Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,273   Posts: 1,534,560   Online: 1009

Page 39 of 91 FirstFirst ... 29333435363738394041424344454989 ... LastLast
Results 381 to 390 of 902

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Ezzie View Post
    Fant denne på Caffenol gruppen på flickr. En Caffenol-C-M lignende oppskrift hvor det brukes kalsiumaskorbat. Noen som har noen formeninger om hvordan den virker? Han har tydeligvis testet på flere filmer, og fått fremkallingstider i det området vi opererer med, dvs 15-20 min. Er kalsiumaskorbat lettere å få tak i?

http://www.flickr.com/groups/3305163...7625526277124/
    Med vår soda blir det utfelling ac kalsiumkarbonat, dvs det samme som vi kaller kjelestein. Det vil du IKKE ha på negativene dine.

Ser du på formlene, ser du at han antakelig bruker pottaske eller lut, dvs KOH eller NaOH, da trenger man mindre "soda" fordi disse to er mere basisk. En trenger heller ikke karbonat, ettersom man har askorbat allerede.

[Tynn blanding 1000 ml ----> 38 g *soda*, 32 g kaffe, 1,2 g Ca-askorbat, det må være svakt lys i amerikanske scannere og forstørrere, for dette blir tynne filmer! (9 fl oz, 156 grain soda, 130,5 grain kaffe, 5 grain Ca-askorbat)]

Spør hva for slags soda som brukes, helt konkret.

Jeg vil tro at natriumaskorbat er bedre.

Jeg skal prøve med natriumaskorbat og lut....

[1000ml, 20g NaOH, 40g kaffe, 5 gram Na-askorbat] jeg går NED på luten, den er meget sterk og OPP på askorbatet for å få litt action.]

Ingenting er enklere enn å få tak i Na-askorbat, det er bestillingsvare på ethvert norsk apotek.

PS, det var mye spansk på flickr, er det ikke mulig å finne en engelsk side?
    Det blir til at jeg logger av her, det er en forbanna idiot som ikke klarer å holde seg vekk fra PM'en min med idiotmeldinger.
    Last edited by Removed Account2; 12-09-2010 at 05:58 AM. Click to view previous post history.

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Vel, den filmen som satt i Pentaxen jeg fikk av fattern, den ble det ikke noe av. 1. Pentaxen tålte ikke været, speilet låste seg konstant. 2. Lukkeren er nok også kaputt, fremre er av lerret og det er spor av mugg, bakre er metall, går tregt og lukker av og til ikke de siste 5mm. 3. Filmen ble revet av når jeg spolte den tilbake. 4. Den var ikke Fuji, men et eller annet obskurt engelsk fotokjede merke, c-41 iso 200. 5. Det som kunne reddes ble fremkalt i Caffenol-C-H med 1.2g/l KBr i 20min. Film helt blank.

Pentaxen er jo et godt bygget kamera, bare så synd at en service på den koster vesentlig mer enn hva man kan få tak i en vesentlig penere eksemplar for.

Nåja, skanner et nytt 120 TMAX100 film imorgen. Mye tåke og snø. Vi får se om jeg fikk til eksponeringen bedre denne gangen.

Obs, obs. Når jeg fremkalte filmene idag fant jeg mugg i KBr'en! Er det mulig? Har det kommet noe opp i den?

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Nå er det snart kun jeg som holder denne gående. Vel, her kommer et par bilder fra de to siste rullene med TMAX100. Gått suksessivt ned på KBr'en, og den neste siste rullen hadde kun 0.2g/l, den siste ingenting. Jeg har ikke justerte fremkallingstidene for dette, men gjør det nok neste gang en TMAX film skal i ilden. Nå er kameraet ladet med Acros 100. Og skal vi tro Reinhold er denne like bra i C-C-H/M som TMAX100. Det blir spennende å se.

0.2g/l KBr:

Uten KBr overhodet:

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Har flytta til Flickr.

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Hei Eirik;
    Dessverre så har jeg vært for opptatt med andre sysler i det siste, til at jeg har kunnet delta aktivt her. Men jeg følger med!
    Bildene dine er strålende. Må si du hvirkelig har fått dreisen på fremkallinen i Caffenol. I tillegg er bildene velkomponerte og flotte.

Her jo annonsert at jeg skulle prøve en Fomapan. Foreløpig står den urørt i kameraet, men forhåpentligvis får jeg knipset noen bilder i løpet av helga.

FiatluX's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    36
    Fantastiske billeder Eirik!

Her er mit seneste i C-C-L med en lille smule bromidedrag i højre side:
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Monument-Valley01-altenative.jpg  

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Tusen takk begge to.

@Odd Magne. Gleder meg til å se noen Fomapan resultater. Dine gatebilder fra Bergen er veldig fine.

@FiatluX. Jeg hadde nesten ikke turt å la slike negativer fremkalles i Caffenol. Fantastisk vakkert. Bromidstripe har jeg ikke hatt før jeg ikke lenger bruker bromid. Den siste rullen hadde noe. Jeg viste ikke hva det var før du viste det her nå. Mulig jeg må bruke bittelitt bromid likevel da.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

FiatluX's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    36
    Jeg har bestilt en pakke Adox Pan 25 til test http://www.fotoimpex.de/shop/filme/p...n-germany.html Det skal bli spændende at se hvordan den tar sig ud i C-C-L.

Shooter
    Multi Format
    Blog Entries
    1
    Images
    1
    Dette er bilder laget ved hjelp caffenol fra Sumatra kaffe jeg stekt meg selv.
    bønnene var kjøpt grønt, og jeg kokte dem i små grupper for å kontrollere steken.
    Dette er 100% Robusta bønner, i motsetning til pulverkaffe, ikke 40% arabica.

http://www.apug.org/forums/viewpost.php?p=1112117

bloggen min er oppdatert hver gang jeg gjør negative.

Jeg har stekt mindre enn 0,5 kg, og jeg har 45kg for Sumatra til bruk.

nyte en kaffe

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Hei John. Du har ikke valgt enkleste vei må jeg si. Men resultatene ble bra.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin