Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,760   Posts: 1,516,065   Online: 832

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13
    Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    De aller fleste filmholderne mine er gamle, noen eldgamle - noen er så gamle at de er av tre og ikke plast. Andre er litt nyere - som Linhof-holdere av bakelitt.

Tapen holder bare bunnklaffen på plass, og har ingenting å si for lystettheten. Så jeg tipper TESA tapen skulle være helt grei.
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    Mine filmholdere er også for det meste gamle. De få "nye" filmholderene jeg har kjøpte jeg faktisk nye i 1994, så de er bare 14 år gamle. Ellers har jeg en haug med gamle holdere i tre og plast, kjøpt på eBay, som fungerer utmerket. Noen få har vært utette, men det må man regne med. Man må teste dem før man bruker dem til noe kritisk, og ikke minst rengjøre dem grundig før bruk!

Trond

Eirik Berger's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Halvis View Post
    Fortia virker veldig morsom, ja! Men jeg fant den ikke på sidene til Fujifilm... Merkelig!
    Det er en film som kun er tiltenkt det asiatiske markedet. Den skal etter ryktene være skreddersydd for å gjengi blomstringen til kirsebærtrær på en heftig måte. Jeg har brukt Fortia SP ved flere anledninger og den er både morsom og uforutsigbar. Blå himmel og vegetasjon samt alle varianter av rødt og rosa blir veldig heftig. Filmen er ubrukelig på bilder med snø, da den altfor lett tipper over i ett eller annet ekstremt fargestikk.

Men film er billig og livet er kort. For all del prøv.

Dirk har en del ting man ikke ser verken på Fujifilm sine nettsider eller andre nettbutikker. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men det var lenge kun hos ham man kunne få tak i Fuji Acros i 4x5" i løse blad. Og det er jo bare en utrolig flotters film.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin