med fly til København fra Sandefjord eller med Colorline - Peter Wessel til Hirtshals og Vrå.

Min epost adresse minolta_md@yahoo.no eller mob. 00 47 98231040.

Ta gjerne kontakt via mail eller telefon.

Johs

Linow's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    6
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post

Hvordan får vi lettest stablet det på benene ?
    Det nemmeste er at finde ud af hvor mange der kunne være interesseret i at være aktivt i opstart af en sådan sammenslutning.
    Så skal der vel laves en lille arbejdsgruppe.
    Der efter brainstorme på opgaven og så gælder det om at få delt opgaverne ud til de forskellige.

Shooter
    Multi Format
    Jeg er nok mest enig med Tom mht. foreningsdelen. En regulær forening kræver en del administrativt arbejde og skal den være under SDF stiller de også krav..... og det bliver tidskrævende. Jeg er mest tilhænger af en fotogruppe under APUG med en løsere struktur. Jeg synes dog at Emils indlæg er spændende og værd at bygge på.
    Dette skal dog ikke forstås sådan at jeg ikke vil være med og yde en indsats hvis/når det bliver en realitet, jeg mener bare at vedtægter, regnskab og administration er kedeligt og tidskrævende.
    Min holdning er at analogt fotografi er ligeværdigt med digitalt og ikke en anakronisme forsøgt holdtt i live af nogle naive nostalgikere. Min egen exit fra en fotoklub skyldes den ringe respekt over for fotografiet og en (i mine øjne) overdreven begejstring for digital manipulation. Jeg ved at der er flere analoge fotografer tilbage i klubben men om de er interesseret i en decideret analog fotoklub ved jeg ikke. I øvrigt mener jeg at det er vigtigere at give plads til forskelle mht billedsyn og ikke lade sig dirigere af den konformitet der præger mange etablerede klubber (og SDF)
    Mvh
    Send from my Electronic Data Management Device using TWOFingerTexting

Technology distinquishable from magic is insufficiently developed

Søren Nielsen
    Denmark

Linow's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    6
    Quote Originally Posted by Kvistgaard View Post
    - meddeler i SDF-bladet, at analogt foto ikke er helt så uddødt som fotohandlerne påstår, og giver kontaktinfo, så fotografer med analoge tilbøjeligheder kan henvende sig (i al diskretion, så de ikke taber anseelse i deres egen fotoklub, naturligvis).
    Skal det læses som at du melder dig til at rykke en sådan kontaktannonce ind i Dansk Fotografi???
    ”Deadline er lørdag d.15-12”

Linow's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    6
    Hej Søren
    Jeg ved heller ikke hvor realistisk det vil være at samle alle analoge fotografer i en reguler klub, men det er da stadig en ide der er vær at arbejde hen imod. Der er meget forarbejde der skal gøres og hele projektet er jo ret formløst på nuværende tidspunkt.

Jeg tror bare, at hvis der er nogen der har lyst til at løse en opgave, så kan det også lykkes.

Kvistgaard's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Linow View Post
    Skal det læses som at du melder dig til at rykke en sådan kontaktannonce ind i Dansk Fotografi???
    ”Deadline er lørdag d.15-12”
    Hej Linow,

som tidspunktet, jeg skriver dette på måske antyder, nåede jeg ikke deadlinen den 15. Jeg vil meget gerne skrive et indlæg til næste udgave af DF, og vil tjekke, om de eventuelt kan bringe det på sdf.dk inden da.

Er der nogen, der gider tjekke mit skriv igennem før jeg poster det? Vil gerne rundsende til et par stykker som pm, for et hurtigt sanity check.
    Søren

"We are much more likely to act our way into a new way of thinking than think our way into a new way of acting." - R. Pascale

Linow's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    6
    Quote Originally Posted by Kvistgaard View Post
    Hej Linow,

som tidspunktet, jeg skriver dette på måske antyder, nåede jeg ikke deadlinen den 15. Jeg vil meget gerne skrive et indlæg til næste udgave af DF, og vil tjekke, om de eventuelt kan bringe det på sdf.dk inden da.

Er der nogen, der gider tjekke mit skriv igennem før jeg poster det? Vil gerne rundsende til et par stykker som pm, for et hurtigt sanity check.
    Jeg vil gerne hjælpe med at tjekke det igennem for dig.
    Jeg tror stadig du kan nå det, Ebbe (redaktøren) er en flink mand.
    erllers kan jeg også lige høre ham af, vi sidder i samme klub.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Linow View Post
    Jeg har længe tænk om der ikke kunne være grobund for en analog foto klud i Danmark.
    En klub på tværs af hele landet, med et/to årlig møde, den kunne så lige under eller sammen Selskabet for Dansk Fotografi og med spalte plads i Dansk Fotografi.
    Her under kunne man så også tag Dansk Fotohistorik Selskab og andre relevant klubber og selskaber.

Hvad syndes I og er det noget der skal arbejdes vider på?

Linow
    Jeg vil gerne tage ovenstående juli tanker op i lyset af vores drøftelser i Frederiksværk i januar:
    Var der ikke en vis koncensus om en løsere sammenslutning, idet de fleste af os ikke ønsker at skulle involvere os i endnu en gang bestyrelse, regnskabsadministration af kontingenter mm.. I øvrigt er flere af os medlemmer af fotoklubber, men føler os efterhånden som outsidere der, selv om vi har det hyggeligt socialt. Ved at inspirere og støtte hinanden i en løs sammenslutning kunne vi forhåbentlig i vores respektive klubber positivt fremme de spirende lyster til mørkekammerarbejde, der trods alt popper op faktisk ganske ofte (pyhh, punktum).
    Ved henvendelser her og der kan det nu alligevel være praktisk udadtil med et navn, et formuleret formål og et sæt vedtægter; kontingent kan jo være nul kroner.
    Muligvis er dette allerede diskuteret i det der Google-øhh, her er så yderligere forslag:

'Sammenslutningens navn er Analoge fotografer i Norden.' (AnFoNord, AnafoN, whatever)
    Alternativt '--- i Danmark/Norge' for min skyld gerne '--- i Norge og Danmark' for nu at tage højde for at 1814 har fundet sted. Helst så jeg en nordisk sammenslutning, men det kan gå hen og blive tungt, og i øjeblikket er det vel mest danskere og nordmænd, der kommunikerer? Personligt finder jeg det meget inspirerende om vi både er bakkefolk og bjergfolk - senere kan vi så forhåbentlig også omfatte skovfolk.

'Sammenslutningen har som formål at fastholde og om muligt videreudvikle det fysisk/kemiske mørkekammerarbejde ( betegnet analog fotoarbejdsform) som håndværk til fremme af fotografiet som dokumentar og kunstnerisk udtryksform, især men ikke udelukkende i Norden.' (---- i Norge og Danmark)

'Sammenslutningen søger at opfylde dette formål ved medlemmernes gensidige inspiration og praktiske hjælp i form af internet kommunikation og afholdelse af møder og arbejdssammenkomster arrangeret i skiftende landsdele i de deltagende lande. Med internettets muligheder udveksler sammenslutningens medlemmer desuden i høj grad viden internationalt.'

'Sammenslutningens hjemsted kan som følge af ovenstående opfattes som internettet/cyberspace og med skiftende postadresse hos den til enhver tid siddende formand og kontaktforum under www.APUG.org.'
    Det ville måske være godt, om vi kunne komme under vingerne på en etableret fotografisk institution, det være sig i Herning, Odense eller København.

'Som medlemmer optages hovedsagelig aktive fotografer med analog arbejdsform; generelt kan alle, der kan gå ind for sammenslutningens formål optages som medlemmer.'

Og så de sædvanlige foreningsvedtægter mht. generalforsamling og sammenslutningens opløsning mm.

Det var så forslagene til opfølgning, så vi, ret mig lige om jeg husker fejl, kan holde stifende forsamling i Vrå til september; nu kommer vi jo ikke alle til Vrå (jeg gør), såhh-øhh - kunne vi holde cyberspace forsamling?? Dette ville i så fald afhjælpe transport problemer især ved en norsk/dansk sammenslutning, og mere højtideligt behøver det jo heller ikke være.
    Eller talte vi om at gøre det ifm. at mødes engang i april/maj, hvis vi kunne få en institution til at lægge lokale til endnu en hyggelig og givtig sammenkomst - blev Brandts ikke nævnt, Linow eller andre, der måtte kende nogen der??

Ja, ovenstående smørre er jo nok alt sammen udtryk for, at jeg glæder mig til vi ses igen - hilsen Lars

Shooter
    Multi Format

Vedføjelse til forslag

Hej Nordmænd og -kvinder, det skyldes min uvidenhed med norske fotografiske institutioner, at jeg som muligt fremtidigt hjemsted for sammenslutningen ikke nævner fx Oslo sammen med Herning, Odense og København. Er der i Norge noget svarende til fx Fotohögskolan i Gøteborg eller et kunstmuseum med vægt på fotokunst og historisk dokumentation?
    Lars

Shooter
    Multi Format
    Interessante overvejelser du har gjort dig Lars. Interssante, fordi de rammer tæt på det jeg kunne ønske mig at Sammenslutningen får som indhold i formålsparagraffen. Altså, det nordiske islæt, at fokuset er på det fotografiske håndværk og den løse / uformelle struktur i Sammenslutningen, men dog med standart paragrafferne om generalforsamling etc., som er gode at have med, når en forening skal ud og præsenterer sig udadtil (f.eks. i fonde).

Jeg håber arbejdsgruppen / styregruppe lade sig inspirer af dine overvejelser

Hilsen Tom

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin