Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,220   Posts: 1,532,312   Online: 909

Page 48 of 91 FirstFirst ... 384243444546474849505152535458 ... LastLast
Results 471 to 480 of 902

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by cbretteville View Post
    Erik,
    Det har vært nevt lenger oppe, men for ordens skyld: Delta 100 @ 200 og Neopan 400 @ 800, begge i CC-L. 70 min v/20C.
    Carl
    Ikke for å drive pick-nitting Carl, men la du inn bilder fra begge og i tilfelle hvem er hvem? just curious.

Jeg får ikke til høyere ISO med CC-L.

ep

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    I gruppen er det lagt inn to filmer med bilder på hver. Så jeg kan ikke se at det skal være noe uklart.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Testet forøvrig gjenbruk at Caffenol-C-M idag. Hadde to 120 ruller Acros 100. Begge med varierende materiale, alt fra minutt eksponeringer på natta til 1/60s på høylys dag. Så det var hipp som happ hvilken fikk fersk suppe og hvilken måtte ta til takke med brukt. Den første fremkalt i 12min som er nå vanlig tid for meg ved EI200, og den andre ved 13 minutter og med 5ml kaffe ekstra (dvs en måleskje på 5ml). I dette tilfellet passet denne uvitenskapelige oppmålingen meg best. Og begge henger nå til tørk og begge ser helt fine ut. Veldig spent på den ene filmen da det er 3 x førsteganger hva den gjelder. Første gang med ren WAG på natteksponering (lysmåleren gikk ikke langt nok ned), lysmaling av subjekt på natteksponering, og gjenbruk av Caffenol.

WAG=Wild Ass Guess (og hadde jeg hatt mer erfaring hadde det blitt SWAG = scientific WAG)

Det tar nok noen dager før jeg får skannet filmene.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Ezzie View Post
    I gruppen er det lagt inn to filmer med bilder på hver. Så jeg kan ikke se at det skal være noe uklart.
    I stedet for å kikke innom gruppa, fulgte jeg lenka til Carls egen spot! <dunker hodet i veggen!!>

Nå er det helt klart. Jævlig fine bilder også, jeg gleder meg til å ta fram Leicaen selv jeg når sesongens starter og jeg blir ferdig med alle disse testene!

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Den lukkeren dere vet, ja den tok med seg tre ruller i fallet. To Acros, som dere har sett resultater av tidligere. Men også en TMX. Vi snakker også her om mange stopp overeksponering (4, 5 eller mer: På to av bildene passerer et helt tog nesten uten å legge spor etter seg), men fordi jeg har funnet frem til en Caffenol fremkalling for TMX eksponert ved EI 80 (vs EI 200 for Acros), blir ikke feilen like stor (men stor nok). Her noen eksempler.

Legg merke til hvor finkornig skyggene er, og detaljgraden som kan hentes ut er enorm. De lysere partiene er kornige som ventet, og kanskje endre bedre håndtert enn for Acros sin del. Jeg er egentlig imponert over at det ble såvidt OK meg begge filmene. Det beror nok på to ting, veldig bra filmer, og en bra fremkaller!

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Kolossale bilder Ezzie. En ting, vurdert ut fra lysforholdene - vinter, overskyet vær, kanskje tilig formiddag eller ettermiddag, med feks ISO 80 betyr jo det lange lukkertider, og skarpheten her er jo - som vanlig!!! - imponerende.

Så jeg går ut fra at du er Ridder av Det Gyldne Stativ?

Shooter
    Multi Format

Er dette interessant ?

Askorbinsyre, rent pulver 90 g, Apotekene på Nordby (Svinesund). SEK 48,50.

KBr: http://srx.uk.ebayrtm.com/clk?

HKg - ofte en runde bak....

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Til sammenligning koster Santa Maria sin, på Maxi på Nordby kr 10.90 NOK pr 35gr. Så det er nok ikke så galt, svenske kroner såvidt mindre verd som de er.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Ny runde med Acros som varslet. Fått skannet andre rull, dvs den som ble fremkalt i suppe som allerede hadde vært brukt til en film tidligere. Så fort første rull var fiksert, og rullen kunne flyttes over i noe annet, ble neste rull puttet ned i tanken.

Normal fremkaller jeg Acros i 12min ved 20C, EI 200. Men for denne ble det 13min ved 20C, og en teskje (ikke vitenskapelig kanskje, men gjentagbart) ekstra med pulverkaffe. Resultatene ble slik:

Dagslys, tåke:

Månelys, tåke: 2 min eksponering

Månelys, myyye tåke: 20 min eksponering (ren gjetting, lysmåleren gikk ikke langt nok ned)

Svarta natta, ingen måne: 2 min eksponering

Alle tatt med en enkel Tjekkisk TLR med tripletlinse.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

FiatluX's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    36
    Fine billeder Ez, dejligt at se 20min eksponeringer!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin