Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,934   Posts: 1,585,598   Online: 757

Results 1 to 8 of 8
    bjazz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    11

Shipping costs fra keh.com

Hei,

For noen dager siden bestilte jeg en cambo sc (in case) fra keh.com. Det viste seg imidlertid at frakt alene kom på $575, og derfor stoppet jeg bestillingen. (Jeg var ikke klar over at boksen var svært tung, kamera og boks veide over 10kg samlet).

Da jeg spurte hva det ville koste å få sendt en 210mm symmar-s + to filmholdere, fikk jeg oppgitt prisen til å være ca. $140.

Jeg bor i Bergen, og mener å huske at jeg typisk betaler $40-70 i frakt med UPS fra statene for en pakke på den størrelsen. (Det er første gang jeg prøver keh).

I utgangspunktet burde det vel ikke være noen forskjell shipping costs på keh eller adorama eller b&h?

Med disse fraktprisene er jeg redd jeg ikke kan handle fra keh. Og det syntes jeg er veldig trist :-(

Andre som har erfaringer med dette?

-Bjarne

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Det var da en seriøs pris for shipping. Har aldrig oplevet noget lignende. Det må a være en fejl fra deres side.
    If a man does not keep in step with his fellows it may be because he hears a different drummer... Thoreau

Shooter
    Large Format
    Images
    7
    Nej ... det er nok ikke en fejl.....

her er hvad jeg oplevede hos Amazon:

Items: USD 3.95
    Shipping & Handling: USD 72.95

Total Before Tax: USD 76.90
    Estimated Tax:* USD 0.00
    Order Total: USD 76.90

Items: DKK 19,82
    Shipping & Handling: DKK 366,10

Total Before Tax: DKK 385,92
    Estimated Tax:* DKK 0,00
    Order Total: DKK 385,92

Så jeg købte ikke!!! De vil nok ikke handle med os 'derover'
    erik hartmann
    my very humble AP-Gallery:
    http://nehartmann.dk/eh-analog/

vdoak's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    4
    Hello

Jeg er en Amerikaner bosatt i Norge. Det vil si jeg har en tendens å sende mye frem og tilbakke over Atlanteren. Prisene du nevner virker som det er for en bedrifts pakke. Det vil si for DHL eller UPS, ikke USPS. (United Parsell Service, United States Postal Service) På webside www.usps.gov sier dem at 10 kg til Norge er omtrent 200$ (Detter er en betydelig pris stigning fra i fjor men halv parten av det du nevner! Det var en regel endring i sep 07 ) Ga KEH deg alternativer for shipping? Kansje det er vert det å spørre om. Håper dette hjelper og lykke til med gjengen "der borte".

Victor

Shooter
    4x5 Format
    Jeg købte en Cambo 8x10" fra Adorama (via E-bay) - de havde en "flat rate" fra UPS på $50 og pakken kom 2-3 dage efter de havde sendt den. Pakken vejede vel en 8-10 kg (og var ret stor) - så der er åbenbart stor forskel..

Erik - du har nok oplevet deres minimums opkrævning for forsendelse, men underligt, jeg har købe fra Amazom både i England og USA og her var forsenelsen ganske rimelig

bjazz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    11
    Takk for tilbakemeldinger!

Jeg har samme erfaring med Adorama og B&H når det gjelder frakt - prisen ligger langt under keh.com.

Har sendt mail flere ganger til keh for å prøve å oppklare evt. misforståelser, men de hevder stadig at det koster så mye.

Inntil videre tror jeg at jeg dessverre må handle andre steder....

Men om andre her opplever rimeligere frakt fra keh er det supert om dere lar høre fra dere.

Tommy_Norway's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    83
    Jepp, da er vel KEH blant de der snikene som tar seg gresselig ekstra betalt for frakt - mao legger inn et kraftig eget avansetillegg i de såkallte fraktkostnadene. Firmaer eller selgere som opplagt tar seg mere betalt for frakt enn hva det reelt sett koster dem handler jeg konsekvent ikke hos. Aldri. Handler mye på eBay og der florerer det av sånne selgere, ser jeg en sånn selger går jeg bort fra annonsen med en eneste gang. Jeg har aldri handlet fra KEH tidligere, og dette innlegget ditt gjør at jeg neppe noen gang kommer til å vurdere dem heller. Sånt anser jeg som direkte useriøst.
    "The city is not a concrete jungle, it is a human zoo", Desmond Morris

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Hmmm vi burde gjøre som de amcar gutta gjør, leie en kontainer og sende den med et skip. Skulle tro en fikk stabla inn ganske mange kameraer i en sånn kontainer. Ok mulig jeg drømmer om kamerahimmelen nå men.....

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin