Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,300   Posts: 1,536,061   Online: 950

Page 38 of 91 FirstFirst ... 28323334353637383940414243444888 ... LastLast
Results 371 to 380 of 902
    Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Holder på med film nr to, den som skulle vært først. Umiddelbart ser den nesten bedre ut enn nr en som skulle vært sist. Så kaffen kunne ikke ha tapt seg så mye hva virkning angår, selv med mugg og sikkert andre morsomheter i blandingen. Min Aperture etterbehandlingsprogram har kranglet et par dager, derfor forsinkelsen. Et par timer nå så.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Quote Originally Posted by Erik Prestmo View Post
    tikk, takk, tikk, takk
    Jeg sov ikke på dette tidspunktet heller. For irritert over at jeg ikke fikk lastet over mine bilder tatt med 40 år gammel kamera på celluloid media, fremkalt i kaffe, vasket i vann og hengt til tørk i en mørk kjeller, over på min iPad. Pokkers moderne teknologi! Hvor er slissen for å mate i filmen!

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Jeg har omsider fått fart på skanneren, derav null søvn. Var det noen som sa nerd? Var det noen som nevnte at man begynner å nå skjells år og alder? Nå skal det omsider gå an å vise noen resultater! Artigst med 40 år gammel film, jeg tror jeg skal gå ut i lokalavisa og etterlyse gjenglemte filmer! Disse skannerne er artige greier, med en liten klikk (velger colorfilm feks, så kan Holgafanatikerne bare gå og gjemme seg, det blir #artsy" så det holder!

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Here comes. Altså, 7-8 uker gammel oppblandet kaffe, soda og askorbinsyre. Eneste korrigering er 2min ekstra fremkallingstid, i tilfelle at kaffen hadde mistet sin kraft. Det kan jo hende at den hadde det, men ikke mye.

Caffenol-C-H med 0.4g/l kalium bromid:

NSB Tønsberg. For de som liker teglsteinsvegger (pixel-peepers ) så er denne en fryd:

Bommet en aning med fokus på denne. Det bekrefter nok det jeg mistenkte at min 85mm har feil på fokusmekanismen, selv etter en CLA. Men jeg lærer meg å kompensere for det.

Morsom inngangsparti. Tror Røde kors har overtatt denne gamle gården. Jeg har et par langsiktig prosjekter. Samle dør og ingangspartier, og industriell arkitektur. Det siste kommer lenger ned.

En av mine andre favorittemaer, er skyer og sol som lyser på eller igjennom disse: Her Kaldnes brygge på Nøtterøysiden.

Sammenligner jeg denne med filmer tidligere fremkalt i samme batch kjemikalier vil jeg kanskje si at det nå er litt mer korn. Men ikke plagsomt synes jeg:

På en slik morgen måtte jeg ta flere bilder av 1000-års monumentet, fra forskjellig vinkler. Her kommer ett.

Nå er ikke jeg en ekspert på skanning, men denne lærte meg en del om det å få noe ut av mellomtonene. 3.de skan ble ganske så bra. Kanskje flere tidligere skans burde vært revisitert? Tønsberg slottsfjell igjen, nå motsols.

Variert nok materiale for en film eller hva? Et par andre motiver også, men de er av mindre interesse forsåvidt, men jeg kan si at det ikke ble noe feil på de, rent teknisk sett. Om den andre filmen ble bedre eller ikke vet jeg ikke, og det er igrunnen et bra tegn. Caffenol ruler!

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Kjempepra Eirik,
    Du viser igjen at du er en fremragende fotograf,
    og ellers så viser du igjen at Caffenol og Tmax er en kjempekombinasjon.

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Ta en gammel Kodak fargefilm, Kodak Ultra. Putt den i en Holga og ta en tur ut.
    Fremkall filmen i Caffenol C-M, 15 min.

Fremkall bildet på et gammelt Agfa fotopapir og bruk Fotospeed LD20, Lith fremkaller.

Garanterer at det er morro og resultatet blir som følger:

(Tar med bildet her på tråden, i tilfelle det er noen som ikke får sett bildene i de vanlige albumene...)
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Spjærholmen_Holga_1_web.jpg  

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Quote Originally Posted by OMU View Post
    Kjempepra Eirik,
    Du viser igjen at du er en fremragende fotograf,
    og ellers så viser du igjen at Caffenol og Tmax er en kjempekombinasjon.
    Takker veldig Odd Magne, men jeg er nok en helt ordinær fotograf skal du se.

Men at TMAX og Caffenol er lagd for hverandre synes å være hevet over enhver tvil.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Quote Originally Posted by OMU View Post
    Ta en gammel Kodak fargefilm, Kodak Ultra. Putt den i en Holga og ta en tur ut.
    Fremkall filmen i Caffenol C-M, 15 min.

Fremkall bildet på et gammelt Agfa fotopapir og bruk Fotospeed LD20, Lith fremkaller.

Garanterer at det er morro og resultatet blir som følger:

(Tar med bildet her på tråden, i tilfelle det er noen som ikke får sett bildene i de vanlige albumene...)
    He he. Ja, jeg har litt lyst til å lage et mørkerom i kjelleren, da kan man få det ennå mer moro med "alternative" teknikker. Se bare på galleriet til Gandolfi, der har du en fremragende fotograf. Ikke at du ikke er helt ueffen du heller da Odd Magne.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    AD diskusjonen om askorbinsyren, og den tilsynelatende mangelen på aktivitet i stoffet jeg fikk tak i på apoteket :

"There is also isoascorbic (erythorbic) acid and sodium isoascorbate (sodium erythorbate). This chemical is an isomer of ascorbic acid and has a slightly higher developing activity. Both the acid and the sodium salt are used extensively in food manufacture as an antioxidant. In the US it is cheaper than ascorbic acid. I have bought sodium erythorbate from a company that sells various spices and flavorings Sutton Bay Spice, www.suttonbayspice.com. Check for a similar supplier in Europe. Since it's considered a food additive it might be easier to obtain. Sutton Bay lists it under sausage supplies. "

DEt er mulig at dette er hele forklaringen, vi bruker E 300, ikke Ascorbicum Acidum, men det finnes ikke et eneste produktblad i hele verden, tydeligvis, som sier noe spesifikt om hva vi er tenkt å putte i munnen!

Ellers driver jeg å skanner gammel Kodak Plus X fra 1984, fremkalt i Rodinal. Det er gamle bilder fra et kultur-arrangement, og skal brukes til et kultur-arrangement i juni 2011.

Sorry to say, kvaliteten på disse skænnene ligger flere lysår foran alt jeg har fått til med Kaffenol.
    Det er greitt at man kan få til bra resultater med Kaffenol, så langt rekker ikke jeg min egen 1984-utgave til støvleskaftene, det er sikkert.
    Jeg kommer til å være opptatt til ut i januar med å skænne disse gamle filmene som det haster med, og deretter lage bok(!) slideshow til arrangementet og organisere en shoot på arrangementet, dessuten skal jeg skanne de andre 59500 negativene og slidesene jeg har her.

Det blir lite fotografering framover, men jeg håper å få fremkalt de gamle filmene som har ligget her og slengt.

Jeg håper Kodak ikke slutter å lage film! Og at Rodinal og D76 blir å få til jeg dauer!

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Fant denne på Caffenol gruppen på flickr. En Caffenol-C-M lignende oppskrift hvor det brukes kalsiumaskorbat. Noen som har noen formeninger om hvordan den virker? Han har tydeligvis testet på flere filmer, og fått fremkallingstider i det området vi opererer med, dvs 15-20 min. Er kalsiumaskorbat lettere å få tak i?

http://www.flickr.com/groups/3305163...7625526277124/

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin