Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,967   Posts: 1,523,369   Online: 1194

Page 7 of 14 FirstFirst 12345678910111213 ... LastLast
Results 61 to 70 of 135
    BirgerA's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    38
    Er det helt intuitivt, eller legger du ved en liten huskelapp for de mer sære tingene?

mvh

Birger A.

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    Det ligger med en liten huskelapp, ja. Ingen bruksanvisning, bare en "prosedyre for reisekamera". Skulle det være problemer med å forstå dingen, er det bare å spørre!
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Hei alle sammen,

I dag fikk jeg forundringspakke i posten.
    Reisekameraet er ankommet Skjærhalden og Hvaler!

Må vel legge hodet ordentlig i bløt og finne et flott høstmotiv. Siden vi alle bare får en sjangse, så må vel motivet velges med omhu.

Gir melding når jeg sender det videre til Erik.

Shooter
    Multi Format
    Supert!
    ææææ Hvaler? det blir ikke en eksta episode vel?

Her er det høst så det rekker, jeg tror jeg skal slå rekorden på turnaround fra World cmaer #7 som jeg også er med på, 1h55min, og da dokumentrete jeg kamera, innpakking og innhold til og med! Det er bare å åpne døra å klikke så er det "høst" så det rekker.

Melder fra ved ankomst.

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    APX 100, den eksponeres som en ASA 100 film eller hva, ikke noe viderverdigheter der? Har sett at folk liker å gi den en EI på 64.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Hei
    Da har jeg tatt årets høstbilde
    - og kameraet reiser videre til Orkanger og Erik i dag.

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    Artig! Da kommer det snart til meg og.

Shooter
    Multi Format
    You bet, dette skal gå fort, men ikke før lokalavisa har fått en bit om denne kulturhistoriske storhendingen!

Har tenkt a fokusere litt på APUG, bruk av FILM som overlegent medium og promotere det lokale fotomuseet, innsamling av gammalt fotoræl til museet og ha dette som ei lita brekkstang for å få stilt arealer til disposisjon i det nye kulturhuset som planlegges her - gratis! Journalisten lo godt når jeg fortalte om den raggede banden som sender et gammalt klamera på kryss og tvers for å skape KUNST!
    :-))

PS om noen har noe utgammalt til overs, feks 126-kamera som ellers vil bli kastet når vi alle stempler ut, så mangler slikt stort sett i museet vårt, det er bare "verdifulle" saker som har overlevd 30 vårrengjøringer, rundvask til jul, skilsmisser og bo-splittelser, flytting, arveoppgjør og alle de andre viderverdigheter vi tror er viktige i livet!

Shooter
    Multi Format
    Da er Skandinavisk Reisekamera #1 på sitt andre stoppested, dessverre rekker jeg ikke å få det i posten i dag, det kan være like bra for det er drittvær, absolutt høststemning, men man må ha LITT lys for å få dokumentert det!

Det ligger i posten på mandag ettermiddag.

Erik

PS Ole: Nå ble jeg litt optimistisk for mitt eksemplar, Moskva 5 er i litt bedre form enn dette, jeg har enda et brukerkamera!
    :-))

Shooter
    Multi Format
    Da er Skandinavis reisekamera #1 blitt en del av norsk pressehistorie.....
    Det kom en journalist i beita for stoff, spurte og grov og noterte friskt (om mange andre saker og ting og) og dro meg ut i hagen for å få satt den riktige setting, gammelt kamera og høstmotiv.

Ja ja, det kan ende opp med ei skremmende forside med mitt åsyn (som ikke akkurat er et syn for guder) og ett stykk Moskva 4 i full jakt etter Selve Høstmotivet.

Forhåpentligvis fører dette til at flere film-entusiaster oppdager at det går an, og tar kontakt. Kanskje det til og med fører til at Det Lille Kameramuseet får noen ekstra tilskudd til samlingen, hvem veit? Og kanskje at det lykkes å få gjennomslag hos politikerne her at de må sponse oss og museet, for det å holde liv i gamle foto-tradisjoner fra forrige århundre er like verdifullt som bunader, hardingfele og innsamling av rokker og ploger!

Også var det å finne det fine motivet i virkeligheten og på alvor da!

Erik

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin