Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,760   Posts: 1,516,078   Online: 910

Page 79 of 91 FirstFirst ... 29697374757677787980818283848589 ... LastLast
Results 781 to 790 of 902

Shooter
    Multi Format
    HELINOPHOTO: Takk for info. Da Agfa ble trukket ned i sluket, fikk jeg Fomas erstatning for Rodinal. I dag vet jeg at original Rodinal leveres igjen.

EZZIE: Surprise avsendt i dag.

Vh helgesverre.

Shooter
    Multi Format

Jeg har vært på misjonsmarken - og resultat viser seg ....

Jeg har i det siste sendt rundt en del film til tidligere kjente. Disse var før noe hekta på foto - analog sådan - men hadde mistet troen og gått over til pikseltelling. Nå fikk de noen filmer, og jeg var spent. Første resultat meldte seg raskt. Arve, med nyanskaffet digitalkamera, kunne meddele at han sporens streks hadde skaffet et Minolta 7000 med to zoomer for 100 kroner. Nå ville han ha mer film, men hvor fra ?

Tricket virket altså. Men jeg får klar oppfatning om at Caffenol og D-76 er man ikke interessert i. Her gjelder filmer som c-41 laber tar seg av. Men dere, er ikke dette et stykke på vei? Jeg innrømmer villig at 20% av mitt filmforbruk er fargefilm.

Som misjonær er jeg fornøyd med resultatet, og er spent på hva de kommende uker vil vise. Bare jeg ikke ender opp som Paulus - han ble jo halshugd.
    Så brutale kan vel ikke de digitaltroende være!

Vh Helgesverre.

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Overraskelsespakke mottatt. Takk Helge Sverre.

Tiden har ikke strukket til for mye billedtaging og fremkalling den seneste tiden dessverre. Leverte to C-41 filmer til fremkalling igår, da jeg helst ikke bruker DSLR´n til daglig pliktbilder heller.

Skal se om jeg får fremkalt et par filmer ikveld.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Helinophoto's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    19
    Hehe bra jobbet helgesverre, viktig å spre det gode ord =)

Selv har jeg mottatt så mye film og stash nå, at jeg har mer film enn mat i fryseren

Kjøpte også en forstørrer i går og i dag var jeg innom fotophono for å kjøpe dev, stop, fix for papirfremkalling.

Akkurat ferdig med å kjøre noen ned på papiret nå, bare 35mm foreløpig, veldig moro.
    Har ikke kjørt noe caffenol i det siste jeg heller, da jeg forsøker å finne frem mellom filmtyper, rodinal og tetenal ultrafin, tror nok jeg kommer til å blande de nye filmene i disse fremkallerene for å bli litt kjent med de.
    -
    "Nice picture, you must have an amazing camera."
    Visit my photography blog at: http://helino-photo.blogspot.com

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Caffenol skal funke som papirfremkaller også, og man slipper å tone også. Alvorlig ment, selv om jeg ennå ikke har prøvd det selv.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Hmmm, hvorfor folk klagde over store stygge korn på gamle Agfa APX vet ikke jeg. En rull fra Helge Sverre eksponert og prosessert.

EI400, regulær Caffenol-C-H, ikke noe fiksfakseri. 1.2g/l KBr. 13min ved 20C

Amsterdam in September by Eirik0304, on Flickr

Swans on the canal by Eirik0304, on Flickr

Det jeg har merket meg er at man nok bør overeksponere ett halvt stopp i gråvær, ellers blir resultatet fort litt dunkelt. Vet ikke om jeg ville ha pushet den. Synes kanskje de litt mørkere mellomtonene blir veldig fine med denne filmen. Funker i Caffenol gjør den ihvertfall, noe jeg egentlig allerede visste, i og med mine tidligere forsøk med Rollei Retro 400.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format

Litt kameraprat.

Utrolig hva litt hjernetrim og nåvhåv kan resultere i når dette kombineres.

Et par timer i dag med q-tips, rødsprit og kontaktspray. Og så reiser mine to ME-super hus seg fra søvnen. Det samme skjer med en gammel Olympus OM10. Nå settes et pancake på ME, så kan det få være med i lomma - ja, så kompakt er det!

Et Leica Digilux 2 måtte jeg gi opp selv å få orden på. Det gikk til Interfoto og havner vel i Tyskland for renovering. Og jeg frykter at lappene vil flagre.

Men større problem er det med et Contax RTS. Det utløser momentant når filmen trekkes frem, trolig noe med en magnetkontakt. Og når motor kobles inn, raser filmen ut på 40 sekunder. Kunne være artig hvis også dette kameraet ble helbredet, det sitter en utmerket Distagon 1,4/35 på kroppen, og den fortjener en bedre skjebne.

Noen råd og idéer? Takk.

Vh Helgesverre.
    Last edited by Helgesverre; 11-06-2011 at 06:55 AM. Click to view previous post history.

Helinophoto's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    19

Caffenol silverprint =)

Ok, jeg tok opp hansken etter at Ezzie kom med forslag om å bruke caffenol som papirfremkaller, det måtte prøves! =D

Uansett, jeg blandet en standard Caffenol-c-h på 1 liter og satte i gang.

Bildet kan sees her:

Dette er en scan av printen.

Utfordring:
    Printen tok SINNSSYKT lang tid å få frem, faktisk så lenge at papiret begynte å skille seg litt i kanten under tørking.
    Bildet SKAL være tåkete, det er tatt på Lørdag mellom 12 og 14, og som kjent var det ganske så grått og slitent ute (tatt i frognerparken).

Jeg hadde 1 g KBR i denne blandingen (standard c-h), kan det ha hatt innvirkning på fremkallingstiden her?
    Mistenker at Caffenol-c-m eller c-l kan være bedre, mener jeg leste et sted om en som hadde testet mindre kaffe og soda og at bildet kom kjappere, han klarte en 6-7 prints før fremkalleren var kjørt.

Likte toningen godt, ser nesten litt grønt ut.
    Papiret er "Work by tetenal", grade 3 normal, noen som aner om det går ann å få kjøpt mer? (var noe jeg fikk med forstørreren jeg kjøpte, noen få ark igjen).

Helgesverre: Aner ikke hva du kan gjøre utover å levere det kamera inn til vi-tar-penga-dine-interfoto også. De er vel stort sett de eneste som kan ha peiling på dette i Oslo..?
    Kanskje noen nedover i Europa? (høre her på skandinavia forumet (egen tråd er lettere å se), central europa forumet, uk-forumet, tysk-forumet osv?).
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails fomapan_tetenal-ultrafin_caffenol-c-h.jpg  
    Last edited by Helinophoto; 11-06-2011 at 05:00 PM. Click to view previous post history.
    -

Shooter
    Multi Format

Trenger et kurs i gresk?

S? har alts? nettstedet flyttet over p? en annen transponder, og det betyr litt strev med kryptiske tegn og krylliske bokstaver. Eller kommer det ut all right hos deg??

Helinophoto's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    19
    Vaare spesielle bokstaver ser heller rare ut ja =)
    -

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin