Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,928   Posts: 1,585,209   Online: 783

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Shooter
    35mm RF

ADOX versjon av Agfa APX400.

Se http://www.apug.org/forums/forum249/...apx-400-a.html

Noen ide om noen i Norge eller i Skandinavia som selger denne ?

Mvh.
    Svein.

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Hei
    Jeg har ikke sett denne filmen til salgs noe sted i Norge, men den lar seg jo enkelt bestille fra Tyskland.
    Jeg ser at det andre steder samles opp til felles bestilling fra utlandet slik at man deler portoen. Du kunne kanskje gjøre noe lignende?

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Jeg kjenner bare til denne adressen. Vi har kjøpt mye derfra. Antonio i Bergen kan sikkert ta inn om det trengs.
    http://www.adox.de/english/ADOX%20Films/Fims.html
    Johs

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Johannes, hva skal du med den filmen? du har jo flere digitalkameraer.

Kent

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Sist jeg prøvde å starte det ene måtte jeg åpne bruksanvisningen. På side 1268 stod det noe om at jeg måtte bytte batteri.
    Jeg la det bort og gikk i kjøleskapet å hentet en APX 400/120 og satte den inn i en Rollei F 80/2,8.
    Det er den nest siste APX 400 filmen jeg har igjen.
    Er veldig glad i den filmen og ønsker at Adox skal lykkes med sitt film prosjekt.
    Vi er jo allerede en god kunde av den lille butikken i Berlin.
    ps. tok noen digitale bilder inne på Adox fabrikken for noen år siden, før produksjonen startet. Det stod mange kasser utover gulvene,...,...., fra Ungarn og Agfa Leverk....

Håper sterkt at Adox finner nye produkter i fremtiden også. Vi trenger dem!!
    Johs
    Last edited by Johs; 02-09-2011 at 07:03 AM. Click to view previous post history.

kameranerd.com's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    10
    Quote Originally Posted by Johs View Post
    Sist jeg prøvde å starte det ene måtte jeg åpne bruksanvisningen. På side 1268 stod det noe om at jeg måtte bytte batteri.
    Du må ha med flere batterier, tøm Hasselblad ryggsekken og fyll den med batterier, jeg tror du er veldig glad i digital fotografering, bare å komme i gang så vil du like det. Det må jo være deilig, alle driver med det.

Kent

OMU
    OMU is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    67
    Johs
    det kan se ut som om noen herjer med deg....

Har du vurdert å klage inn for moderator'n??

Thomas Bertilsson's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    300
    Om du tycker om APX 400 so blir det svort att hitta ett alternative. Speciell film. Jag hoppas ockso att ADOX har succe med lanseringen av deras version av APX 400. Om jag kommer ihog korrekt, so har dom redan gjort blad-film som kan bestallas.

Har du skrivit email till Mirko och frogat nar filmen kommer ut?

- Thomas

Quote Originally Posted by Johs View Post
    Jeg la det bort og gikk i kjøleskapet å hentet en APX 400/120 og satte den inn i en Rollei F 80/2,8.
    Det er den nest siste APX 400 filmen jeg har igjen.
    Er veldig glad i den filmen og ønsker at Adox skal lykkes med sitt film prosjekt.
    Vi er jo allerede en god kunde av den lille butikken i Berlin.
    ps. tok noen digitale bilder inne på Adox fabrikken for noen år siden, før produksjonen startet. Det stod mange kasser utover gulvene,...,...., fra Ungarn og Agfa Leverk....

Håper sterkt at Adox finner nye produkter i fremtiden også. Vi trenger dem!!
    Johs
    "Often moments come looking for us". - Robert Frank

"Make good art!" - Neil Gaiman

"...the heart and mind are the true lens of the camera". - Yousuf Karsh

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Hei Thomas
    Jeg er dessverre ikke så språksterk skriftlig. Det gå veldig bra på telefon vedr. tysk. Håper at vi kan få filmen i 7X5" også. Tenk om vi kunne få den gamle 100asa også( I Atomal )?
    Kan du sende en email till Mirko for oss?
    Johs

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Odd Magne, håper du tar turen til mørkerommet vårt snart?
    Godt Ole kjenner oss!! Jeg fikk en pakke APX100 i 9X12 fra Oles fryseboks.
    Vi har pasert Members: 47,452 på noen få år "bare" her på forumet. Ser for meg en fotball klubb som skal ut å røve medlemmer fra andre klubber. Jeg er godt igang med å hente heldigitale tilbake til mørkerommet og belønningen er å lese i deres ansiktutrykk når de går hjem med resultatene i 50X50cm fra mørkerommet . Det forteller alt om utvidede trivsels soner og et sterkere og sterkere filmbasert fotomiljø som jeg håper Adox, Kodak, Ilford, Maco og Foma blir en del av videre for oss .(ikke minst alt delige fotopapiret fra foma.)
    http://www.macodirect.de/analog-bw-c-1.html
    http://fomafoto.no/
    Last edited by Johs; 02-09-2011 at 07:32 PM. Click to view previous post history.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin