Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,011   Posts: 1,524,655   Online: 873

Page 5 of 91 FirstFirst 12345678910111555 ... LastLast
Results 41 to 50 of 902

Shooter
    Multi Format
    Har ikke kommet så langt enda, jeg har hatt nok å gjøre med "Stabil" innkjøpt i Norge, men jeg har tenkt å adressere det,Handelsvaren kalles krystallsoda, men det KAN være både vannfri eller krystallinsk soda.

Krystallinsk soda inneholder vann, dermed må det mere soda til for å få samme carbonatinnhold i den ferdige blandingen - ingenting av dette er vanskelig, når man bare vet hva man skal se etter og har fått seg fortalt forskjellen!

L8ER

PS kan du legge ut bilde av Sodaen du får tak i Sverige, vi må spre kunnskapen så godt vi kan!
    Last edited by Removed Account2; 09-07-2010 at 09:11 AM. Click to view previous post history.

FiatluX's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    36
    Klart, her er den:
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails DSCF1397.jpg  

Shooter
    Multi Format
    PS den avbildede krystallsoda "STABIL", er vannfri soda, der skal resepten benyttes akkurat som beskrevet over her.

Jeg gjorde en runde i går og kjøpte de sortene jeg kom over, på COOP, ICA og lokal malerforretning, bilde kommer litt senere, først skal jeg åpne flaskene og kontrollere om det er vannfri kvalitet i alle eller om det er snakk om krystallinsk vare i noen av dem. Men først skal jeg svinge innom Bunnpris, Kiwi og Rema 1000 og sjekke varebeholdningen der!

Shooter
    Multi Format
    Se på denne gruppa :
    http://www.apug.org/forums/groups/co...evelopers.html

Innlegg om reservoar-flasker i dag. Anbefales av en ikke beskjeden forfatter!

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Hei igjen
    Har vært på handlerunde og funnet kaffe'n og soda'n. men ikke vitaminene.
    Har sjekka hjemmesiden til "SantaMaria". Krydderprodsenten som lager den Svenske Ascorbinsyren.
    Dette produktet finnes ikke i det norske sortimentet, kun i det Svenske.

http://www.santamaria.se/servlet/se....&c=1&s=2&id=90

Mulig at dette gjøre det vanskelig å få dette levert fra denne produsenten i norge?
    Men vi vår vel fortsette å prøve.

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66

Ascorbinsyre. 500 g til kr.380,-

Hei nok en gang;

Satte i gang med litt nettsøk og fant firmaet KRYDDER.AS

De selger Ascorbinsyre. 500 g til kr.380,

http://www.krydder.as/index.php?main...index&cPath=77

Det er link til et datablad, og for mine øyne ser det ut til å være det vi leter etter? Men det kan vel Erik sjekke?

Håper dette er et gjennombrudd?
    -

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by OMU View Post
    Hei igjen
    Har vært på handlerunde og funnet kaffe'n og soda'n. men ikke vitaminene.
    Har sjekka hjemmesiden til "SantaMaria". Krydderprodsenten som lager den Svenske Ascorbinsyren.
    Dette produktet finnes ikke i det norske sortimentet, kun i det Svenske.

http://www.santamaria.se/servlet/se....&c=1&s=2&id=90

Mulig at dette gjøre det vanskelig å få dette levert fra denne produsenten i norge?
    Men vi vår vel fortsette å prøve.
    Jeg har vært på runde i dag og hørt om santa maria, med samme resultat.
    Det har antakelig sammenheng med strenge norske medisinlover, husk at det er kort tid siden en måtte på apoteket for å få noe lett smertestillende.

At vit C er konserveringsmiddel neglisjeres nok!

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by OMU View Post
    Hei nok en gang;

Satte i gang med litt nettsøk og fant firmaet KRYDDER.AS

De selger Ascorbinsyre. 500 g til kr.380,

http://www.krydder.as/index.php?main...index&cPath=77

Det er link til et datablad, og for mine øyne ser det ut til å være det vi leter etter? Men det kan vel Erik sjekke?

Håper dette er et gjennombrudd?
    -
    E 300 er akkurat det man er på jakt etter ja!
    Det er bare å kjøpe.

Lenka er verdifull ellers også, det ser ut til at det er et erstatningsstoff for KBr der (mere avansert, så og si, jeg skal sjekke med en av de store Klokebøkene mine!

Det ser ut til at denne leverandøren har greie på litt av hvert, som kjemiker har jeg vært frustrert i mange år over hva industrien putter i oss, for fort og lav pris, når det finnes alternativer som er langt bedre for helsa.

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Da får jeg vel vente med å bestille C-vitaminene til vi får høre mer om erstattninen for KBr, portoen blir sikkert den samme om jeg bestiller to vareslag.

Shooter
    Multi Format
    Ikke utsett! PGA diverse forskjeller mellom tysk, engelsk og norsk måte å skrive slike navn på, pluss at komersielle aktører ikke følger noen av reglene, må dette prøves ut.

Det kan jeg gjøre, som allerede tester ETT alternativ. Når jeg har kjøpt 500 gram er det en enkel sak å sende deg eller andre 25 gram som holder ett års tid...

Kom i gang, jo lenger du utsetter, jo mer taper du!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin