Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,206   Posts: 1,531,782   Online: 898

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 32
    Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Jeg har perfeksjonert det å unngå Caffenol lukt, jeg mixer inn kaffen veldig sent, rett før den mixen går i tanken, og bruker tank med lokk. Men jeg kan jo begynne med å ha av lokket og bruke snurrepinnen isteden for å agitere på vanlig vis. Da blir det caffenol lukt i opptil 20 minutter. Det kan nok gjøre susen.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Du kan jo også prøve å sette noen veldig store forstørrere på kjøkken gulvet, som tar mye plass, jeg har en 4x5 gulvmodell til overs

Kent

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Da er Omega'en i hus. Tusen takk Odd Magne. Da gjenstår det en liten detalj; å bygge er mørkerom rundt den.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Jerevan's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Coolt! Då kanske man kan börja kommentera dina bilder i galleriet snart.
    “Do your work, then step back. The only path to serenity.” - Lao Tzu

Trond's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    74
    Quote Originally Posted by Ezzie View Post
    Da er Omega'en i hus. Tusen takk Odd Magne. Da gjenstår det en liten detalj; å bygge er mørkerom rundt den.
    Lykke til med det! Å bygge mørkerom er gøy, selv om jeg selv har holdt på så lenge at jeg begynner å bli litt lei av å vente på å kunne bruke det...

Trond

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Takker. Når utgangspunktet er råkjeller så tar det nok litt tid.

Et spørsmål vedrørende Omega'en. Jeg fikk med en omformer til den, snill som Odd Magne er. Men jeg lurer på om jeg trenger den egentlig? Omega'en er 120v amerikansk. Men pæra jeg fikk med er 240v. Er det noe ved forstørreren som er ømfintlig for spenning bortsett fra pæra? Om ikke er det vel bare å koble rett på timeren, og la 240 -> 120 omformeren stå?

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Hei Eirik;

Jeg har over hode ikke peiling på strøm! Men
    Forstørreren kommer fra en fotograf i Oslo som har brukt den selv i norge, og jeg har også brukt den.
    Koblet den rett på det norske strøm nettet, og det fungerer.

Mulig at den har amerikansk merking, og er ombygd for norske forhold??
    Den andre, som jeg har stående og bruker, er satt opp på akkurat samme måte. Rett på det norske nettet.

Når det gjelder ekspneringsuret så har jeg brukt det mot en Kaiser forstørrer. Om den trenger omformeren som du har fått, har jeg ike tenkt på....
    Et esponeringsur er praktisk å ha, så om du får koblet det opp så er det en fordel. Det er gammelt og umoderne, men det fungerer helt greit.

Men her gis det ingen garantier...

Og til slutt; nå henger Trix'en til tørk. Fremkalt i Caffenol.
    Kommertilbake med tilbakemeldinger senere i kveld eller i morra

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    A-ha, så det er slik det har seg. Det skal jeg nok prøve å huske frem til jeg får brukt den. Lykke til med Tri-X'en.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Quote Originally Posted by OMU View Post
    Men
    Forstørreren kommer fra en fotograf i Oslo som har brukt den selv i norge, og jeg har også brukt den.
    Koblet den rett på det norske strøm nettet, og det fungerer.
    Jeg kjøpte en Beseler 4x5 av en fotograf i Oslo og han sa den manglet en trafo fordi den var kjøpt fra Amerika, men alt var merket 240v så jeg prøvde og den virker enda. Tror det var en fotpedal som manglet. Så nå tror jeg Oslo fotografer ser trafoer over alt.

Kent

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Denne er merket 120V, men om det kun er pæra som trekker strøm skulle 240V gå fint, så lenge man bruker 240V pære. Spørsmålet er da om klokka skal ha 120V, for da kan man være nødt å kjøre det på forstørreren også. Men den tid, den sorg.

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin