Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,941   Posts: 1,585,704   Online: 1073

Page 55 of 91 FirstFirst ... 5454950515253545556575859606165 ... LastLast
Results 541 to 550 of 902
    cbretteville's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ezzie,
    Dette ser lovende ut.
    Carl
    Film is a new fame of mind each time.

Caffenol, what fun! a gallery

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Eirik;
    Dette ser jo virkelig bra ut. Flotte nyanser i gråtonene hele vegen fra hvitt til sort.
    Hadde vært spennende å prøve identisk eksponering av samme motiv, og fremkalle med høy og lav sodamengde. Og se om øyet kan oppfatte forskjellen.

Tror også dere begge, Eirik og Carl, behersker scanning og datateknologien svært godt :-)
    Bilden blir fine og skarpe og med gjengivelse over hele gråtonespekteret.

Skulle gjerne tatt et kort kurs med dere, om vi fikk tid og anledning en gang :-)

FiatluX's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    36
    Perfekt Ezzie!

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Takk takk folkens. Jeg har lagt til GP3 i sodaredusert C-M versjon på gruppen vår. Snart må vi kunne markedsføre gruppen vår til andre skandinaviske filminteresserte fotomiljøer eller hva? Det er en oppskrift eller to der nå (10 for å være nøyaktig)

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Hei, undrer på hvor jeg finner en link til denne "gruppen vår". Tyder på at det er en bra kokebok med kaffenol-oppskrifter. Jeg har noen eksponerte filmer på kjøla som det kan være artig å eksperimentere med.
    Husk at jeg er ikke særlig flink med å finne fram på nettet.... Alt for mange interessante emner dukker opp og distraherer meg...
    Takk.
    Vh HelgeSverre.

OBS Jommen fant jeg den ikke selv!! Flink gutt, selv om det denne gang gikk lett. (Ikke minst fordi jeg ser at jeg er registrert som ett av gruppens medlemmer. Ja, er det ikke flott!?)
    Last edited by Helgesverre; 04-28-2011 at 05:54 AM. Click to view previous post history.

cbretteville's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Jeg har en del mere å legge til i gruppen, både gode og dårlige resultater. Det mest spennende er Kodak BW400CN i CCL. Sliter med å finne tid til å ferdigstille, men skal se om jeg klarer å få gjort litt inimellom neste uke.

Carl
    Film is a new fame of mind each time.

Caffenol, what fun! a gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Her kommer TMX i samme suppe, C-M med redusert soda konsentrasjon. Samme tid som for TMX i full konsentrasjon, men med vannbad i 4min. Og den er nok overfremkalt et halvt stopp eller deromkring. Mulig også at det er noe overeksponering da det er siste film min Sekonic L-318 latet som den fungerte. Brukt en iPhone lysmåler siden, inntil jeg finner ny ordentlig. Men tilbake til saken, TMX overeksponert og overfremkalt. Det siste synes jeg er litt merkelig, men det kan ha med vannbadet å gjøre, evt at det er for mye soda i Reinhold´s oppskrift fra starten av og at en reduksjon på 25% ikke påvirker pH'en nevneverdig. Uansett, denne kombinasjonen legger jeg ikke inn oppskriftslista, verken for mislykkede eller vellykkede. Den fungerer, men ikke optimalt. Skal forsøke igjen med kortere fremkallingstider.

Noen bilder kom da greit fra det, ikke alt for mye kontrast:

Lake Louise sunset by Eirik0304, on Flickr

Mount Rundle by Eirik0304, on Flickr

Canadian Pacific by Eirik0304, on Flickr

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Hei igjen Eirik
    Bildene du presenterer her er jo flotte :-)
    Jeg er ikke kjemiker nok til å ha noen mening om hvordan sodamengde og ph påvirker fremkallingen.
    Men dersom du har trøbbel med lysmåleren og overeksponerer filmen, vil jo dette også flytte høylysene en halv stopp eller så opp.
    Kan det være dette som gjør at du opplever bildene som overfremkalte?

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Hei Odd Magne. Takk for rosen. Jeg ser at også bordteksten (hva heter det på norsk?) er noe kraftigere enn normalt, eller ihvertfall der jeg er vant med. Men ingen krise, det ble noen OK bilder på rullen, så jeg er fornøyd. Skal forsøke å eksponere til EI 200 neste gang, og redusere fremkallingen til 14 minutter.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Et eksempel på film jeg IKKE synes fungerer.
    Jeg har lekt meg med en Fuji Provia 400F. Dette er en s/hv film ment for E6 fremkalling.
    Fremkalte den i Caffenol C M i 15 min.

Det ble et resultat som skanneren kan lese. Men negativen er mørk, mørk brun, og neppe brukbar i mørkerommet.
    Jeg har forsøkt flere forskjellige fargefilmer. Resulatet blir det sammen, greit nok for skanner, ubrukelig i mørkerom.
    Og resultatene blir uendelig mye bedre med ordinær sv/hv film. IMHO

Leica M6, noctilux:
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails FujiProvia 400F.jpg  

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin