Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,973   Posts: 1,558,725   Online: 750

Results 1 to 3 of 3
    Kvistgaard's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Mere mørkekammerudstyr...

Min datters skole vil skille sig af med deres mørkekammerudstyr, og pedellen har spurgt mig til råds. Han vil som old-school håndværker hellere overdrage udstyret til folk, der sætter pris på det og bruger det, end køre det på losseren.

Nogen forslag fra dette forum til, hvem der kunne have en interesse i at aftage isenkrammet? Jeg har ikke en fuld inventarliste, men jeg kunne se en stak Meopta + et enkelt Durst med farvehoved (35mm kun). Dertil kommer alverdens bakker, tænger, kander etc etc. Stand bærer nok præg af, at det har været brugt i undervisningssammenhæng.

Jeg er naturligvis klar over, at markedet mildt sagt ikke er til analogt udstyr, men jeg synes det er værd at støtte pedellen i hans ambition om at holde et ædelt håndværk i live.

Gode råd velkomne.
    Søren

"We are much more likely to act our way into a new way of thinking than think our way into a new way of acting." - R. Pascale

Shooter
    Multi Format
    Puha den er svær. Jeg har tidligere haft udstyr i "pleje" indtil der blev brug for det men det kommer nok til at knibe nu hvor konen er blevet meget rund om maven Jeg skulle mene at jeg har de apparater (indtil 6X7) jeg skal bruge men bakker osv kan man vel aldrig får for meget af. Er der måleglas mm.? Jeg kan ikke komme på nogen der Pt har brug for 35mm mørkekammerudstyr.
    Mvh Søren
    Send from my Electronic Data Management Device using TWOFingerTexting

Technology distinquishable from magic is insufficiently developed

Søren Nielsen
    Denmark

Falkenberg's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Blog Entries
    11
    Images
    7
    Jeg får også tilbudt en hel del mørkekammer udstyr, men er nået til den konklusion at alt som ikke er minimum 4x5" og prof, er uinteressant. Alt tilbehøret er lettere at finde brugere til, men igen så er markedet oversvømmet med dimser og dele. Ærgeligt at man ikke kender nogen med en ubrugt tør lagerhal, hvor man kunne opmagasinere alt det man ikke lige skal bruge.
    If a man does not keep in step with his fellows it may be because he hears a different drummer... Thoreau

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin