Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,735   Posts: 1,515,484   Online: 1062

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    4x5 Format

Glas/glasløs negativholder??

Hej alle!

Jeg er bare lidt nysgerrig. Jeg ved at det har været diskuteret til hudløshed, så dette er ikke et oplæg til en ny diskussion for/imod glas i negativholderen, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange af jer der anvender glas i negativholderen og hvor mange der ikke gør det???
    Skriv også gerne hvilke negativformater i bruger....

Min egen erfaring er, at når jeg laver 24x36 er det ikke nødvendigt med glas og problemet med støv bliver hurtigt stort. Ved 4x5" er det derimod nødvendigt, og støvproblemer er klart mindre...
    Hvad mener i derude???

Hilsen
    Per J.

flemming sarup's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    224
    Jeg bruger altid antinewton glasnegholder fordelen er at når der er stillet skarpt vedbliver det at være
    skarpt ved vekslende lys og varmepåvirkning.
    Prøv selv at se: med et glasløst neg. holder stilles skarpt på kornene med en god focusfinder på fuld åbning,
    lad finderen stå på samme sted sluk lyset 2 min. tænd det og betrakt kornenes enorme vandring under lys
    og varmepåvirkning. Her hjælper et varmefilter ikke meget for lyset har også en påvirkning.
    Hilsen Flemming

Shooter
    4x5 Format
    Jeg bruger begge dele, ved lange tider vil negativ bevæge sig, specielt hvis det der en 250 watt pære og condenser. et diffuser apparat med ilford 500 hoved, bliver ikke så varmt på de korte tider, her kan man undvære glas.

Med venlig hilsen

Torben

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin