Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,907   Posts: 1,555,874   Online: 943

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    35mm

Stockholm - Bra butiker?

Hej alla!

Jag ska Besöka Stockholm på Maj för några dagar, kanske jag ska har en ledig lördag.

Finns någon butik när man kan köpa film, titta på gamla kameror osv? Var är bäst?

Tack!

Steve.

Erik Petersson's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    8
    Hej Steve,

det finns flera butiker, men jag går nästan bara till Svenska Kort på Hornsgatan 53. Ägaren är pratsam och berättar gärna om sin stora kamerasamling. Han framkallar dessutom bra.

LP-foto på Regeringsgatan 83 lär också vara bra, och har nog fler äldre kameror. De arrangerar nämligen auktioner med jämna mellanrum.

Hoppas att du får en trevlig Stockholmsresa!
    hälsningar
    Erik

Shooter
    35mm
    Tack.

Jag har läst om Svenska Kort många tider i Bengt Björkboms blog:

http://www.fotosidan.se/blogs/straig...aphy/28748.htm

Hoppas jag kan besök. Jag ska ta med mig bara min Olympus 35RC. Mitt hotell är i centrum, Jag tror att man kan gå till Hornsgatan från centrum, eller hur? Hoppas för solen!

Erik Petersson's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    8
    Om solen skiner går du dit på en halvtimme. Det blir en trevlig promenad genom gamla stan. Annars ligger affären väldigt nära tunnelbanestationen Mariatorget.

Jag hade gärna visat dig själv, men jag kommer nästan säkert själv att vara bortrest.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin