|
|
|
-
Caffenol C-L ser ut til å gi 1-2 stop push. Så langt har jeg dyttet en rull Delta 100 og en rull Neopan 400 gjennom sørpen ved 20C i 70 min. NP negativene ble eksponert ved 800 og kunne fint klart 1000-1250. Delta-rullen gjorde jeg exp-tester og liker best de negativene der 200 var EI. Nøyaktig 1gr/l KBr til Delta, 1.3g/l KBr til NP400.
Carl
-
Hei til dere alle;
Her er to bilder fra TriX'en. Tatt med Leica M6. Begge med EI400.
Portrettet er med blitz og furua er tatt i vintersol. Caffenol C-M i 15 minutter. Scan fra negativ
Resultatet ser veldig bra ut på negativen, men har enda ikke prøvd i mørkerommet.
-
Grattis Odd Magne. Nok en film å legge til i vellykket sekken vil jeg si, fine toner. Tri-X korn som forventet? Skal du eller jeg legge den ut på gruppen?
Last edited by Ezzie; 01-22-2011 at 12:56 PM. Click to view previous post history.
My Flickr
My APUG Gallery
-
-
 Originally Posted by cbretteville
Caffenol C-L ser ut til å gi 1-2 stop push. Så langt har jeg dyttet en rull Delta 100 og en rull Neopan 400 gjennom sørpen ved 20C i 70 min. NP negativene ble eksponert ved 800 og kunne fint klart 1000-1250. Delta-rullen gjorde jeg exp-tester og liker best de negativene der 200 var EI. Nøyaktig 1gr/l KBr til Delta, 1.3g/l KBr til NP400.
Carl
Om du føler for det, legg gjerne til denne på gruppen Skandinaviske Kaffenolelskernes resepter og metoder. Der samler vi på vellykkede resepter og metoder. Husk å følge reglene for å poste som er ment å sikre en viss kvalitet på innleggene, samt gi en tilnærmet tabelarisk oversikt.
My Flickr
My APUG Gallery
-
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)
-
 Originally Posted by Ezzie
Om du føler for det, legg gjerne til denne på gruppen Skandinaviske Kaffenolelskernes resepter og metoder.
Takk for invitasjon, skal få lagt det inn.
Carl
Edit: da var det gjort. Eksempelbildene ligger også her: http://www.apug.org/forums/members/c...-what-fun.html
Last edited by cbretteville; 01-24-2011 at 01:55 PM. Click to view previous post history.
-
My Flickr
My APUG Gallery
-
Skal legge inn noen bilder fra testen med TriX også, men trenger noen dager på meg før jeg får tid.
-
 Originally Posted by cbretteville
Du glemte å fortelle hvilken film du har lagt inn bilder fra.
-
Erik,
Det har vært nevt lenger oppe, men for ordens skyld: Delta 100 @ 200 og Neopan 400 @ 800, begge i CC-L. 70 min v/20C.
Carl
|
|