Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,011   Posts: 1,524,684   Online: 731

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    35mm RF

Flytende emulsjon

Er det noen her som har erfaring med slikt?

Det jeg lurer på er:

1) Hva stilles av krav til porøsitet i overflaten? Kan den brukes på helt glatt underlag?

2) Hva kan jeg forvente av mekanisk holdbarhet? Tåler den å bli litt bøyd? Blir den veldig fort ripete?

3) Hvis jeg skal ha et bilde på toppen av en CD, og jeg er uheldig og får litt emulsjon på undersiden, er dette lett å fjerne, uten å måtte skrape, etter at bildet er fixert? For eksempel med etanol/rødsprit?

Shooter
    Large Format
    Images
    7
    Halvis..
    Se lige her: http://www.emilschildt.com/TEKNIKSID...20emulsion.htm
    og så tror jeg nok ikke jeg ville anvende flydende emulsion til en CD... Men har ikke prøvet....
    Jeg har anvendt flydende emulsion på glat (coated)papir...Det 'faldt' af ved i fixeren...
    Jeg mener at flydende emulsion skal have 'noget at hænge i' .... Derfor bruger jeg grafisk trykpapir evnetuel papir med en varmpresset side.....

Shooter
    35mm RF
    Erik: Så flott! Altså... Til dette prosjektet tenkte jeg å bruke CD-R (som allerede er brent i en CD-brenner, så jeg slipper å gjøre det etter at emulsjonen er lagt på) med hvit topp for inkjet-printere. Det skulle vel gi noe bedre feste? Vi får se når jeg eventuellt gjør dette! Det blir et morsomt eksperiment!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin