Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,952   Posts: 1,522,743   Online: 933

Page 51 of 91 FirstFirst ... 414546474849505152535455565761 ... LastLast
Results 501 to 510 of 902

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Helgesverre View Post
    Hi John N,
    I feel inspired! (- your website)...
    Regards Helge K.

thank you for the kind words

john
    ask me how ..

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Hei igjen alle sammen;
    Jeg er kanskje på kanten til å kapre tråden med spørsmål om papir negativ, selv om jeg den også fremkalles i Caffenol.
    Men for å avslutte denne "delen" av tråden, legger jeg inn et bilde.

Bildet er tatt med en Toyo CF45, 4 x 5. Som "film" har jeg brukt et utgått papir fra Kodak, Kodabrome.
    Denne fremkalte jeg i Caffenol, i hht rådene fra jnanian. Og selve bildet er lagd på utdatert Agfa MCP som er multicontrast plastpapir, og her er resultatet:
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Sko_papirweb.jpg  
    Last edited by OMU; 02-17-2011 at 06:38 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    omu

fantastisk!

være forsiktig, er denne tilvenningen

john
    ask me how ..

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Thanks jnaninan,
    Suppose it's too late, I'm already hocked.
    Perhapse you are to blame, you have been one of those insprators here on APUG

Shooter
    Multi Format
    ask me how ..

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Bra saker John og Odd Magne. Papir fremkalt i Caffenol hører naturlig med her. Det er da tross alt du Odd Magne som startet tråden i sin tid.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Tvetenveien 30 - 0666 Oslo. Tlf. 2265 4100.[/B] E-mail: chemi-<div class="bbcode_container">...</div> </div>
    Quote Originally Posted by Helgesverre View Post
    Minste salgskvantum er 250 g. Kom i posten i dag. Husker ikke prisen, men sikkert ikke billig. Jeg får faktura til uken og legger da pris ut på tråden. Dette var kjekt, og ingen krav til resept eller registrert firma. Går tre stykker sammen om en bestilling, blir det 80 g til hver. Passe.

Denne historien er så søt at jeg må ta den med. Jeg går til mitt lokale Røyken Apotek og ber troskyldig om litt kaliumbromid, vel vitende om resultatet. "Tror ikke vi har det, men skal sjekke i hyllene". Farmasøytdama rister på hodet. "Men jeg kan bestille fra hovedlageret". Forsøket mislykkes, og jeg vil gå. "Stopp, vi gir oss ikke så lett". Hun går på veven og foretar seg ting jeg ikke er flink til. Så en telefon, men nye søk. Så etter en god stund og mye surfing sier det pling! Hun gir meg telefonen, og jeg gjør min bestilling. Helt utrolig service! Og tre dager senere har jeg varen i hus.

Hjemkommet funderer jeg fortsatt over slik en service. Knappe 40 minutter hadde hun ofret på meg, og ikke fikk jeg betale en øre for tjenesten. Jeg kommer til å tenke på at familien på årsbasis tar ut medikamenter over denne disken for langt over hundre tusen kroner. (For all del, det aller meste på blå resept!). Kan det være en grunn til at jeg anses for å være slik en VIC?

Så kommer mitt ønske. Dere som kjenner miljøet får spre opplysningen om denne leverandøren i de relevante fora og tråder. Takk.

Vh Helge K. - ofte.....(nei, ikke denne gang!)

Shooter
    Multi Format

Så kommer regningen!

Fakturaen fra Chemi-Teknik lyder således:
    Kal.bromid 250 G kr. 254,-
    Frakt " 90,-
    MVA " 86,-
    Sum " 430,-

Dette betyr en pris pr gram kr 1,72.

Dette låter ikke særlig billig, men med en utgiftsramme pr år på
    mellom 20.000 og 25.000 på foto (på hobbybasis uten inntekter)
    kan jeg godt leve med denne prisen.
    Bor man i nærheten, kan man jo spare noe på frakten.
    Vh Helge K.

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Så tråden var ikke død :-)

Helgesverre, og alle andre.
    Det er fullt mulig å kjøpe Kbr og andre kjemikalier i utlandet og få det lovlig og fortollet sendt hjem.

Selv kjøper jeg slikt fra Prosess supplies i London.
    http://www.process-supplies.co.uk/

De selger Kbr for £ 9,65 for 500g.

Frakten kommer jo i tillegg, men den får man jo innad i Norge også.
    Dessuten så pleier jeg å samle opp, f.eks. film og andre kjemikalier.
    Og da blir ikke fraktkostnadene pr enhet så høye.
    - og så kan man jo gå sammen om en større ordre, og dele frakten.

(Dette tror jeg at jeg har skrevet før også, men tråden er jo etter hvert blitt ganske lang...)

mvh
    OMU

Shooter
    Multi Format
    Akk ja, sånt er jeg pinlig klar over. Men hva gjør man ikke når man (JEG) ennå ikke har greid å handle på nettsteder hverken i USA eller GB?
    Tyske steder går greit, men fornuften strekker ikke til når jeg beveger meg ute i det digitale landskap. "Bay of evil" & PayPal mestrer jeg
    derimot så altfor bra. Der har jeg surret bort hauger med gryn på rusk og rot som nå støver ned. Lærer vel en gang, både ett og hint.
    Takk for tips likevel!
    Vh Helge K - ofte en runde etter...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin