Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,878   Posts: 1,520,354   Online: 1183

Page 86 of 91 FirstFirst ... 3676808182838485868788899091 LastLast
Results 851 to 860 of 902
    Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Takk Helge Sverre. Ser først nå at jeg ikke nevner filmen overhodet. Det er Efke R25. Må få tak i mer av den.

Mulig jeg ser for meg et prosjekt av typen: Ett år, ett kamera. Men da med flere bakstykker 110A'n har nå to CB103 bakstykker, en med s/h og den andre med farve peel apart instant. Holder på å få til et 120 6x7 evt 6x8 120 bakstykke også. Svær dings, men gud så moro.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Helt nydelige varører!! Få tak i mer av den. Jeg tar det ikke som et hint, har ikke mer av den selv. Men plenty utdatert 120 PanF å leke seg med om du ønsker. Regn og spanske djevler her, (snegler). Kanskje tid for knestående og macro?

Shooter
    4x5 Format
    He, he.

Gad vide hvor mange gange den her tråd kan blive "bumpet"???

Mr. Nikon

Shooter
    Multi Format
    Beklager Mr.Nikon, men nå må du give meg en leksjon.
    Du taler om at denne tråden "kan blive bumpet".
    Jeg er meget familiar med det danske sprog, muntlig og skriftlig.
    Men ikke så meget med det Queen's language.

Hva mener du med at denne tråden "kan blive bumpet"?
    Just curious.

Håper du kan gi meg en forklaring.

BirgerA's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    38
    Hei Helge Sverre

Thread bumping er et begrep som brukes for å beskrive det at man legger inn en post i en diskusjonstråd på et forum i den hensikt å få diskusjonstråden opp på listen over aktive tråder.
    Her ser du det oftest i tråder som angår salg/kjøp av utstyr.
    Regards

Birger A.

------------------

Idealism is easy on a full stomach

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Folk får mene hva de vil, men tråden omhandler fortsatt erfaringer (også nye og hittil ikke meddelte) vedrørende Caffenol fremkalling, så det er ikke akkurat snakk om bumping dette. Vil man ikke lese om Caffenol fremkalling får man la være.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Tri-X, gått ut på dato sågar. Men jammen funket ikke det også. For å gjøre en lang historie kort slet jeg med et kamera som etter et år uten trim tydeligvis hadde lyst til å ta hevn. I praksis kun to bilder av 12 kan brukes, og selv den ene av disse har tegn på at kameraet sliter (mørk kant nede, som tyder på at speil og auto dark slide er for trege med å trekke seg unna for lukkeren fyrer. Men bildet ellers synes jeg viser tegn på at Tri-X kan være noe man bør se veldig mye nærmere på.

Caffenol-C-H med 1.2g/l KBr. 14:30 ved 20C, normal agitasjon.

Stortorget by Eirik0304, on Flickr

Racer and I by Eirik0304, on Flickr

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Tri-X igjen, men nå fra en fungerende kamera, og med veldig lite KBr, bare 0,7g/l. Ellers alt som før, Caffenol-C-H(RS) 14:30min ved 20C

Fjord crossing by Eirik0304, on Flickr

Silver waters by Eirik0304, on Flickr

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Takk for oppskriften, og for rådet om å se nærmere på Tri-X. Men hvem lager den filmen nå??

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Kodak fortsatt, selv om de skal selge ut så produserer de for fullt. De søker også å finne noen som vil fortsett i noenlunde samme stil, til og med villig til å la navnet følge med. Det skulle Polaroid også gjort. Mener dog det er noen andre som også har fått lov til å legge på denne emulsjonen, kan prøve å finne ut av det.

For ordens skyld, Caffenol-C-H og M i RS versjon bruker 40g/l soda, i motsetning 54 som er normalt.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin