Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,997   Posts: 1,524,296   Online: 842

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 30 of 30
    kjoebek's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    #13 Tag du hende med, min kæreste kommmer måske også.

Mvh. Michael

Shooter
    Multi Format
    Hej Alle
    Med fare for at forstyrre den stilhed, der er her på tråden i øjeblikket, vil jeg fortælle lidt om mit syn på en del gruppens mulige virke:

Vi har vel alle grej/værktøj, for hvilke reparation og reservedele er under afvikling. Og løbende forbrugsvarer er kun hyldevarer i ganske få forretninger. Her er cyberspace et vidunder af videndeling gennem brugergrupper samt nethandel (som jeg kun er en lille bruger af - det er nu mit valg).
    Her mangler bare hyggen ved at være nogle stykker sammen (altså i reality unplugged) om fx. at prøve at puste liv i en gammel lukker, eller få diasfremføringen i en fremviser til at funke -
    Koordineret indkøb af reservedele og forbrugsvarer både på nettet og i forretninger (pædagogisk opgave: vurdér selv fordele alt efter gemyt ved begge) -
    Glæden ved at høre om/se andres arbejdsmetoder/fif for at nå deres udtryk, og selv fortælle; jeg vil være stolt den dag, jeg kan præsentere mine første uskarpe afmaskningsforsøg for at komme ind i skyggerne. Og igen: det kan vi på nettet, men som sociale væsener osv. -
    Fælles udstilling af analoge fotografier -
    Mulighed, især selvfølgelig for de lønarbejdsfri medlemmer, til også at nørde sammen i dagtimerne.

Om muligt i en gruppe med ad hoc styregrupper og indbetalinger i stedet for fast bestyrelse og kontingent.
    Summa summarum: en gruppe, der supplerer deltagernes øvrige fotoklub- og cyberspace liv.
    Hvad er jeres meninger??
    Lars

flemming sarup's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    224
    Jeg glæder mig meget til at møde jer in natura. Menesker der arbejder med film, mørkekammer og håndarbejde vil hen ad vejen stige når begejstringen over det digitale har lagt sig, tror jeg.
    Når vi mødes finder vi nok ud af hvad vi vil, jeg selv er ikke til konkurencer, men at arbejde hen mod en analog
    fotoudstilling et annerkendt sted ville være godt og kalde på nye intereserede.
    Fotohilsner Flemming Sarup

kjoebek's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    Jeg ser frem til at møde nogle ligesindede nørder, som værdsætter det analoge fotografi. Visionen om af lave fotoudstillinger baseret på det analoge fotografi kan jeg også tilslutte mig, da jeg synes at det analoge medie kan noget som mange ikke længere kan huske i deres eufori over det digitale fotografi, og de mange muligheder som computerteknoligen byder på. Jeg mener at det analoge fotografi kan sammenlignes med at lave "slow food". Desuden har jeg en ide om at sort-hvid fotografi i digital form har lang vej endnu, for at kunne måle sig med det analoge på trods af at printerne bliver både bedre og billigere. Jeg har også et par ældre Arca Swiss kameraer liggende som jeg håber at få pustet lidt liv i, og håber i den forbindelse at møde andre som finder udfordringer i fotografering med storformat.

Mvh. Michael

kjoebek's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    Hej, hvor og hvornår skal vil så mødes den 7. nov.?

MVh. Michael

flemming sarup's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    224
    Der har været nævnt et lokale i Valby og et på Østerbro, jeg kan begge steder og en eventuel lejeafgift kan vi
    jo deles om. Hvis det glipper med disse lokaler lægger jeg gerne hus til så vigtig en sag men min bolig kan kun
    rumme ca 7 personer. Jeg vil foreslå kl 10.
    Hilsen Flemming Sarup

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    Quote Originally Posted by flemming sarup View Post
    Jeg glæder mig meget til at møde jer in natura. Menesker der arbejder med film, mørkekammer og håndarbejde vil hen ad vejen stige når begejstringen over det digitale har lagt sig, tror jeg.
    Når vi mødes finder vi nok ud af hvad vi vil, jeg selv er ikke til konkurencer, men at arbejde hen mod en analog
    fotoudstilling et annerkendt sted ville være godt og kalde på nye intereserede.
    Fotohilsner Flemming Sarup
    I ku' jo arbejde hen på at fylde vores STORE kunstsal med billeder....

(måske i samarbejde med mig og mine elever?)

en ide..

Godt initiativ - det er bare en skam, at København ligger SÅ langt væk fra alting.....

Shooter
    Multi Format
    #25: hej Michael - i din mailboks d. 19. oktober har du en mail fra mig om adresse mv. på lokalet på Østerbro - den foreslog du at rundsende til dem, der har udtrykt interesse og sendt dig deres mailadresse- så ville du gøre det, så står lokalet klar til os på lørdag, godt nok klokken 14 (jeg er der en halv times tid før og lukker op), da lokalet bliver brugt i anden forbindelse om formiddagen. Det er ikke langt fra Svanemøllen station - så om tidspunktet passer de fleste, glæder jeg mig til, vi i så fald ses dér. Hilsen Lars

kjoebek's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    Hej Lars, jeg har rundsendt kort efter du sendte mig den omtalte mail.

Men skulle der være nogen som ikke har fået mailen er I meget vekommende til at kontakte mig.

Hilsen Michael

Shooter
    Multi Format

Analog Foto Gruppe København

Tak til alle tre medåbnere for en god åbnings sammenkomst igår - det var mere end hyggeligt; det var vældigt oplivende at være blandt fæller udi mørkekammer håndværket med al dets billedskabende magi af den ene eller den anden fysisk/kemiske art.
    Lars

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin