|
|
|
-
Då gör vi vor egen Caffenol grupp uten rigida moderators 
T. eks Nordic Caffenol Group el. liknande..
-
Eller:
Nordic Caffenol Developers
Eller:
Practical Caffenol Developing
Eller
Standardized Caffenol Developing
Eller
Reinhold Caffenol-C-M-L-H Recipes
Eller
No spoons and eyeballing Caffenol (j/k )
Forslag?
Last edited by FiatluX; 12-01-2010 at 08:43 AM. Click to view previous post history.
-
Det derre styrer og velger du, jeg kommer til å flytte over det jeg har på den andre gruppen....
og andre steder.
Kan bli fint det så får vi redigert vekk diverse tyrkleifer og annet og samlet saker og ting i en logisk rekkefølge.
Vi har for mye verdifullt materiale til å la det forsvinne. Eller risikere at en liten nettnazi sletter det....
-
 Originally Posted by OMU
Om lagring:
Jeg er enig med Erik, jeg vil si at kaffe har en holdbarhet på én måned i lagerflasker.
Om skanning: Dette er jeg dårlig på. Men takk til Eirik for informasjon om arbeidsflyten din. Jeg har har en Nikon filmscanner for 35 mm. Har tradisjonelt scannet i lavere oppløsning, men skal forsøke å gå opp slik du gjør.
PS, hva slags scanner bruker du til 120 film?
Hei Odd Magne. Jeg bruker en Epson V500. Ikke verdens beste greie, men holder til web formål, og prints i kanskje 4-5x forstørrelse. Jeg skanner ved 2400dpi. Noe som nok er en del over antall linjer/mm som den rent faktisk kan oppløse. Filene blir da ca 27MB i 8bits, 54MB i 16bits gråtone, og ca dobbelt så stor om du bruker farveskan og evt velger en kanal siden. Jeg bruker original SW fra Epson. Forhåndsviser, tar riktig utsnitt og endrer alltid svart og hvit punkt. 18% går bør ligge på 1.00 nå du skanner, men kun om negativet er helt riktig eksponert, og det er et jevnt toneforløp i bildet. Høykontrastbilder mv må gjerne ha en annen grå-verdi for ikke å få alt for "svai" kurve, noe som fører at du mister informasjon i mellomtonene. Om du gå denne veien kan jeg sende et par screen shots.
My Flickr
My APUG Gallery
-
 Originally Posted by FiatluX
Eller:
Nordic Caffenol Developers
Eller:
Practical Caffenol Developing
Eller
Standardized Caffenol Developing
Eller
Reinhold Caffenol-C-M-L-H Recipes
Eller
No spoons and eyeballing Caffenol (j/k  )
Forslag?
Caffenol the metric way?
My Flickr
My APUG Gallery
-
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)
-
Eg vil berre sei at detta e ein fantastisk flott tråd. Rett og slett kjekk å lesa
-
Men så er det noen fantastiske fotografer som viser bilder her også da!
Den som fortsatt tviler på at dette går an......!
-
Det har vært litt snakk om vekter i denne tråden. Jeg har lett en del rundt og fant en selger på QXL som har det som ser ut som bra kjøp. En digitalvekt som går til 300 g med 0,01 g deling for NOK 195,- inkl porto. Jeg har bestillt og betalt en, men ikke mottatt den ennå. De ser bra ut, men kan ikke borge for hvor nøyaktige de virkelig er. Se denne linken: http://auksjon.qxl.no/NullGebyr
Carl
-
Eg bestillte nettopp ei vekt som som går til 200g med 0.01g deling til 1 usd + 7 usd i shipping på ebay. Tenkte kaffi når eg bestillte.
-
|
|