Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,826   Posts: 1,582,012   Online: 869

Page 40 of 91 FirstFirst ... 30343536373839404142434445465090 ... LastLast
Results 391 to 400 of 902
    Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Angående mitt første forsøk med Acros 100. Vel, ikke helt der. Eksponert mellom EI 50 og 80 pga mye snøbilder. Men dette kombinert med 15min i C-C-M ble nok for mye av det gode. Den tåler nok ikke overeksponering samt mulig overfremkalling like bra som f.eks TMX. Noen bilder ble det dog, men min Mac kveldet mens jeg holdt på med første frame. Uten å ha noe å vise til vil jeg dog likevel si at her er det muligheter. Kornstrukturen er helt annerledes TMAX. Virker glattere og om mulig finere enn selv TMX. Men å skanne denne filmen er ikke like greit, celluloiden er myere tynnere enn TMAX og krøller seg lett. Vanskelig å få til å sitte i filmholderen overhodet.

Men som sagt, uten PC blir det ikke noen bilder å vise til på et par uker er jeg redd.

P.S. Fremkalte en film TMX 135 også, den ser veldig lovende ut. Spennende å se hva en 60 år gammel Welta m/Cassar 5cm/f2.9 duger til.
    Last edited by Ezzie; 12-29-2010 at 09:32 AM. Click to view previous post history.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Large Format
    Images
    23
    takk eirik

prosessen tar litt lengre tid, men det er like morsomt, og lett å kontrollere.

- john

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Jeg likte spesielt tonene i tomatfatbildet. Det er slik jeg liker Caffenol. Bra gjort John.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Large Format
    Images
    23
    takk for gode ord ...
    denne utvikleren har en fantastisk pall, noen ganger myke,
    og noen ganger hard ... mye å jobbe med som en universell utvikler.
    beklager for meg dårlig å skrive, jeg har en følelse av mr google liker å blande ting opp

- john

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Hallo John, det er hyggelig og overraskende å se deg delta her i det Skandinaviske forumet.
    Når jeg tok initiativet til denne tråden var det bl.a på bakgrunn av dine bilder og din bruk av Caffenol.

Bildene dine er svært inspirerende og jeg følger med på det du gjør.

Det er mange bilder jeg har lagt merketil, men spesielt har jeg lagt merke til noen av dine "low key" portretter.
    De er ikke lenger i din APUG portfolio, men noen finnes på dine hjemmesider.
    f. eks bildet av jente som leser, http://nanianphoto.com/gallery/flash.php. Nydelig :-)

Shooter
    Large Format
    Images
    23
    takk Omu ... dette er en fin forum her, mindre omstridt enn den engelske ... og mer samtale om caffenol
    Jeg setter pris på fine ord om min fotografering og min innsats. portrettene du snakker om ble gjort med et papir negativer og svært lang eksponering.
    jeg bruk strobescopic / flash og diffusjon bokser, i stedet for å bruke blitsen jeg bare bruke tungsten modellering lys for eksponering. jeg har en masse utløpt Agfa grad 1 og andre utløpt papir. med gradert papir eksponeringene ta 30-40 sekunder jeg har tenkt på snart bruke caffenol for en papir-utvikler, siden papir negativer gjør noen ganger svært høy kontrast / vanskelige negativer --- med mindre motivet er lite lys / flatt lys. kanskje caffenol, er perfekt for papir negative så vel som film, fordi det kan bli gjort for å ha variable kontraster. toffle bruker caffenol for sine utskrifter, og han gjør store sko å fylle med sin imponerende bilder. frem til nå har jeg brukt oppbrukt papir utvikler (ansco 130) og et vannbad, og frisk utvikler, og blande papiret negativer mellom de 3 skuffer til den ser OK .. det er vanskelig. mitt håp er at caffenol kan gjøre det lettere.

Takk igjen for gode ord og godt nytt år til dere alle ..

-john

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by jnanian View Post
    Dette er bilder laget ved hjelp caffenol fra Sumatra kaffe jeg stekt meg selv.
    bønnene var kjøpt grønt, og jeg kokte dem i små grupper for å kontrollere steken.
    Dette er 100% Robusta bønner, i motsetning til pulverkaffe, ikke 40% arabica.

http://www.apug.org/forums/viewpost.php?p=1112117

bloggen min er oppdatert hver gang jeg gjør negative.

Jeg har stekt mindre enn 0,5 kg, og jeg har 45kg for Sumatra til bruk.

nyte en kaffe
    This is an utter folly, roasting coffe beans most likely DIMINISHES the caffeic acid content in the beans!

Witness this quote from wikipedia :
    "Caffeic acid is a hydroxycinnamic acid, a naturally occurring organic compound. This yellow solid consists of both phenolic and acrylic functional groups. It is found in all plants because it is a key intermediate in the biosynthesis of lignin, one of the principal sources of biomass."

This indicates that caffeic acids (or rather phenolic acids) are a natural part of ALL green vegataion and the growth thereof. Cucumbers in particular are said to be very high in caffeic acid, and hopefully, noone would be fool enough to try to roast cucumbers.....?

By roasting coffee beans, we change the TASTE, because some of the phenolic acids are turned into fats (and probably theerein lies the taste I crave for every morning).

We turn to instant coffee, instead of the beans because of two reasons : its easily commercially available. Thats the most important. The second is its easy to make a concentrated solutions, this is the second, but just as important as the first. Getting the right concentration from the beans seems a pain in the butt, and leads to long developing times and more importantly, since noone guarntees whats inside the beans one might find, the results are totally unpredictable.

Roasting the beans transforms some of their contents, overroasting turns everything into charcoal, which will absorb active substances like developing agents and other stuff....

I have not found any chem. analysis of caffee-beans, but think the roasting process diminishes the caffeic acid content, however it possibly makes it more available to our use, if we used non-roasted beans or cucombers, we'd need to venture into some sort of chemical fabrication process, to try to extract the acids....

A lot of work, a lot of unnecessary work, since we already have a viable, and readily available alternative in instant coffee at our fingertips...............

Of course I'd love to develop films in cucumbers, but my first bet would be ordinary tea, like Earl Grey, or better yet, a tin of instant Herbal tea from Switzerland, that I found in the supermarket, just before Christmas!

To me, its a pity that so many people put so much weight on the coffee-part in these recipes.

Since the connection between soda and ascorbic acid was put forward, people should realize that ascorbic acid, or the reaction-result thereof in solution, sodium ascorbate, is the main developing agent here, while the coffee content is relegated to a secondary role, much like the connection between Metol and Hydroquinone in ordinary developers.

It's easy to put forward a coffee-free ascorbate developer, while an ascorbate-free coffee developer guarantees very long development times, lack of contrast and thin negatives (low ISO).

But the stamina and work load of such a project like this is of course impressive!

Shooter
    Large Format
    Images
    23
    erik

over et år siden hadde jeg en samtale i chatterom med PE om caffenol utvikler. han sa det var sannsynligvis den vit c som gjorde det meste av arbeidet i caffenol. i en annen tråd her på apug patrick Gainer foreslått
    at appelsinjuice, Tylenol og ammoniakk vil trolig utvikle film, i en annen tråd darkroomexpermente behandlet film i rosmarin. på flickr er det folk som behandler filmen sin i sin egen urin. hvem vet, kanskje er det folk som skal bruke rabarbra eller agurker neste?

ingen som har foreslått å gjøre det jeg (eller noen andre) har gjort, eller at du behandler film eller gjøre forstørret eller kontakt utskrifter fra kaffe behandlet film. det viser bare at å lage en utvikler med hjemmelaget kaffe er mulig. Det viser ikke at det er bedre
    eller verre enn noen av de andre utviklere der ute ... eller at mine metoder
    er bedre, bare at det er mulig

Jeg har en mørk stek i dag vil jeg bruke neste dag eller så
    Kanskje jeg skal bruke en lysere stek ... siden jeg kan lage kaffe
    meg selv at det ville være vanskelig å justere den mørke om hva jeg vil.
    pulverkaffe, synes å være omtrent 10x dyrere enn
    Kaffe jeg er i stand til å kjøpe og lage mat selv. Jeg har ikke noe imot de 15 minuttene av røyk til å ha det gøy.

ha en fin nytt år

john
    Last edited by jnanian; 01-02-2011 at 11:04 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    Gjør det enkelt, så enkelt som mulig.

Ettersom det er MERE caffeinsyre i kaffebønnene FØR du roster dem, la vær å kaste bort 15 minutter!
    Hvem vet kanskje blir resultatet enda bedre?

Lykke til.

Shooter
    Large Format
    Images
    23
    du vet aldri, med mindre du prøver

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin