Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,979   Posts: 1,523,775   Online: 1201

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 35
    Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7

Kemi på apoteket ?

I Danmark burde det være muligt at få apotekerne til at bestille kemi hjem. Det er godt nok sjældent at apotekerne selv bruger det til at fremstille cremer eller tabletter, men det er jo også underordnet hvis vi bare kan bestille ting to fotobrug. Er der nogen der har prøvet et og haft held med at bestille ?
    If a man does not keep in step with his fellows it may be because he hears a different drummer... Thoreau

Shooter
    Multi Format
    Nej jeg har ikke prøvet apoteket men jeg har forsøgt mig med Matas, uden held.
    Umiddelbart ser jeg som eneste mulighed et (bekendtskab med et) CVR nummer så man kan bestille direkt ved VWR. Det er i øvrigt ikke altid den billigste løsning, B&S og Photographers Formulary kan være billigere i visse tilfælde.
    Mvh
    Send from my Electronic Data Management Device using TWOFingerTexting

Technology distinquishable from magic is insufficiently developed

Søren Nielsen
    Denmark

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Snakkede med vores apotek og de kan f.eks. skaffe sølvnitrat i forskellige opløsninger. Priserne var rimelige. Jeg regner med at lave en prøvebestilling snart.
    If a man does not keep in step with his fellows it may be because he hears a different drummer... Thoreau

Shooter
    Multi Format
    Interessant. Hvilket apotek er det og hvad er priserne?
    Mvh

Søren Nielsen
    Denmark

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Det gælder alle apoteker. Det er fremstillet vist nok på kolding apotek (ellers var det et andet sted i Jylland). De kan slå det op i deres prisliste. Da vi har en insider forbindelse vil jeg helst ikke lige oplyse priserne, da det er engros priser. Hvis du finder de priser de kan finde frem uhyrlige så PM mig lige så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

BYS
    BYS is offline
    BYS's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hej - Det lyder ret interessant, at apotekerne skulle være leveringsdygtige i fotokemi til priser der overhovdet er værd at overveje. Forhørte mig for mange år siden og blev nærmest bare afvist. Selv har vi ingen problemer, er momsrigistreret og har miljøgodkendelse til at håndtere "giftig" kemi. Jeg var godt klar over at det bliver sværere at skaffe råkemi fra de alm. kilder (fotohandlere, etc.) men hvor stort er problemet? Siden 95 gik vi over til selv at blande alt vores kemi, fordi vi ikke længere kunne stole på kvaliteten af købekemien, her tænker jeg mest på opbevaring i butikkerne og tilsætningen af konseverende stoffer. Vi har aldrig overvejet at stille vores forbindelser til rådighed for andre, da det jo bare er en del af vores forbrugsstoffer, men hvis der er stemning for det, så lad os tage en snak om det og se hvad vi kan finde ud af.
    Mvh
    Bølle Yan Skotting

Shooter
    Multi Format
    Sagen er at der vel kun er to muligheder for at købe Kemi. Fotoleverandører eller kemikalie grosister. Førstnævnte er i dag begrænset til udenlandske hvoraf mange ikke vil sende over grænser og sidstnævnte sælger ikke til private men kræver et CVR nummer. Jeg havde i en periode mulighed for at købe gennem de firmaer hvor jeg har været ansat men politiken er generelt strammet op så det for de flestes vedkommende i dag er umuligt. Så er der kun CVR nummeret tilbage og hvordan man får et sådant ved jeg ikke. Det skulle heller ikke undre mig at VWR's politik vil ændr sig hvis de opdager at der kommer en masse småbestillere som reelt er privatpersoner.
    Mvh

Søren Nielsen
    Denmark

BYS
    BYS is offline
    BYS's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hej Søren - Jeg ved ikke om du læste det jeg har skrevet lige oven for dig, men det var en invitation til måske at lave en slags indkøbscentral gennem vores firma. VWR. sælger ikke til private, så vidt jeg er orienteret. Vi er også registreret som importøre af vare uden for EU, så vi har generalt adgang til alt. Som sagt vil vi gerne finde ud af noget hvis der er en stemning for det og et underlag.
    Mvh
    Bølle Yan Skottig

Shooter
    Multi Format
    Hej Bølle

Oj, det lyder spændende med en "indkøbscentral". Jeg er med på ideen

La' mig nu se....
    100g af "dit"
    250g af "dat"

Øhm... det praktisk, hvordan har du tænkt dig det skulle fungere. At vi hver især melder ind med "sære" kemikalier, såsom Ammonium Ferri (III) Citrat + en mængde eller at vi flere personer via en post bliver enige om bestille en mængde kemi til eksempelvis cyanotypi?

mvh Tom

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Den er jeg også helt med på. Det kunne måske også være en mulighed at man kiggede på hvilke mængder det skal købes ind i. F.eks. 1 kg af et eller andet. Hvis vi så er 5 til at dele, ja så giver resten sig selv. Jeg er helt med på den Gerne til cyanotypi til en start.

Page 1 of 4 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin