Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,578   Posts: 1,545,739   Online: 916

Page 1 of 14 123456711 ... LastLast
Results 1 to 10 of 135
    OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67

Skandinavisk Reisekamera

Flott idè!
    Deltar gjerne i et slikt prosjekt.

Tenkte også på en annen;
    jeg/noen finner et passende motiv, skyter identiske negativer (120/135 ?) og sender til alle som vil delta.
    - og så lager hver enkelt sin versjon av bildet og så lager vi en utstilling av bildene.

Ser for meg mange varianter:
    forskjellig papir, stort/lite bilde, høy/lav - kontrast, lith, bromoil, bilder med hele negativen - eller bare et utsnitt. etc. etc.

mvh
    Odd Magne

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    Timeplanen min er "krøkkete" for tiden, så jeg aner ikke når jeg eventuellt kunne ha mulighet til å være med på en samling.

Men et "norsk reisekamera", DET skulle jeg kunne finne tid til! Jeg har sikkert et egnet kamea i en skuff et eller annet sted også - 35mm, 645, 6x6, 6x9?
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

Shooter
    Multi Format
    Reisekamera på tur i Norge? Tjaaaaa hvorfor ikke gjøre det enkelt, å sende et engangskamera i posten? feks et super wideangle, det er det sikkert ikke så mange som har forsøkt å bruke til noe seriøst....

Om det blir stor suksess, og siste bilde går hos meg, kan jeg godt spandere ett nytt og sende til nestemann, hovedsaken er at alle "ferdige" ender hos en person som har tid penger og anledning til å fremkalle og legge ut resultatet til allmen beskuelse, innsikt og underholdning.....

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Jeg er gjerne med på en runde med reisekamera,
    betrakt meg som påmeldt

Shooter
    Multi Format
    Da ser lista foreløpig slik ut :

Odd Magne
    Erik
    Ole
    Trond

Det er vel ca 27 bilder i et slikt kamera, eller 24 alt etter modell.

Det betyr at det er plass til 12 eller 13 deltakere.

Vi fyller startlista og får inn adresser via PM når den tid kommer.

Om førstemann spanderer kamera, må sistemann eller en sluttansvarlig ta seg av fremkalling (vår Onkel Skrue!) skanning og publisere sluttresultatet. Til gjengjeld får han beholde papirbildene!

Vi må ha en Innpisker som holder orden på hvor kameraet er, om det stopper, og som vedlikeholder startlista og ordner adreessene.

Dette kan bli veldig moro!

NB!! Det er selvsagt plass for danskere og svensker!
    Last edited by Removed Account2; 08-12-2010 at 07:29 AM. Click to view previous post history.

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31

Skandinavisk Reisekamera

I sammenheng med diskusjonen on et eventuellt SkandinAPUG-treff, dukket det plutselig opp et reisekamera.

Denne tråden er opprettet for å fortsette den diskusjonen så snart jeg har flyttet de relevante innleggene hit.
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

Shooter
    Multi Format
    Javel da levere denne tråden sitt eget liv, nå får vel alle drive litt reklame og få med flere, det hadde vært hyggelig om Skandinavisk Reisekamera 2010 hadde tatt en bra rundtur i det lange rare landet vårt, og fått med seg litt av mangfoldet!

Og som sagt tidligere, gjerne med en avstikker eller to til våre broderland, jo mer variasjon, jo bedre!

Lista ser foreløpig slik ut

Erik
    Odd Magne
    Trond
    Ole

Jeg kan godt stå for innkjøp av 1 stk engangskamera, og jeg *tror* det passer bra om Ole avslutter, ettersom han har moderator-rettigheter og kan legge ut bildene slik at alle får se dem best mulig.
    Hva tror du Ole?

Vi må bli enige om tema, foreløpig ser det ut til at dokumentasjon av land, mennesker og mangfold er det uutalte tema.

Reglene er enkle : Kameraet kommer i en passende pakke, godt pakket. Inni pakken ligger en adresseliste, de som har hatt kamera stryker over sin egen adresse, og sender videre til nestemann.
    Hver enkelt betaler porto selv.

Hver enkelt tar to bilder, fritt i henhold til Tema.

En person må holde litt orden og passe på at framdriften er ok.

Hver mottaker må si fra, i allefall når pakken går vidre, slik at vi har oversikten, en PM eller et innlegg i denne tråden er OK.

For å få dette på beddingen, er det bare å fylle plassene.

Deltakerne får PM med adresser og regler umiddelbart før vi setter i gang.

Skandinavisk Reisekamera 2010.
    12 plasser, 4 opptatt og 8 ledige. Det gjelder å sikre seg plass mens det enda er noen ledige!
    Last edited by Removed Account2; 08-13-2010 at 02:49 AM. Click to view previous post history.

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Jeg kan gjerne ta på meg oppgaven med å holde orden på reiseruten?

Shooter
    Multi Format
    Da er det kanskje logisk at du står øverst, og sender ut først da Odd Magne? (medfører et kolossalt utlegg på 1 stk kamera!)

Vi må legge opp ruten mest mulig logisk også (håper at resten av skandinavia melder seg på!)

Send depesjer til APUG-venner og få flere med!

Shooter
    Multi Format
    Images
    24
    Jeg vil gjerne delta.

Pete

Page 1 of 14 123456711 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin