Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,228   Posts: 1,532,803   Online: 996

Page 5 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 41 to 50 of 55

Shooter
    Multi Format
    Images
    24
    Datteren min er på besøk denne helgen og hun kommer også.

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    2 til kommer. Tore i Oslo kommer ned på Lørdag og har med seg sin Norma. Tar også med min Super Technica 6,5X9 om noen har lyst til å leke litt med den. I går kom det hjem en TK45 fra USA som jeg har ønsket meg i mange år.

Jeg skal til Sverige på Torsdag for å titte på en DeVere5108 for 8X10". og kommer opp på Fredag.
    Johs

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Da er det bestemt, jeg kommer.

Kent

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67

Velkommen til Hvaler

Hei alle sammen,
    Da nærmer dagen for treffet og yr.no melder "Lettskyet. Svak vind, 3 m/s fra nord. 0 mm nedbør"

Jeg har planlagt følgende på lørdag:
    • Vi møtes på Kiwi på Skjærhallen kl 11:00. Se rutebeskrivelse i et tidligere innlegg. Jeg setter opp fotostativet, så er jeg lett å finne.
    • Vi tar med fotoutsyr og går en runde i Hvalernaturen. Turen går i skogstereng før vi kommer ned til sjøen. Vi går langs vannet der det er gode muligheter for naturmotiver. Vi passerer Homlungen fyr og ender opp på Skjærhallen. Her er det båthavner, sjøbuer og annen bebyggelse. Været skal jo bli bra, og da vi det også være mye folk ute. Husk gode tursko.
      Planlegger at vi er ute i ca tre timer.

• Etter turen samles vi i Hvaler rådhus hvor jeg lånt et møterom/kantine.
      Jeg kjøper brødmat slik at vi kan spise en enkel lunsh sammen og ellers diskutere foto og utveksle erfaringer om smått og stort. (Regner med at alle spleiser)
      Her har jeg ikke lagt noe program, det må vi skape sammen.

Til dere som kommer fredag:

Leiligheten er som sagt bestilt.
    Den har tre soverom, kjøkken og stue.
    Soverommene er utstyrt med puter og dyner, men dere må ta med sengetøy, håndklær ol. Kjøkkenet er utstyrt med komfyr, kjøleskap, kaffetrakter og ellers utstyr som trengs til matlaging.

Som god vert, ønsker jeg å ta i mot dere når dere kommer og også være sammen med dere fredag kveld.
    Fint om dere gir meg melding om når dere kommer, så skal jeg være klar.

Søndag:
    Noen blir jo over til søndag. Dersom det er ønskelig med fototur også søndag, har jeg flere forslag og blir gjerne med.

Er det noe jeg har glemt eller noen som har andre spørmål. Ta gjerne kontakt. Husk jeg hjelper gjerne til.

Velkommen til Hvaler.
    http://www.hvaler.no/

Odd Magne Ulvund
    48305026
    Last edited by OMU; 09-09-2009 at 01:55 PM. Click to view previous post history.

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Jeg tar med noe ferske bilder, trenger litt hjelp til å se på dem, men vil gjerne se noen andre sort/hvit, blir liksom ikke det samme å se scanna bilder på nett.

Kent

Shooter
    Medium Format
    I dag, besluttede jeg at sælge min Rollei 6002 med 80mm linse. Hvis nogen er interesseret, kan jeg tage det med mig i Hvaler.

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Quote Originally Posted by kameranerd.com View Post
    Jeg tar med noe ferske bilder, trenger litt hjelp til å se på dem, men vil gjerne se noen andre sort/hvit, blir liksom ikke det samme å se scanna bilder på nett.

Kent
    Å bruke ettermiddagen til bl.a å se på bilder er en god idee og jeg håper flere kan ta med egne bilder.

Dersom noen har spørsmål f.eks. om egen eksponeringsindeks eller fremkalling, så er det jo en idee å ta med negativer for å få hjelp til å se på disse også.

OM

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Asle kommer også, vi kjører sammen fra Sandefjord.

Kent

sandvann's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    28
    Takk for et fint arrangemment OMU! Lei for at jeg dro så tidlig:-(
    Har lagt ut at par bilder, flere kommer.
    "the making of photographs is the prime function of the photographer". Ansel Adams

Shooter
    Multi Format
    Images
    24
    Odd Magne, takk for den kjemperfin dagen!

Pete

Page 5 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin