Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,973   Posts: 1,558,714   Online: 754

Page 2 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 11 to 20 of 52

Thread: Atelier kamera

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Men det er noget dyrere. Selvom der er 5 filmholdere med. Jeg skal have fat i lauritz.com på mandag og høre nærmere om hvad der virker og ikke virker på kameraet. Om der er objektivplade eller ej. Men hvis det går til en pris omkring vurderingen så skal jeg ikke have det.

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Men det er noget dyrere. Selvom der er 5 filmholdere med. Jeg skal have fat i lauritz.com på mandag og høre nærmere om hvad der virker og ikke virker på kameraet. Om der er objektivplade eller ej. Men hvis det går til en pris omkring vurderingen så skal jeg ikke have det.
    well - nu skriver jeg noget jeg nok fortryder....:rolleyes:

skulle jeg vælge mellem det på Lauritz og det på Tradera, så ville jeg til enhver tid vælge det på tradera!!!

negativstørrelsen er 12.5x16 dvs half plate, og disse filmstørrelser kan let fås i Tyskland, og de er ikke så dyre!

5 doppeltkassetter...

men men men: OBJEKTIVET!!
    det er ikke "bare" et Cooke portræt objektiv! Det er et af de meget søgte COOKE "SOFT FOCUS" objektiver!!
    ikke at der står noget om det på siden, men jeg kan genkende det, da jeg har et her i huset...

det er et Fantastisk objektiv - smukt og som sagt, med variabel soft focus setting. du kan vælge om du vil ha' skarpe billeder, eller hvorvidt du vil ha' en større eller mindre grad af soft focusing i billedet.
    Perfekt til portrætter!!

jeg har tilmeldt mig på tradera, men ved ikke om jeg får tilsendt kode i tide..

hvis du - eller andre - beslutter jer for at byde på dette - gider du/I så ikke sige til. vil ikke overbyde, da jeg ikke "behøver" dette kamera.

eller sagt på anden måde: KØB DET falkenberg! Selv med transport, så er det, hvis prisen holder, et røverkøb!!

der er et par lidt nyere versioner af dette objektiv til salg på Ebay, med god beskrivning.. tjek det ud!

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...MEWA:IT&ih=016

jealoux på forhånd!!

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Det lyder da fornuftigt og interessant. Jeg tror nu at jeg holder mig til det hos Laurotz.com, hvis der er objektivplade. Alt hvad jeg ellers har af penge skal bruges til det 20x24" kamera jeg skal bygge. Håber at du får fingrene i det på tradera.se

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Nu har jeg snakket med Lauritz.com. Kameraet skulle være komplet minus objektiv. Der er objektivplade og bælgen skulle være lystæt. Alle bevægelser skulle fungere. Kameraet er allerede oppe i en pris hvor jeg ikke vil være med mere, men det kan jo være at en af jer andre har lyst i den retning.

Det softfokus objektiv som Gandolfi nævner lyder helt vildt fedt. Kan godt se at det kamera på tradera.se er fornuftigt vurderet.

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Hvis det skulle interessere nogen, så gik kameraet til 2200 + salær osv. Håber det kommer til at blive brugt.

Ian Grant's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    148
    ?????????
    Thanks for all the information. Now I just have to hope that I can get it within my budget.
    ? Y x N

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Hvis det skulle interessere nogen, så gik kameraet til 2200 + salær osv. Håber det kommer til at blive brugt.
    ja det må man da håbe.
    2640 for sådan et stort kamera er MEGET billigt!!

ville gerne ha' det.. men har ikke plads.

Shooter
    4x5 Format
    "Hvis det skulle interessere nogen, så gik kameraet til 2200 + salær osv. Håber det kommer til at blive brugt."

Underligt?? - så vidt jeg kan se er det til salg igen. p.t. med et bud på kr. 375...jeg prøvede med et bud på 350 - det blev accepteret, men hurtigt overbudt

Det fra Tradera skal jeg hente i weekenden....der var kun ét bud (mit) så for kr. 2.800 (+afhentning) - det er vel OK?

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Tillykke med dit nye kamera. Det kan være at du vil vise det frem til et DAF møde. Jeg fik også en mail om at det andet kamera er til salg igen.

Shooter
    4x5 Format
    Det vil jeg da meget gerne (regner med at hente det i weekenden) - men det vejer ca. 80kg så det er ikke et man bare tager med

Page 2 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin