Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,654   Posts: 1,481,337   Online: 1035

Page 34 of 91 FirstFirst ... 24282930313233343536373839404484 ... LastLast
Results 331 to 340 of 902

Shooter
    Multi Format
    Flott Eirik!

Det er slik det skal gjøres, det er slik en skal leike seg og eksperimentere med kaffenol, ikke som toilljpeisen i en annen tråd (yankee selvsagt) som fortsetter å synge den gamle visa om at Kaffenol er annerledes enn alle andre fremkallere, man kan bare sause sammen tilfeldig og i tilfeldig rekkefølge!

Lagerflaske testen har vært en øyeåpner, og observasjon av muggsopp var toppinteressant! For dette er jo egentlig mat....

Det er masse andre saker å prøve på, CC-L er jo også temmelig uutforsket, og å gå over til både svakere og sterkere bases enn soda er en annen....
    Lut og boraks er jo noe å prøve det også. Kjæm tid, kjæm råd.

Ser fram til din neste film!

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    16min på neste, som er min foretrukne tid, så lenge ingrediensene holder seg. Den er til vask nå, og ser også unektelig helt OK ut. Men jeg får nok ikke se hvor bra før jeg skanner. Skanning og etterbehandling av opptil 24 mellomformat bilder tak nok kvelden imorgen. Men det gleder jeg meg til.

Skal på postkontoret og hente 15 ruller med TMAX 100 imorgen, 10 120, og 5 135. Må teste ut SP1000'en også. Fin far mener Super Takumar´n er ikke bare super, men superduper!

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Life is Grand, eh?

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Ooooh, aye. Life, it be grand alright! Bestilte nyss en iPad også, så nå kan jeg ha med meg Apug overalt.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Heisann.

Det ble omvendt rekkefølge det her. Siste film først ut. Her kommer 5 rammer fra filmen. 11 kom fint ut, den 12 ikke. Men det skulle noe til. Jeg klarte det kunststykke å utløse lukkeren med objektivet av.

Altså, gamle ingredienser ferdig utblandet i trippel styrke for Soda og askorbinsyre. Mens det er brukt ny kaffeblanding. 0.4g KBr. Altså Caffenol-C-H. 16min ved 20C

En av disse var veldig undereksponert, jeg antar dere finner ut hvilken?

Scanner den første filmen i morgen, den hvor også kaffen er av årgangsmodell

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    For meg ser bilde nr 3 ovenfra til å være litt undereksponert.

Ellers sier jeg bare FYYYY FAEN!

Er det du som klager over skarphet? Det øverste bildet slo meg nesten ut av stolen, det ser nesten ut til å være GRAVERT på skjermen min!
    OG NB! På skjermen min vises det bare i 950x950 pixler, dvs mindre enn en megabyte ~= 1 megapixel......

Dette herre er betterdø bra! You're getting there, you're getting there....

Erik

FiatluX's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    31
    No. 4, det er bare WOW WOW WOW!

guitstik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Jeg tror ikke at 3 er under eksponert det er bare temaet. Jeg liker nummer 5 og jeg håper at jeg kan oppnå resultater som dette når jeg endelig få caffenol utvikle sortert ut. Eric du har rett til å si disse bildene er gode.

Joel
    Thy heart -- thy heart! -- I wake and sigh,
    And sleep to dream till day
    Of the truth that gold can never buy
    Of the bawbles that it may.

www.silverhalidephotography.com

cbretteville's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Når jeg blander trad kjemi bruker jeg som regel sterilt vann fra apoteket. Mye rart i springvannet fra gamle vannrør i Oslo. Til skylling bruker jeg vann filtrert i en Brita mugge frem til siste skylling som også er i rent vann.

Blir det så mye grums i Caffenolblandingen at kvaliteten på springvannet ikke spiller noen rolle?

Carl
    Film is a new fame of mind each time.

Caffenol, what fun! a gallery

Shooter
    Multi Format
    Det er i allefall så mye soda, med såpass høy pH i blandingen, at det tradisjonelle problemet, hardt eller bløtt vann ikke spiller noen rolle!

Husk at for andre fremkallere, så blander man som oftest kjemikalier i motsatt rekkefølge og tilsetter, soda, eller kaustisk soda eller boraks til slutt, og da kan mye rart skje med de andre kjemikaliene før det, dersom vannkvaliteten er "helt på tok".

Jeg bruker bare springvann. Det er overflatevann pumpet fra et ikke fjerntliggende fjellvann til og med, med de vanlige problemene humus osv, som kontrolleres med filter, kloring og ultraviolett lysbehandling.

Jeg har et prosjekt på gang med fremkalling av fargefilm (ikke kaffenol da!), der akter jeg å bruke Bilbatterivann, kjøpt på Biltema, jeg satser på at det holder.

Når det gjelder grums i kaffeblandingen, så stammer det fra kaffen, og det er mye av det! På lagerflasker, med 3X konsentrasjon av kaffe, lagret på flaske, som har stått ei ukes tid eller så, blir det liggende igjen en god grøt på bunnen av flaska når den er tom, minst en halv cm, dette er saker som går rett i tanken når man mixer frisk kaffe! Jeg har ikke sett forskjell på filmene, om man bruker den ene eller andre metoden, filmene blir fine åkkesom!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin