Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,931   Posts: 1,556,924   Online: 1091

Results 1 to 9 of 9

Shooter
    Medium Format

København: Hvad med en "print together" ?

Er der nogen interesseret at møde i en mørkekammer for at lave nogle print alle sammen ? Jeg synes at det skal være sjovt at se, hvordan andre arbejde. Det kunne være en god mulighed til at lære nye trick. På DTU, har vi fire forstørrelsesapparat (135,120 og 4x5) i vores mørkekammer. Jeg kunne organisere mødet i vores mørkekammer, hvis du vil gerne.

mvh,

Jeff

flemming sarup's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    224
    Det er da en god ide`Jeg arbejder dog best i mit mørkekammer og med min Durst DA 900 med Ilford
    muligrade system 500H.
    Måske ville det være godt hvis de tilmeldte først havde fremstillet en f.eks. 20x25 forstørelse af det
    samme negativ som gik på omgang, så ville der være noget konkret at diskutere og tage udgnang fra.
    Men jeg er med på ideen.
    Hilsen Flemming

Shooter
    Medium Format
    Selvfølgelig er alle mere produktive i deres eget mørkekammer. Det skal være imidlertid en lejlighed til at møde og bytte konkrete råd. Det er også en god ide at tage nogle forstørrelse af svære negativ med, så vi kan snakke lidt om det før vi prøver at forstørrelse ingen.
    Hilsen, Jeff

Shooter
    Multi Format

Sort(/hvid) arbejde på DTU??

Hej Jeff,
    Spændende, at I har mørkekammer i brug på DTU - er der mangeartet brug af det, eller skal det støves af hver gang?
    Er gerne med på at lære af, hvordan andre griber mørkekammer udfoldelsen an og blive inspireret deraf.
    Lars (fra Analog foto Gruppe, København)

Kvistgaard's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Jeg er klart interesseret - dette er noget, jeg savner!
    Søren

"We are much more likely to act our way into a new way of thinking than think our way into a new way of acting." - R. Pascale

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by lhaumann View Post
    er der mangeartet brug af det, eller skal det støves af hver gang?
    Jeg er for det mest alene at brug DTUs mørkekammer, fordi de fleste af medlem af fotocluben laver digitale fotographi. Det er et stort mørkekammer fra en anden tid. Der er mange udstur, der ikke længere anvendes, f.ek papir processor.

Jeff

Shooter
    Medium Format
    Så, hvornor skal det være ? Der er mulighed til at gøre det om weekenden eller i løbet af ugen om aftenen. Hvad med dig ?

Jeff

flemming sarup's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    224
    Da jeg er pensionist kan jeg næsten på alle tidspunkter dog ikke mandage, onsdage og fredag aftener.
    Flemming

Kvistgaard's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Weekend. Jeg foreslår en gang i marts (hvilket naturligvis ikke skal forhindre alle andre i at mødes på hverdage også).
    Søren

"We are much more likely to act our way into a new way of thinking than think our way into a new way of acting." - R. Pascale

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin