Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,478   Posts: 1,571,124   Online: 1150

Results 1 to 7 of 7
    Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7

loppemarkedsfund - lidt praleri

Utroligt hvad man kan finde på et loppemarked. Idag fandt jeg en Schneider-Kreuznach Super Angulon 90 mm bl. 5.6. Desværre er lukkeren - en computar defekt. Jeg overvejer at sætte den i et Sinar objektivplade. Det eneste andet der er med objektivet er at filterkransen har fået et tryk. Jeg tror ikke at det kan være svært at rette ud. "Desværre" måtte jeg punge ud med hele 25 kr for det.
    If a man does not keep in step with his fellows it may be because he hears a different drummer... Thoreau

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Utroligt hvad man kan finde på et loppemarked. Idag fandt jeg en Schneider-Kreuznach Super Angulon 90 mm bl. 5.6. Desværre er lukkeren - en computar defekt. Jeg overvejer at sætte den i et Sinar objektivplade. Det eneste andet der er med objektivet er at filterkransen har fået et tryk. Jeg tror ikke at det kan være svært at rette ud. "Desværre" måtte jeg punge ud med hele 25 kr for det.
    tillykke!

en skam at alting stiger...

Shooter
    35mm RF
    Så flott! Gratulerer!

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Tak, ja inflation er noget skidt. Håber at jeg næste gang finder en Cooke Softfocus, og gerne til samme pris. :-)
    If a man does not keep in step with his fellows it may be because he hears a different drummer... Thoreau

Kvistgaard's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    En af forældrene i min ældste datters klasse forærede mig "et gammelt spejlreflekskamera, der alligevel bare lå og flød i en skuffe."

Det viste sig at være en Contax 159Q med en 1.7 50mm Zeiss optik - alt i fin & brugbar stand, bortset fra at "læderbetrækket" manglede. Efter at have sat nyt læder på ser kameraet igen fint ud (og lugter af nye sko!), og er en fornøjelse at bruge.

Nu venter jeg bare på, at jeg finder en mellemformatudrustning til en slik på et af de lokale loppemarkeder....

PS: Tillykke med dit kup, Falkenberg! Heldet følger de heldige - er det ikke sådan, man siger? :-)
    Søren

"We are much more likely to act our way into a new way of thinking than think our way into a new way of acting." - R. Pascale

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Hej Søren,

Hvilket mellemformat søger du. Jeg lige set et sæt på et loppemarked. Lagde mærke til at det var noget til 120 film. Der var et par objektiver, men jeg sprang over på det, da jeg ikke søger andet end storformat. Fik også tilbudt noget Hasselblad meget billigt. Så jeg vil gerne holde øjnene åbne efter udstyr, hvis du blot fortæller hvad du søger.

Kvistgaard's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Falkenberg View Post
    Hej Søren,

Hvilket mellemformat søger du. Jeg lige set et sæt på et loppemarked. Lagde mærke til at det var noget til 120 film. Der var et par objektiver, men jeg sprang over på det, da jeg ikke søger andet end storformat. Fik også tilbudt noget Hasselblad meget billigt. Så jeg vil gerne holde øjnene åbne efter udstyr, hvis du blot fortæller hvad du søger.
    Hej Mikkel,

tak for dit tilbud om at holde øje med MF-udstyr. Jeg har netop købt et Hasselblad 500C/M med standard 80mm'eren, så nu er det grundlæggende på plads. Hvis du falder over et 150mm objektiv må du da meget gerne sige til - det lyder som om du kender de rigtige steder at handle .

Har også raget en Zeiss Ikon folder til mig - kørte den første rulle 120-film igennem for et par uger siden, men har stadig til gode at se resultaterne.

Mange hilsener
    Søren
    Søren

"We are much more likely to act our way into a new way of thinking than think our way into a new way of acting." - R. Pascale

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin