Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,687   Posts: 1,482,352   Online: 813

Page 30 of 91 FirstFirst ... 20242526272829303132333435364080 ... LastLast
Results 291 to 300 of 902
    Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Heisann. Ok, dere får arrestere meg om dere synes jeg driver alt for mye selvpromotering her. Men jeg oppgraderte min Flickr-konto slik at dere skal få se bildene i ennå større utgaver. Nå har jeg fra før av lastet opp alle Caffenol bildene i 1280x1280, så kanskje ikke sååååå mye å hente. Jeg synes dog at det faktisk avslører ennå mer detaljer og enkelte av bildene tjener veldig på det. Skal eksperimentere med ennå større filer etterhvert. Om dere har sett et bilde dere ønsker å se i større størrelser, så si ifra.

Her er et par allerede viste bilder som dere nå kan se i 1280x

Og en i 2600x

Last edited by Ezzie; 11-17-2010 at 09:05 AM. Click to view previous post history.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Selvpromotering er LOV!
    Det ligger mye læring og inspirasjon i å se hverandres bilder. Takk for at du deler de med oss :-)

Tror forresten at du vil ha stor glede av å se andre bilder her på APUG også, ikke bare småbildene....

Shooter
    Multi Format
    YES!! samtidig er det kolossalt flotte bildene dere viser det beste beviset for at alle skeptikerne tar feil og ikke har forstått noe!

Stå på SLIK selvpromotering er det mest velkomne som finnes.

Shooter
    Multi Format
    Fremkalt Kodak Advantix Ultra APS film i dag i CCM, 15 min @ 20C, er i siste skyll enda, men den ser helt fin ut!
    Da har ve en hel klasse neglisjerte kamera som selges for prisen av et frimerke, filmen likeså å utnytte!

Shooter
    Multi Format

Dette kan være en verdenssensasjon!

http://www.apug.org/forums/groups/co...sensation.html

Jeg har sett en gang til på negativene, der er normalt fremkalte, normalt eksponerte negativer, med normale farger. Jeg har en film til, helt identisk, jeg leverer den til fremkalling på vanlig måte her hos lokalen og kommer til å bryte opp kasetten når den returneres, og sammenligne negativene.

Er Kaffenol verdens enkleste og billigste fargefremkaller også?

ErikP

Shooter
    Multi Format
    PS ser at denne tråden er på 52. plass nå over mest diskuterte, nei 51. plass mener jeg!

I kveld kjøres forsøk nr. 2 med APS Advantix-film, for å se om fargefremkalling med caffenol virkelig er et repeterbart fenomen.
    I så fall har jeg peilet meg inn på en Nikon Pronea SLR, for da blir det mye fargefilm-fremkalling framover!

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Vi får vel holde liv i tråden litt til da, til vi er over 50. plass...

Fremkalte HP5+ går, fra de samme flaskene som jeg blandet 11. oktober. Fortsatt aktive og brukbare.
    Dette var 120 film og der har jeg ikke skanner. Så noe å vise fram har jeg ikke før jeg har vært i Gardermoen.

Skulle forøvrig gjerne ha sett en skan av fargefilmen?

Shooter
    Multi Format
    Her i gården er jeg voldsomt opptatt av å fjerne gammel, dårlig samvittighet, etter at jeg fant sarkofagen med ufremkalt film som samlet seg opp utover 1980 og 90 tallet. Så langt har det vært en enste lang suksesshistorie, nå står en 127 fargefilm klar i tanken her, og som sagt test 2 med APS film, skanneren må fram, og kobles til, så får me sjå.... problemet har vært for lite plass her, men kona (be)ordna rydding her....

Siste ordet er nok ikke sagt i caffenolsagaen, jeg setter for øvrig stor pris på at du er med å tester dette med lager-flasker.
    Her på bruket dukka det opp et ekstra problem i dag morres, det er jo kuldebølge, etter at den Menneskeskapte Globale Oppvarmingen slutta å virke for knappe 2 år siden.

Når jeg blander så får jeg jo 3x konsentrasjon, dvs 162 gram soda i en liter vann, 38 gram vitamin C i en liter vann og 120 gram pulverkaffe i en liter vann.
    Ved bruk måler jeg ut 1 del fra hver flaske, feks 200ml fra hver flaske gir akkurat 600 ml ferdig blanding i riktig konsentrasjon for CCM, for enkelhets skuld setter jeg til 6ml KBr (10% løsning) mellom Vitamin C og Kaffe.

Men 3x sodaløsning ligger svært nær maks løselighet for soda i vann og i dag morres hadde kulden sneket seg inn øvert i det mørke kottet i trappeoppgangen. Så i løppet av natta hadde det grodd sodakrystaller på flaska, dekket faktisk 1/3 av volumet! Riktig fine og imponerende var de og.... Men ingen skade skjedd, et raskt opphold i varmt vannbad på kjøkkenbenken og løsningne ble fin og klar igjen.

Dette med 3 X blanding er ganske smart forresten.

Om jeg har lyst til å forsøke supersterk blanding, måler jeg ut 200ml av sodaen og veier deretter ut vitamin C og kaffe og tilsetter sammen med KBr og blander ut til 300ml som er akkurat nok til en 35mm film.

Nå har jeg spekulert litt på den dobbeltstyrkeblandingen. Og har kommet til at jeg ikke trenger ekstra mye hverken av kaffe eller vitamin C og slett ikke KBr, hemmeligheten med raskere fremkalling (7,5min blr rapportert her) er rett og slett soda-konsentrasjonen. man kan oppnå det samme med å erstatte krystallsoda med kaustisk soda tror jeg, selv om jeg ikke har lest rapporter om suksess der.

Det er i allefall sikkert at å øke tilsatsen av askorbinsyre og kaffe ikke betyr stort, det beviser forsøket med å fremkalle to tanker av samme blanding, det ER overskudd på fremkallerstoffer i blandingen.

Alt i alt er dette pekepinn på at det er rom for flere forsøk.

EP

Shooter
    Multi Format
    Resultat av dagens APS-test :

http://www.apug.org/forums/groups/co...l#gmessage8613

I'm stumped.

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Quote Originally Posted by Erik Prestmo View Post
    Eirik! om du skal gjøre meg EN tjeneste før jul, send bildene - spesielt de to skogsbildene, med og uten snø, til Reinholt og fortell ham at de er fremkalt med fremkaller fra lagerflasker, Reinholt avviste ideen om lagerflasker som umulig, da Vitamin C ikke tåler oksygen..... beskriv hele prosessen, og dere blir berømte, for dette med lagerflasker løser et kjempeproblem; amerikanerne begynte med teskjeene sine fordi ingen av dem kom på en SÅ ENKEL måte å få en nøyaktig blanding på!

Dessuten tror jeg tyskera får SPADER over så jækli flotte skogsbilder, snøbildet er nesten poetisk!

....
    Hei Erik

Jeg la ut denne på bloggen min, jeg kan gjøre Reinhold oppmerksom på den: Does Caffenol Expire or can it be stored?

Holder det tror du?

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin