Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,963   Posts: 1,523,243   Online: 911

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14
    OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    66
    Fantastisk flott.
    Likte spesielt godt kombinasjonen av lys og støv i bilde #1
    Glad jeg ikke sitter til hest og slåss om plassen i bilden #2. Her synes jeg du har greid å fortelle en hel historeie om farten og stemningen i dette spillet.

Håper du får mange besøkende til utstillingen din!

Erik Petersson's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    8
    Quote Originally Posted by OMU View Post
    Fantastisk flott.
    Likte spesielt godt kombinasjonen av lys og støv i bilde #1
    Glad jeg ikke sitter til hest og slåss om plassen i bilden #2. Her synes jeg du har greid å fortelle en hel historeie om farten og stemningen i dette spillet.

Håper du får mange besøkende til utstillingen din!
    Tack! Det är gott att höra!
    Ja, jag ska berätta lite om sporten på torsdag. Reglerna är för övrigt mycket enkla. Man ska ta tag i getkadavret med handen och rida med det mellan två målstolpar. Det är svårt eftersom alla andra försöker ta geten ifrån dig. Den sista bilden visar en målgång. Efter varje omgång delas ett pris ut. Kanske pengar, kanske en teve eller om arrangören är rik, en billig bil.

Det krävs mycket erfarenhet av både häst och människa, och folk fortsätter spela högt upp i åldrarna. Säsongen börjar för övrigt nu!

Shooter
    Multi Format
    Hvor i verden foregår dette? Ser ut som Kirgisistan, Mongolia eller deromkring!

Flotte bilder! Likte særlig nr 3, hvor du har lykkes flott med å legge skarpheten på riktig sted!
    Dette går nok så raskt at hverken hest, menneske eller fotograf rekker å tenke stort!

Sa du hvilket kamera du bruker?

Erik Petersson's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    8
    Det här var i Tadzjikistan, vintern 2005. Bilderna är tagna med en Nikon F3 och FE. Objektiven vill jag minnas är 35mm E f2.8, AIS 50 mm f1,4 och AIS 70-200 mm f4.5. De svartvita är tagna på Tmax 400. Men jag minns inte vilken film jag använde till fotot i färg.

Tack! Ja, jag gick omkring på kullarna runt spelplanen och fotograferade i full koncentration i ett par timmar. Efteråt mindes jag knappast vilka bilder jag tagit, så koncentrerad var jag, även om det låter konstigt.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin