Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,956   Posts: 1,522,833   Online: 984

Page 9 of 14 FirstFirst ... 34567891011121314 LastLast
Results 81 to 90 of 135
    taulen's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    2

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    Det var jo en flott artikkel, og veldig bra reklame for oss! Kameraet kom fram i går, og nå sitter det på pulten på kontoret mitt.

Jeg skal forsøke å ta bilde etter jobb, da skal jeg forøvrig også hente 3 Topcon kamerahus med 5 objektiver til den nette sum av 500,-

Trond

Shooter
    Multi Format
    Øy! 3 Topcon! Har du nån i overskudd?

Beklager bildet, vi burde hatt en MODELL til å posere, det er nesten skremmende å se nærbilde av seg selv i avisa!
    Men jeg fikk en telefon, gammal kompis har bidrag til samlingen, han stikker innom med det som ligger igjen fra gamle dager, pluss noe tidlig digitalt som ble kjøpt inn på 90-tallet, noen som huser de rare skapningene som kunne vri objektiv og hus, og hadde hele 1,4 megapixel? :-))

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    Quote Originally Posted by Erik Prestmo View Post
    Øy! 3 Topcon! Har du nån i overskudd?
    Du snakker med en som har 5 Pentax M42 hus, så 3 Topcon høres litt lite ut...

De så litt støvete ut på bildet, så jeg er litt spent på i hvilken stand de er. To av dem var iallfall Topcon Super D.

Trond

Shooter
    Multi Format
    he he, 6 Canon - minst! 5 Nikon, 3-4 pentax, 3 - 4 minolta, 6-8 pentacon practica praktina, 3 Olympus, 3 Exakta, åssa vare det leica skru, leica M, Nikon/Contax/Kiev, noen Fed/Zorki....

der må jeg gi meg for det kom en ukjent bil her og de som står og banker på ruta er kledd i hvitt??????

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    Jeg la merke til på jobben at kameraet sto på 3 i 6x6 vinduet. Det er vinduet nederst til høyre (sett bakfra) som skal brukes. Jeg er ganske sikker på det iallfall.

Et av Topcon kameraene er en senere, og åpenbart billigere variant, du kan få dette hvis du vil ha det Erik ;-).

Trond

Shooter
    Multi Format
    Hot dang!
    Jeg transporterte filmen fram til "3" i det vinduet det sto "2" i når det kom, i følge innstruksen SKAL filmen trekkes fram etter at bildet er tatt, jeg tenkte ikke mere på 6x6 eller 6x9!
    Har du lagt en snubletråd her Ole?

Dersom det er snakk om Topcon med bajonettfeste for objektiv er jeg definitivt interessert, ettersom jeg KAN bruke Exakta-objektiv på slike (det er siste store systemvariant som mangler her, ellers har jeg nesten alt fra 60-70 tallet, og 4 skuffer fulle av objektiver, bla a er det praktisk å kjøpe japanske med T2 eller T4 fatning, som er utskiftbar, og adaptre til forskjellige systemer, for å dekke det man enda mangler av orginalobjektiver, og det har jeg gjort, hva med 3 stk Soligor T2 135,, f:3,5, ikke kom og si at jeg har planlagt innkjøpene!).
    Det er en forskjell på Topcon og Exakta, bla a kom Topcon med overføring av største blender til gjennom-objektivet lysmåleren som de var først på markedet med, slikt finnes ikke på Exakta, men man KAN bruke gamle preset objektiver.

Skal sjekke det med vinduene på mitt Moskva 5, eller Ole kan oppklare om vi har gjort en fadese!

Dersom vi må starte på nytt blir det jakten på det perfelte vinterbilde det er snå og dekkskifte her i dag, og jeg er litt stolt av at jeg skifta dekk på familiebilen, samtidig med at jeg fremkalte 4 filmer i Caffenol C-L!
    :-))

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Hei;
    filmen sto på #1 i ruta midt på bakplata når kameraet kom til meg.
    Så jeg brukte samme ruta og dro fram til #2

OM

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    Quote Originally Posted by Erik Prestmo View Post
    Dersom det er snakk om Topcon med bajonettfeste for objektiv er jeg definitivt interessert,
    Da sender jeg Topcon (RE 300) kameraet til deg i posten. Det ser ut som et helt standard japansk speilreflekskamera fra slutten av 70-tallet, og er veldig støvete og litt rustent. Men det har Exakta-fatning med Topcon-blenderoverføring.

Trond

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by OMU View Post
    Hei;
    filmen sto på #1 i ruta midt på bakplata når kameraet kom til meg.
    Så jeg brukte samme ruta og dro fram til #2

OM
    Og jeg fulgte i dine fotspor - jeg tror det er rett jeg!
    Har ikke funnet min Moskva modell 5 enda (!) men jeg skal sjekke, kan noen pirke litt borti eieren av utstyret, og høre med han? HAN må jo ha gjort det riktig!??

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin