Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,445   Posts: 1,569,926   Online: 1048

Results 1 to 10 of 10
    kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10

Apug meeting in Norway

It seems like I missed the last Apug meeting in Norway last summer. Can anyone please tell me when the next one will be, and where?

Shooter
    35mm RF
    Snakket nettop med Johannes, og han fortalte at Farris Fotoklubb har lyst til å være vertskap for APUG-treffet til sommeren. De håper selvfølgelig at andre fotoklubber i området søndre Vestfold har lyst til å være med på arrangementsiden, da dette forhåpentligvis blir et kjempestort arrangement!

Morten Kolve kan kanskje redegjøre litt nøyere for når og hvilke planer som blir lagt for treffet? Og ikke minst innholdet.

Så hvidt meg bekjent, bidro Ole Tjugen og Morten Kolve i fjord til at treffet ble en knallsuksess og jeg håper disse også stikker innom denne tråden og forteller litt om i fjord og hvilke planer de har for årets treff.

Tidspunktet denne gangen har jeg ikke nøyaktige datoer for, men ifølge Johannes, er det fem dager, helt sist i Juli.

Shooter
    35mm RF
    Øyvind Dahle bidro etter det jeg hører, med masse positivt i fjord, blandt annet om pinhole-teknikker, og dette hadde det vært supert med mer av i år om han kan! Spesielt Johannes syntes dette var storveies!

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Ok så da er det bare å vente på Ole Tjugen og Morten Kolve, jeg kan jo høre med Johannes fra Farris fotoklubb som tydligvis arrangerte forrige treff. Hvis det varer 5 dager trenger en jo å begynne å planlegge ferien sin snart

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    Jeg er her, jeg?

Men så langt har jeg ikke tenkt mye på dette årets treff. Jeg har ny jobb og mindre oversiktlig fritid, pluss en annen hobby som nok kommer til å kreve litt mere tid enn jeg egentlig er sikker på om jeg har.

Men sist i juli burde kunne gå, rent bortsett fra at det er rundt den tiden at behovet for offshoregeologer er størst (alle de fast ansatte er på ferie).

Johannes har fått seg en "Burnett Combo" siden sist, Farris' mørkerom har fått mere storformatutstyr, og jeg har enda mer fotoutstyr (none som er overrasket over det? Kona er i alle fall ikke overrasket - eller særlig imponert).
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

Shooter
    35mm RF
    Offshoregeologi er en avansert hobby, synes jeg!

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    Quote Originally Posted by Halvis View Post
    Offshoregeologi er en avansert hobby, synes jeg!
    Nei, offshoregeologi er min måte å finansiere andre hobbyer på!
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

morkolv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Halvis View Post
    Snakket nettop med Johannes, og han fortalte at Farris Fotoklubb har lyst til å være vertskap for APUG-treffet til sommeren. De håper selvfølgelig at andre fotoklubber i området søndre Vestfold har lyst til å være med på arrangementsiden, da dette forhåpentligvis blir et kjempestort arrangement!

Morten Kolve kan kanskje redegjøre litt nøyere for når og hvilke planer som blir lagt for treffet? Og ikke minst innholdet.

Så hvidt meg bekjent, bidro Ole Tjugen og Morten Kolve i fjord til at treffet ble en knallsuksess og jeg håper disse også stikker innom denne tråden og forteller litt om i fjord og hvilke planer de har for årets treff.

Tidspunktet denne gangen har jeg ikke nøyaktige datoer for, men ifølge Johannes, er det fem dager, helt sist i Juli.
    Hei,

Takker for tillitten, men jeg overlater til Farris Fotoklubb å redegjøre for detaljert innhold osv.. Det er deres treff.

Men jeg har notert meg slutten av uke 30, samt at jeg prøver å få tak i kompetente personer til ett par mørkeroms workshop'er. Utover det har jeg har jeg bare tenkt å delta som vanlig deltager

Mvh
    Morten
    Morten :-)

"Please ! Bring me into the company of those who seek the truth, and deliver me from those who have found it."

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Ok, men da høres det ut som det blir i Larvik Da er det vel bare å melde seg til tjenste for Johannes i Farris fotoklubb Jeg bor nemlig i nabo byen og har ikke fått med meg dette her, det er litt flaut. Jeg er medlem i Sandefjord fotoklubb og vi har flere medlemmer som er hel analoge. Er det flere lokale klubber som leser dette ?

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Hei igjen alle sammen.

Først en stort takk til Ole for alt arbeidet med Apug Skandinavia (og
    min Anniversary Speed Graphic og en 178mm Aero Ektar f 2.5.). Vi er veldig heldige som får tilgang
    til
    et fellesspråklig skandinavisk forum.
    Mange av dere her hjemme i Norge
    hadde i de tidligere år flere " Apug Treff ".

Håper at Farris fotoklubb kan være vertskap for Apugs "uformelle"
    skandinaviske sommertreff 2008. Vi er få medlemmer og trenger faglig,
    innholdsrik drahjelp. Morten jobber som dere ser også sterkt med "
    kvalifisert bistand " fra det store utland.

En helg på 3 dager er for kort tid for de som kommer langveis fra
    (tilbakemeldinger om det) og derfor kan samlingen starte på en onsdag
    og
    avsluttes på søndag kveld, 5 dager til ende. Noe av aktiviteten " ett
    par mørkeroms workshop'er " får vi utgifter ved, og må selvfølgelig
    dekkes inn av de som deltar der (selvkost?). Dette kan Morten fortelle
    mer om, når han føler at tiden er moden for det. Det avgjør og styrer
    han.

Øyvind Dahle, Rune og de andre fra Apug miljøet har sikkert noe på lur å bidra med til vår felles glede?

Ut på tur og bistå hverandre er vel noe av det mest positive vi
    opplevde
    i 2007, utenom fellesskapet rundt matbordet.

Jeg opplevde i ettertid også et stort savn og tildels tomrom etter at
    2007 treffet var over, men med dette virtuelle forumets store
    kommunikasjonsmuligheter kan våre felles fotoønsker lettere bli en
    realitet. Vi har fått denne unike muligheten (takk Ole) for å vokse og
    bli sterkere inn i fremtiden. De digitale såkalte fagtidsskriftene sørver oss analoge / filmbaserte ikke lenger. Det er også en måte å tie oss i hel på. Foto butikkene går jo konkurs av å ha noen ruller film i hylla. De få som har film, priser den så høyt at de forblir eiere. Det er heldigvis våre penger og deres stort sett utdaterte filmer og tjenester. Så vårt skandinaviske forum må bare bli sterkere og sterkere slik at fabrikkene forstår at vi har bruk for varene de tilbyr vårt voksende oppadgående marked.

Johannes tlf.0047 98231040 minolta_md@yahoo.no

(Jeg tror at begrepet " Vertskap " er en av mulighetene vi må bruke for
    at slike samlinger skal ha en sikrere fremtid.)
    Har noen kommentarer på den biten her?
    Noen linker:

http://graflex.org/speed-graphic/ann...y-graphic.html

http://www.xs4all.nl/~lommen9/parent.html

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin