Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,291   Posts: 1,535,431   Online: 810

Page 8 of 91 FirstFirst ... 2345678910111213141858 ... LastLast
Results 71 to 80 of 902
    Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Jeg tar gjerne en ladning med Kbr. Fikk tak i askorbinsyre igår, så tingene faller etterhvert på plass.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Skal sjekke med postinnen i morra og finne en enkel måte å emballere på (man må huske på at Antrax-alarmen gikk i hele USA pga en postpakke med noe slags pulver i som fikk en skade....) Send en PM med adressa di så skal du få vite nøyaktig beløp, men jeg tipper rundt 50-lappen for hele greia..

Lykke til og start UTEN KBr (testfilmer er viktig!) slik at du kan sette dette i perspektiv for deg selv. Dette medfører at filmforbruket øker også, og det er bra i en digitalt forurenset verden!

ep

PS du er vel med på reisekameraet også, om jeg ikke huser helt feil? (hukommelsen skutt av løsemidler og blydamper opp gjennom livet)

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Yes, med på reisekameraet også. Sender deg PM jeg. 50 bols er helt OK. Si ifra hvilken oppgjørsform du foretrekker.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Caffenol-C-H med sitronsyre:
    54 g Akol Pluss krystallsoda
    16 g Ascorbinsyre
    2,8 g sitronsyre
    40 g Brasero
    1 l ferdig blandet.

15 min @ 20 grader, vann som stoppbad, Ilford rapid fix.

Veldig fornøyd!

(tre bilder er kanskje over kanten i en sånn infotråd, og jeg tar dem gjerne ned igjen men jeg ble jo så hyperaktiv av å få så gode resultater!!

Shooter
    Multi Format
    Du glemte filmtypen! Og kamera/objektiv.

Legg ut bildene på Caffenol group her på APUG! Og ta med alle data, dette var excellente greier, alle og enhver må kunne se at det ikke er fremkalleren som setter grenser her!
    Bildene dine ligger på samme kvalitetsnivå som Reinholdt på Caffenol-bloggen, og SPESIELT morsomt er det at du har tatt med et bilde av blandingen av fremkalleren som flimen er fremkalt i, det er øyeblikksfoto det!

Erik

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Erik Prestmo View Post
    Skal sjekke med postinnen i morra og finne en enkel måte å emballere på (man må huske på at Antrax-alarmen gikk i hele USA pga en postpakke med noe slags pulver i som fikk en skade....) Send en PM med adressa di så skal du få vite nøyaktig beløp, men jeg tipper rundt 50-lappen for hele greia..

Lykke til og start UTEN KBr (testfilmer er viktig!) slik at du kan sette dette i perspektiv for deg selv. Dette medfører at filmforbruket øker også, og det er bra i en digitalt forurenset verden!

ep
    Da har jeg vært på posten og posta 1 sending. Portoomkostninger ble nærmest abnorme!

Pulveret blir pakket i en 35mm kodak film-boks, og tejpet etter alle kunstens regler og lagt inn i liten plastpose.

Konvolutt er en slik forsterket sak som fåes på postkontoret, brevet ser solid ut og evetuell brekkasje skal fanges opp av plastposen slik at alle 25 grammene er inni der.

Portoomkostninger ble høye.

Egenomkostninger på pulveret er 35 NOK for 25 gram porto (i NORGE!) blir da 31 kroner, til sammen 66 kroner for 25 gram KBr.

Det begynner å bli dyrt, men det er vel prisen for å bo i et tynt befolket lite land.

Erik

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Takk Erik

KBr ankommet. Mangler nå kun soda'en, men Europrisen er kun kort vei unna. Bestilt flasker til å blande ut A, B og C i riktige konsentrasjoner. God ide det der. 10 ruller med TMAX100 120 også på vei, så får vi testet ut på én filmtype først.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Jepp, nå er KBr i hus her også. Mange takk.

btw, jeg betalte 399 for en liten vekt som vel vanligvis er beregnet på mer ulovlige ting, i allefall ble den kjøpt på en kiosk som selger ekstra store sigarettpapir og mange underlige piper og sånt. Men den tar opp til 500g i 0,1g oppløsning, så den passer perfekt til formålet.
    I Oslo fins vel fortsatt Scorpius, tror jeg, og her i Trondheim ligger det en kiosk like ved hotell Prinsen i Prinsensgata.

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Hei
    Jeg kjøpte vekta på Biltema, og betalte 149,-
    Den er gradert ned til 1 gram.

http://www.biltema.no/no/Hjem/Kjokke...holdningsvekt/

Shooter
    Multi Format
    Problemet med den er jo når du skal måle ut ett gram KBr. Med 1g gradering kan du jo bomme med 50% eller mer uten å vite om det.
    Jeg ble så imponert over caffenol at jeg regner med å bruke det mye, og da er ikke 399 så ille. Tenkte jeg.

Det kan forresten se ut som om kaliumbromid faktisk er bedre enn sitronsyre, i hvertfall ble den første filmen (APX100) helt klar og fin.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin