Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,745   Posts: 1,515,649   Online: 772

Page 60 of 91 FirstFirst ... 10505455565758596061626364656670 ... LastLast
Results 591 to 600 of 902
    Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Hei Helge Sverre. Har en nesten ferdig eksponert rull i kameraet nå (EI 400, ingen pushing). Skal se om jeg får tid til å fremkalle ila helgen. Men denne må du nok uansett ha KBr til er jeg redd. Skal se om Reinhold eller andre har noe på denne filmen, før jeg fremkaller.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Takk - jeg var nok redd for at KBr ville være påkrevet her. Kanskje jeg venter og ser på andres feilgrep eller suksess.
    Vh hs.

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Filmen henger til tørk nå. Ser ut som jeg har holdt sløret i sjakk. Noe overfremkalt vil jeg påstå foreløpig, men vi får se når jeg får skannet den. Det som likevel synes å holde stikk, dessverre, er at dette er en ganske så kornet film. Jeg valgte Caffenol varianten som skal gi minst korn, men vha kupe og lys ser jeg en god del mer korn enn med TMY-2 og HP5+. Klumping derimot synes jeg ikke jeg ser.

Brukte C-C-L (Soda 16g/l, Vit-C 10g/l, Kaffe 40g/l) med 1.2g/l KBr. Semi stand fremkalling, med 12 agiteringer initielt, 3 agiteringer ved 2, 4, 8, 15 og 30 minutter. Fremkalt i 56 minutter ved 20-21C.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Første scan fra filmen virker jo lovende. Igrunnen ganske så fornøyd, tatt i betraktning mange historier om ikke fullt så gode resultater.

Toneforløpet, jeg vet ikke om det er noe man kan tilskrive filmen, eller Caffenol-C-L. I alle fall skal C-L prøves ut på flere filmer, for jeg likte resultatet, om det skyldes det ene eller det andre.

Corn Silo by Eirik0304, on Flickr

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    De to neste under helt andre lysforhold kom også greit fra det. Takk til Helge Sverre som lar meg få prøve ut litt forskjellig.

Welcome by Eirik0304, on Flickr

L&M: Smoking Kills! by Eirik0304, on Flickr

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Kooorn, sier Ezzie. Rart dette med smak og behag. Da jeg var ungdom -- akk ja -- var jeg i perioder opphengt i store og markerte korn. Husker at rundt 1990 var en av favorittfilmene ORWO 27 (ISO 400) suppet i Rodinal, og..! etter skylling ble den dyppet i 80 graders vann for å få fram retikulering. Tull, vil man nok si i dag. Kunst, prøvde vi å kalle det. På den annen side, gjett om jeg i dag savner ORiginal WOlfen. Orwo 27 i Emofin ble både skarp og finkornet - (sikker grei i Kaffenol også), dessuten råbillig.
    Resultatene med Rolleifilmen, Ezzie, synes jeg er flotte. Husk at dette er en historisk emulsjon som ikke vil gjenoppstå. Min film blir nok ikke så pass. Takk for at du stiller som tester.
    Vh hs.
    Last edited by Helgesverre; 06-20-2011 at 04:04 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format

En liten vennetjeneste...

Jeg vil prøve å forhåndsblande ingrediensene til Caffenol slik at jeg raskt kan komponere en brukerløsning. Dette har jeg et eller annet sted funnet oppskrift på, men kan ikke finne tilbake.
    Jeg er lite gløgg når det gjelder PC og gugling, så nå spør jeg: Hvor skal jeg gå? Ellers blir det en hel kveld med leit og leit, og mange skuffelser. Takk for tips.
    Vh hs.
    Last edited by Helgesverre; 06-20-2011 at 12:05 PM. Click to view previous post history.

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Hei Helge Sverre. Hva forhåndsutblanding gjelder. Se om du skjønner noe av det jeg prøver å si her. Jeg kan følge med på tråden her utover kvelden, om du lurer på noe.

http://on-your-kitchen-worktop.blogs...can-it-be.html

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format

Takk igjen...

Ved hjelp av en gammel ordbok og litt fantasi var denne nøtten knekt. Takk for hjelpen.

Ezzie Filmtester er grei å ty til. Nå er ny sending med utdaterte (vesentlig) rariteter under veis.

Kodak TX - gammel! - som lovet.
    Delta 400 - jeg liker HP5 bedre.
    Fomapan 100 - kan jeg leve med.
    Fomapan 200 - den mest likandes av fomaene, får den ikke til i Kaffenol.
    Fomapan 400 - den liker jeg minst.

Har Ezzie et Flexaret, liker kameraet sikkert besøk av noe tjekkisk film.
    Forbløtingsvannet fra Fomapan kan sikkert brukes til gjenfarging av slitte jeans. Snakk om blåfarge!!

Kjekt med hjelpsomme venner. De to tidligere filmtesterne mine har løpt fra meg og driver med pikseltelling.
    Have fønn!

Vh helgesverre.
    Last edited by Helgesverre; 06-21-2011 at 11:53 AM. Click to view previous post history.

cbretteville's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Til alles info, en kilde til rimelig ascorbinsyre: http://www.apug.org/forums/forum189/...r-omkring.html

Carl
    Film is a new fame of mind each time.

Caffenol, what fun! a gallery

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin