Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,872   Posts: 1,583,488   Online: 1040

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11
    OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67

Polaroid 59 4 x 5

Hei,
    Jeg har en uåpnet pakke med Plaroid 59, (4 x 5 fargefilm), liggende. Utløpsdato er september 06. Pakken har de tre siste årene ligget lagret i en tørr kjeller med max 20 grader om sommeren, hvordan den er behandlet før den tiden vet jeg ikke.

Jeg er ukjent med filmen, men kan jo teste og leke meg med den.
    Men det er kanskje noen her på APUG som kan gjøre seg bedre nytte av filmen enn det jeg kan?

Kan gjerne bytte pakka mot ett eller annet nyttig/unyttig som jeg kan ha det morro med??

I have an unopened package with Plaroid 59, (4 x 5 color film). Expiring date is September 06.
    The package has been stored for the last three years in a dry basement with a maximum of 20 degrees in summer, how it is stored before that time I do not know.

I am unfamiliar with the film, but could test and play with it.
    But there is perhaps someone here on APUG that can make better use of the film than I can?

I could switch the package to another useful / useless item that I can play with

Med hilsen
    Odd Magne
    Last edited by OMU; 07-09-2010 at 04:23 PM. Click to view previous post history. Reason: added the english text

Shooter
    Multi Format
    Images
    46
    Hei Odd Magne
    Passer filmen til Polaroid 545 Land Film Holder? Jeg har den til Arca 4x5". Jeg kunne bytte den imot Fomapan film eller noe annet.
    Slavomir

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Hei Odd Magne

Hvis ikke Slavomir kan bruke den, passer den sikkert på en av mine polaroid kameraer, men nå kan jeg ikke finne det ut, alle kameraene er pakket ned for flytting. Ps. å pakke 250 kameraer i bobleplast tar ganske lang tid, det har jeg funnet ut nå

Vennlig hilsen
    Kent

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Hei igjen Kent

Her kommet til enighet med Slavomir om bytte av film.

OM

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Ok Odd Magne

Jeg flytter videre, men håper jeg snart kan legge ut bilder av mitt nye mørkerom Jeg har ikke vært i mørkerom på ca 2 måneder, overtar nytt hus i morgen, så da burde vel nytt mørkerom være klart om ca 2 uker...eller...

Kent

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Gleder meg til invielsesfesten i ditt mørkerom??? Har du plass til oss alle??
    Vi kan jo ta med en linhof reise forstørrer i 4X5" med masker for de fleste formater.
    Er det noe du trenger?
    Johs

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Hei igjen

Melder meg også på til innvielsesfesten.
    Tar gjerne med kjemikalier på flaske ..............

Shooter
    Multi Format
    OMU : pass på fortynningsgraden! Om du ikke passer på det blir det lett overfremkalt!!

:-)

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    75
    Quote Originally Posted by kameranerd.com View Post
    Ok Odd Magne

Jeg flytter videre, men håper jeg snart kan legge ut bilder av mitt nye mørkerom Jeg har ikke vært i mørkerom på ca 2 måneder, overtar nytt hus i morgen, så da burde vel nytt mørkerom være klart om ca 2 uker...eller...

Kent
    He he. Vi overtok hus i slutten av april, og jeg regner ikke med at mørkerommet blir klart før om to-tre måneder. Men da blir det bra og. Skal snart sette opp gipsplater, og har om ikke lenge ferdig vannpanel med Intellifaucet og filtre. Gleder meg til å ta det i bruk!

Lykke til med flytting og mørkeromsbygg.

Trond

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Kjellerrommet mitt er ryddet. Mye av materialen har jeg liggende. Mørkerom hjemme skal det bli. Kent er elektikker og en annen i klubben er rørlegger. Det umulige vil ta litt tid. Vinteren er lang. Da er vi vel snart på 3 stk. innvielsesfeste?
    Johs

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin