Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,920   Posts: 1,522,034   Online: 931

Page 8 of 14 FirstFirst ... 234567891011121314 LastLast
Results 71 to 80 of 135
    OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Gratulerer:
    Regner med at du legger ut en link til artikkelen og/eller scanner artikkelen og legger denne ut :-)

Shooter
    Multi Format
    Du veit aldri med journalister, hvir vi blir uthengt, hogger jeg opp PC'n sletter brukeren på APUG og begynner å spille på enarmede banditter!

Men i motsatt fall: ja! :-))

Shooter
    Multi Format

Nervepress

Nervepress!
    Jeg var ute i dag, i bagen lå også SR#1 pluss et par andre kamera, en nyinnkjøpt Pentina (DDR!) samt en digital for prøvebilde og egendokumentasjon.

men det ble ikke noe bilde!

For hjemmeleksa var gjort for dårlig. Billedtelleren sto på "2". Da falt jeg i dype tanker, skal jeg trekke fram filmen eller ikke, står det noe i innstruksen om det?

Vel hjemme ser jeg at man skal: Spenne lukker - Ta bilde - Skru fram filmen.

Så da blir det tur ut i morra og for å sikre kunstverket for evigheten.

I mellomtiden har jeg to motiver, prøveopptak med B/W innstilling på digitalt å studere nærmere her i kveld.

Men spenningen og presset er ulidelig, bare man klarer å prestere i det øyeblikket det teller!

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Takk Erik, for at du skrur opp forventningene her. Nå må jeg bruke minst er par uker på å finne egnet motiv, gjøre prøveeksponeringer mv, før jeg endelig tør å ta et bilde med SR, og bomme totalt!

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    He he sistemann kommer til å bli innlagt lenge.....

Rapport fra verdenskamera #7a (americas) en av de heldige hadde "glemt" at engangskamera er veldig lette på avtrekkeren, så han trakk fram filmen inne i bilen - og kom til å ta et bilde av dashbordet!
    Det blir endel vitsing.....

Shooter
    Multi Format
    Journlisten ringte hun hadde skrevet ut "intervjuet" og faenimeg greidd å notere alt tullpratet en gammal kæill flyter over av (ung kvinnelig reporter gjør noe med hodet og munnlæret), hun ringte opp og refererte.

Joda vi kommer i avisa, mye MER i avisa enn jeg hadde tenkt, jeg kommer nok til å gå med rapper-hood og mørke solbriller ei stønn! Mon tro om det er ledige jobber for klovner?
    Jeg tror APUG kommer bra i fra det, det får være en trøst!

taulen's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    2
    Hahah, det høres faktisk utrolig lovende ut, og gleder meg virkelig til å lese hva hun har skriblet ned under samtalen =)

ps. Men gleder meg selvfølgelig mer til å teste kameraet og få tatt et bilde med det før det blir sendt videre

Shooter
    Multi Format
    Done, kamera ligger i posten i ettermiddag, på vei til Trond, det lønte seg å vente en dag, lav sol og bedre kontrast!

(gikk glipp av et flott bilde, det var tåkedotter i morges, og plutselig fikk jeg se en flott ansamling mot åssida her, i et ellers usynlig dalsøkk, flott kontrast mot resten av lia og mot alle de flott høstfargene nå..... før jeg fikk satt fra meg bilen (2 min kjøretur) og slengt fram utstyret, hadde den oppgående sol tatt knekken på hele tåkedotten og åssida var atter anonym....
    Det gjelder å holde på 24/7/365 og alltid være beredt!)

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    Takk for rapportene! Gleder meg til ha kameraet i hende. Ser fram til journalistarbeidet også.

Trond

Sent from my E10i using Tapatalk

Shooter
    Multi Format

We made the front page!

Da kom den lille artikkelen på trykk, med et bitte lite signaturbilde på 1. side.

Artikkelen er dessverre skjemmet av et nærbilde av undertegnede, men kameraet har en sentral plass!

https://static.buyandread.com/thumbn..._028-large.jpg

Lenka viser bare en thumbnail av sida, jeg har ikke LEST hva som står der, men teksten er ikke lengre enn at det ikke er plass til all verden, så jeg overlever vel dette.

Uansett Moskva 4 var et hyggelig bekjentskap, lysmåler ble konsultert og kryssjekket, forhåpentligvis ble dette riktig moro!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin