Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,007   Posts: 1,524,569   Online: 990

Results 1 to 3 of 3

Thread: Filmfremkalling

Shooter
    35mm

Filmfremkalling

Hei.
    Hva gjør dere med film her inne og fremkalling. Har en EOS 1 V som jeg desverre ikke har brukt så mye på grunn av det digitale har brukt meg i det siste halve året. Fremkaller dere selv, eller sender dere bort filmen for fremkalling og får bildene på papirbilder/disk etc.
    En av grunnene til at jeg bruker digitalt mye er nettopp det med fremkallingen. Men etter som jeg tar bilder, så har jeg faktsk skjønt at det analoge blir mye skarpere enn det digitale. det er ihvertfall min erfaring med de bildene jeg har tatt hittil.Eller er jeg helt på jordet her
    Mine favorittfilmer er Velvia og Superia extra 800

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Fremkaller det meste selv. Skal prøve å sende lysbildefilmene ( E6)mine til et firma i Tyskland. Kjøpte 150 fremkallingsposer for Nok 1950,-. Det er kr,13,- ferdig fremkalt uten rammer pr. rull.1 pose pr, rull 135 eller 120. 1 pose pr. storformat i 9X12 /4X5. Det går 3 ruller og 3 fremkallerposer i en egen plastforet konvolutt til en frimerkekostnad av kr. 17. Dette er billig!! Avsender står for returportoen?
    Diafilm service Gera
    Postfach 1312
    De- 07503 Gera
    Håper at vi får i gang egen E6 fremkalling i fotoklubben for storformat snart. B&W entusiasmen føler jeg er stigende og de tunge aktørene på markedet vil sørge for at forbruksvarene blir der inn i fremtiden.
    Det ligger allerede ganske oppdaterte tråder her på forumet hvor film og slikt kan kjøpes.

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    For min del fremkaller jeg alt selv. Sort/hvitt (135, 120 og 4x5") for hånd og C-41/E-6 (135, 120, 220, 4x5) i en Jobo ATL-1000. Hadde jeg ikke hatt Jobo-maskinen, ville jeg antagelig gått til Red Lab med fargefilmene mine, som har gjort en god jobb de gangene jeg har brukt dem.

Og velkommen til APUG!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin